בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; הדאו ג'ונס בשיא חדש, טבע זינקה ב-7.5%

הנאסד"ק ירד ב-0.3% • נעילה מעורבת באירופה • אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב יורדות • טאואר תקים מפעל בהודו • וויקס משיקה אקסטלרטור לסטארט-אפים ישראלים • אורמת דיווחה על הסכם חדש לאספקת חשמל בהוואי • ג'יי.פי.מורגן: "אנחנו סבורים שהאפסייד מוגבל ושהמניות ירדו ב-20%-30% משיא שיקבע במהלך השנה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק ירד ב-0.3%, ה-S&P500 איבד מערכו 0.1% והדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.3% ושבר את שיא כל הזמנים.

בקרב מניות הטק אנבידיה  ומטא  ננעלו במגמה חיובית. מנגד, אפל , טסלה , מיקרוסופט , גוגל  ואמזון  ננעלו בירידות.

בשוק החוב הממשלתי בארה"ב, תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה קלות ונסחרה סביב 4.16%. תשואת האג"ח לשנתיים עמדה על 4.47%.

21:15

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק יורד ב-0.4%, ה-S&P 500 מאבד מערכו 0.2% והדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

מניית טבע  מזנקת בחדות לאחר שבפייפר סנדלר שדרגו את המלצתם על המניה למשקל עודף מנייטרלי. 

מניית חברת הטכנולוגיה טרימבל  נסחרת בעליות לאחר שהציגה רווחים טובים מהצפוי ברבעון האחרון של השנה. מנגד, החברה הציגה תחזית חלשה להמשך השנה.

מוהוק אינדסטריס  מזנרת בחדות לאחר שבדויטשה בנק שדרגו את המניה להמלצת 'קניה' מ-'ניטרלי' לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים קלות. מחירה של חבית מסוג ברנט מאבד מערכו 0.4%.

19:38

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בעליות שערים. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, ה-S&P 500 מטפס בשיעור דומה והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.5%.

בשוק הקריפטו, מחיר הביטקויין מזנק ל-50,260 דולרים ונסחר ברמתו הגבוהה מזה שנתיים. 

בשוק החוב, תשואות האג,ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.16%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.47%.

18:58

נעילה מחיובית באירוםה. הדאקס עלה ב-0.7%, הקאק הצרפתי טיפס ב-0.6% והפוטסי הבריטי נסחר סביב רמות הבסיס.

מניית החברה הישראלית Beamr מזנקת בנאסד"ק ביותר מ-1000% לאחר שדיווחה על שיתוף פעולה עם ענקית השבבים אנבידיה . החברה מתל אביב הונפקה לפני שנה כשגייסה 7.8 מיליון דולר לפי שווי של כ-48 מיליון דולר, ובמסחר היום (ב') היא מזנקת לשווי של למעלה מ-290 מיליון דולר. 

17:56

מניית איי.אר.אם. הולדינגס  מזנקת בכ-25%. חברת השבבים הבריטית ממשיכה במומנטום החיובי לאחר כשביום חמישי האחרון משכה את תשומת הלב של וול סטריט כשינקה בכ-50% ביום אחד. הסיבה לעלייה הייתה דוחות מעודדים ובעיקר תחזיות טובות להמשך תודות לביקושים חזקים מתחום הבינה המלאכותית. 

17:10

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים סביב רמות הבסיס בעוד הדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

מאנדיי.קום  מתרסקת ב-10%. החברה הציגה מוקדם יותר תוצאות רבעוניות חזקות לרבעון האחרון של שנת 2023 אך הציגה תחזית רווח תפעולי מעט חלשה: 58-64 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים שעמד על 68 מיליון.

בקרב ענקיות הטק, אנבידיה  ממשיכה במומנטום החיובי ותופסת את המקום השלישי בשווי השוק הגבוה ביותר בוול סטריט. גם מטא  נסחרת במגמה חיובית. מנגד, אלפאבית (גוגל) , מיקרוסופט , אפל  וטסלה  נסחרות בירידות.

16:30

מגמה מעורבת בפתיחה בוול סטריט. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס נסחר בשיעור דומה.

15:14

אורמת טכנולוגיות  דיווחה על הסכם לאספקת חשמל לחברת החשמל Hawaiian Electric. החלטה זו מאפשרת ל-PGV, חברת הבת של אורמת, לספק עד 8 מגה-וואט נוספים של אנרגיה מתחדשת בהוואי תוך הגדלת היקף החוזה המקסימלי ל-46 מגה-וואט וקביעת מינימום של 30 מגה-וואט. האישור מגיע לאחר השלמת דוח ה-EIS (Environmental Impact Statement-EIS) על ההשפעה הסביבתית של התחנה אשר היווה תנאי הכרחי לאישור הרגולטור באי.

ההסכם החדש מאחד שני הסכמים קיימים לחוזה אחד ארוך יותר שסיומו בשנת 2052. האישור מבטיח תעריפי אנרגיה קבועים, שאינם קשורים למחירי הנפט, מה שיספק ל-PGV תזרים הכנסות יציב לאורך כל תקופת החוזה. במסגרת ההסכם יוחלפו יחידות הקיטור הישנות בציוד חדש ויעיל יותר של אורמת.

14:57

בנק אוף אמריקה מעלה את המלצתו על מניית סימנס אנרג'י  מ"נייטרלי" ל"קניה" עם אפסייד של כ-46%. 

עסקת ענק בשוק האנרגיה, יצרנית פצלי השמן Diamondback Energy דיווחה היום על רכישת יצרנית הגז והנפט הפרטית מדרום אמריקה, Endeavor Energy בעסקת מזומן ומניות בשווי של 26 מיליארד דולר כולל חוב. החברה המאוחדת תהיה השלישית בגודלה באזור אחרי אקסון ושברון.

14:29

מאנדיי.קום  פירסמה לפני זמן קצר את תוצאות הרבעון הרביעי. למרות התוצאות המשופרות, מניית החברה יורדת בטרום המסחר בוול סטריט בכ-10%, למרות זאת מתחילת השנה הוסיפה החברה כ-25% לשוויה. החברה נסחרת בשווי שוק של כ-11 מיליארד דולר. 

הכנסות הרבעון הרביעי עמדו על 202.6 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת השנה שעברה, ההפסד הלא מתואם עמד על 1.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 10.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות התפעוליות המתואמות עמדו על 21.1 מיליון דולר, הרבה יותר מאשר הרבעון המקביל אשתקד, 14.3 מיליון דולר. הרווח הלא מתואם למניה היה 25 סנט לעומת הפסד של 3 סנט ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום השנתי הכנסות החברה עמדו על 729.7 מיליון דולר, עליה של 41%.

מאנדיי, שהקימו ומנהלים רועי מן וערן זינמן, פיתחה מערכת הפעלה לעבודה (Work OS), שבאמצעותה ארגונים בכל סדר גודל יכולים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול כל היבט בעבודתם - מניהול משימות ופרויקטים, תקציב, ניהול לקוחות CRM, ניהול תהליכי פיתוח, שיווק, לוגיסטיקה ועוד. 

13:20

המסחר באירופה ממשיך ומתנהל במגמה מעורבת, הקאק והדאקס עולים ב-0.3%, הפוטסי יורד ב-0.1%.

טאואר , חברת ייצור השבבים הישראלית, מתכננת להקים מפעל שבבים בהודו, בעלות של כ-8 מיליארד דולר. על פי הפרסומים, במידה והצעת טאואר תאושר על ידי ממשלת הודו, תצטרף החברה לתוכנית ייצור השבבים מטעם הממשלה המקומית, תוכנית בהיקף של 10 מיליארד דולר. במסגרת התוכנית מובטחת סובסידיה בגובה של 50 אחוז מהוצאות הקמת המפעל, כלומר, עלות ההקמה תעלה לטאואר בפועל 4 מיליון דולר, זאת בנוסף למימון נוסף אפשרי במדינה שבה מוקם המפעל.

על פי הפרסומים בעיתון The Indian Express, לפני מספר חודשים הגישה טאואר בקשה להקמת מפעל בקרנטקה, מדינה בדרום הודו, בשווי של 3 מיליארד דולר, זאת בשיתוף עם הקונסורציום הבינלאומי למידול קרקע ISMC. תוכנית זאת לא יצאה לפועל בשל המיזוג שהיה אמור להתרחש בין טאואר לאינטל. באוגוסט אשתקד ביטלה אינטל את רכישת טאואר, כשלפי הפרסומים, הביטול חל בעקבות אי יכולתן של החברות להשיג את האישורים הרגולטוריים להשלמת העסקה במועד.

11:24

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת, הקאק והדאקס עולים ב-0.5%, הפוטסי יורד ב-0.1%.

חברת האינטרנט וויקס.קום  משיקה אקסטלרטור לסטארט-אפים ישראלים בשלבי Seed ו-Pre-Seed, המתמקדים בפתרונות ופיתוחים חדשניים לעסקים קטנים ובינוניים ולקוחותיהם. לפי הערכות, Wix תשקיע כמה מיליוני דולרים. הסטארט-אפים הרלוונטיים לאקסטלרטור הם כאלה שמתמחים בחדשנות טכנולוגית שמעשירה את חווית המשתמש בתחומי אי-קומרס, מסעדות, מלונות ועוד.

הסטארט-אפים שייבחרו לאקסטרלטור יקבלו מלבד המימון גם ייעוץ ומנטורינג מאנשי Wix בכל הנוגע לפיתוח וניהול מוצר, פיתוח עסקי וניהול פיננסי, וכן משרדים בקמפוס של Wix בת"א.

סמנכ"ל הכספים של Wix, ליאור שמש: "באמצעות השקת תכנית האקסלרטור של Wix, אנו יוצרים הזדמנויות צמיחה חדשות עבור החברות המעורבות, עבור Wix ועבור המשתמשים שלנו. בשנים האחרונות, Wix הפכה מסטארטאפ קטן לעסק בשווי של מיליארדי דולרים. אנחנו לא שוכחים מאיפה התחלנו ומתרגשים לחלוק מהניסיון שלנו ולטפח את הדור הבא של מובילי הטכנולוגיה בישראל".

יצרנית הנעליים האיטלקית טוד'ס מזנקת ב-17% לאחר שקרן ההשקעות הפרטיות L Catterton הודיעה על כוונתה לרכוש 36% מהחברה במחיר של 43 אירו למניה.

שתי חברות משלוחי המזון מזנקות הבוקר, Just Eat ו-Delivery Hero בולטות בעליות של 4% ו-6% בהתאמה. בדויטשה בנק העלו את תחזית מחיר המניה של Just Eat אבל הורידו את המחיר של Delivery Hero, לפי רויטרס.

10:29

לאחר פתיחה מהוססת המדדים המובילים באירופה נסחרים כעת  בעליות שערים. הדאקס והקאק עולים ב-0.3% והפוטסי נסחר קרוב לרמת הבסיס. 

10:13

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה שלילית, אם כי ללא שינויים מהותיים. מדד הפוטסי הבריטי יורד ב-0.3%, הדאקס והקאק נפתחו ללא שינוי. 

08:34

באסיה הבורסות של סין, הונג קונג ודרום קוריאה סגורות הבוקר לרגל ראש השנה הסיני. הבורסה ביפן סגורה לרגל "היום הלאומי". 

הצרות בסין מאלצות את הממשל לתמרץ את הכלכלה. לא בטוח שזה יספיק

החוזים העתידיים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר במגמה מעורבת אך בשינויים מזעריים. 

המסחר בוול סטריט ננעל בשישי האחרון במגמה מעורבת, מדד S&P 500 עלה בכ-0.6% וננעל לראשונה מעל 5,000 נקודות, מדד הדאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, הנאסד"ק רשם עליות של כ-1.2%.

קלאוד פלייר   זינקה ביום שישי ב-20% לאחר שפרסמה דוחות טובים מהתחזיות. פפסיקו   ירדה בלמעלה מ-3% לאחר שפרסמה דוחות מעורבים, פינטרסט   ירדה בכ-11% לאחר שפרסמה את דוחותיה שהראו הכנסות נמוכות מהצפי אולם רווחים גבוהים יותר. 

סוכנות הנסיעות המקוונת האמריקאית אקספדיה גרופ  ירדה בכ-18% לאחר שדיווחה על  הכנסות של 21.7 מיליארד דולר, מעט נמוך מהצפי,  כמו כן, החברה הודיעה על החלפת המנכ"ל.

השבוע צפויים להתרפסם מספר דוחות מסקרנים נוספים, מחר קוקה קולה  ואיר.בי.אן.בי, ברביעי פרמאונט גלובל , סיסקו קורפ , אוקסידנטל פטרוליום  (לוורן באפט אחזקה משמעותית בה), בחמישי קוינבייס גלובל , אפלייד מטריאלס  ורוקו .

אנבידיה לקוחה שלה והמניה זינקה 50% ביום. אז למה אנליסטים מודאגים מ־arm?

בשוק החוב האמריקאי, איגרות החוב הממשלתיות נסחרו בסוף השבוע במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ל־10 שנים ירדה קלות ונסחרה סביב 4.17%.

בשוקי הסחורות והמטבעות הנפט האמריקאי נסחר הבוקר ב-76.5 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט ב-81.7 דולר. מטבעות הקריפטו החלו לזנק בסוף השבוע האחרון, הביטקוין נסחר הבוקר ב-48,100 דולר למטבע והאתריום ב-2,500 דולר. 

מאקרו: בעולם אנחנו לקראת שבוע עמוס בנתונים חדשים, בין היתר, בשלישי בבוקר נתוני האבטלה בבריטניה, מדד המחירים לצרכן בשוויץ, אחר הצהריים מדד המחירים לצרכן בארה"ב, ברביעי מדד המחירים לצרכן בבריטניה, התמ"ג בגוש האירו, בחמישי התמ"ג ביפן, נתוני האבטלה באוסטרליה, התמ"ג בבריטניה, המכירות הקמעוניות בארה"ב ובשישי מדד מחירי הייצור ומדד הסנטימנט העסקי של אוניברסיטת מישיגן. 

אנליסט המחקר דיוויד בנימינוב מ-Global X התייחס בסקירתו לוול סטריט ובפרט לנוגע לשיא אותו שבר מדד S&P 500 בסוף השבוע האחרון, "ישנם גם סימני שאלה לגבי השוויים הנוכחיים ועד כמה ניתן לשמר מגמת עלייה שכזו, בייחוד אם הנתונים הכלכליים לא יתמכו בכך. ישנו סיכון מוגבר לתיקון", מזהיר בנימינוב, "בוודאי אם נראה נתונים כלכליים שליליים. המשך העליות בשוקי המניות עשוי גם להוביל להקשחת המדיניות המוניטרית, במטרה לצנן מעט את המחירים".

לעומתו, התחזית של בג’יי.פי. מורגן בוטה יותר. בסוף השבוע פרסמה החברה (לפי האתר אינבסטינג.קום) תחזית ובה האנליסטים של החברה מציינים שלא רק שהעליות בשווקים מוגבלות, "אנחנו סבורים שהאפסייד מכאן הוא מוגבל ושהמניות ירדו ב-20%-30% משיא שיקבע במהלך השנה".

האנליסטים של ג’יי.פי. מורגן  עדיין אופטימיים לגבי החברות הקטנות (small caps) ומציינים שהן מהוות הזדמנות השקעה יותר אטרקטיבית מהחברות הגדולות, "הן עלולות להיסחר בתשואת חסר של 200-300 נקודות בסיס, אבל בסופו של דבר ישיאו אלפא (תשואה עודפת על השוק, ש.ג) של 34-59% בשנה-שנתיים הבאות".

האנליסטים הציגו את הסממנים, או הדגלים האדומים, שמאותתים על תנודתיות וסיכון, הראשון הוא עקום התשואות ההפוך אשר בדרך כלל חוזה מיתון כלכלי, הפער שבין ביצועי המניות של החברות הקטנות שמבטא התרחקות מסיכונים ולעומתן החברות הגדולות אשר מטפסות לשיאים. בנוסף, האנליסטים מצביעים על העדר פרמיית סיכון על המניות האמריקאיות, כפי שמעידות תשואות הרווח שנמוכות אפילו משער הריבית של הפד.

"ב-25 שנות הקריירה שלנו, ראינו שוקי מניות שמתנהגים באופן לא רציונלי בעבר ואלה היו נורות אזהרה שיש להזהר כמו ש-2+2 הם תמיד 4", אמרו האנליסטים.