דיווח: 80% מתוואי המנהרות של חמאס לא נפגעו

ההערכה היא כי בין 20%-40% בלבד ממנהרות חמאס ניזוקו או הפכו לבלתי ניתנות להפעלה, על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל • עוד מדווח כי מוקדם יותר החודש, ישראל התקינה משאבת מים בח'אן יונס, במטרה לשבש את רשת המנהרות הסבוכה בעיר

מנהרות החמאס מתחת לפני הקרקע / צילום: Associated Press, Ariel Schalit
מנהרות החמאס מתחת לפני הקרקע / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

לאחר שבועות ארוכים של לחימה ומאמצי השמדה, הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי כ-80% מרשת המנהרות של חמאס נותרה ללא פגע, ובישראל מתקשים להעריך את רמת ההרס שלהן. ההערכה היא כי בין 20%-40% מהמנהרות ניזוקו או הפכו לבלתי ניתנות להפעלה.

איך הובילה טראומת יום כיפור ל"עשור אבוד" בכלכלה, ואיך להימנע מזה עכשיו? 
בית הדין בהאג דחה את הבקשה לעצור את הלחימה ברצועת עזה, אך דורש מישראל להבטיח סיוע הומניטרי 
חיזבאללה מציג: פגיעה שלא הייתה בישראל וטיל מועתק מרפאל 

על פי הדיווח, בישראל השתמשו בשיטות שונות להשמדתן של המנהרות, לרבות התקנת משאבות להצפתן במים מהים התיכון, השמדתן בתקיפות אוויריות וחומרי נפץ נוזליים, שימוש בכלבים ורובוטים נושאי מצלמות, השמדת כניסותיהן ופשיטות ממוקדות עליהם עם חיילי יחידות מיוחדות.

בנוסף, טוענים בוול סטריט ג'ורנל כי מוקדם יותר החודש, ישראל התקינה משאבת מים בח'אן יונס, במטרה לשבש את רשת המנהרות הסבוכה בעיר. גורמים רשמיים בארה"ב טוענים כי במקומות מסוימים, חומות, מחסומים והגנות בלתי צפויות אחרות, האטו או עצרו את זרימת המים. לדבריהם, מי הים אכלו חלק מהמנהרות, אך המאמץ הכולל לא היה יעיל כפי שציפו גורמים רשמיים ישראלים.

"האסטרטגיה של חמאס סובבת סביב המנהרות - היא מרכז הכובד שלהן. הם היו צריכים את המנהרות כדי ליישר את שדה הקרב עם צה"ל", אמר מיק מולרוי, לשעבר סגן עוזר מזכיר ההגנה וקצין בחיל הנחתים ובסוכנות הביון המרכזית לוול סטריט גו'רנל.