השווי קפץ פי 5 ביום: החברה הקטנה מהרצליה שעשתה סנסציה בוול סטריט

שיתוף פעולה עם ענקית השבבים אנבידיה, הזניק את מניית בימר של היזם הסדרתי שרון כרמל (ממייסדי אמבלייז) במאות אחוזים • מי היא החברה שעדיין רושמת הכנסות זעומות, אך כבר זכתה בפרס אמי, פועלת מול גופי מדיה גלובליים ובין משקיעיה יו"ר גוגל לשעבר

מניית beamr מזנקת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
מניית beamr מזנקת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

לפני שנה בוצעה בנאסד"ק הנפקה קטנה של חברה ישראלית שלא משכה תשומת לב: חברת הטכנולוגיה Beamr (בימר) גייסה 7.8 מיליון דולר לפי שווי שוק של כ־48 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה היה 4 דולרים, ובתקופה שחלפה מאז המניה נעה בטווח שבין כ־1.1 דולרים לכ־5 דולרים - עד אתמול (ב').

ותודה לאנבידיה: המניה הישראלית שזינקה בכ-400% במסחר בוול סטריט
צ'ק פוינט, מאחורייך: החברה שהפכה לישראלית החמישית בגודלה בוול סטריט

דיווח של החברה על שיתוף פעולה עם ענקית השבבים אנבידיה  הקפיץ את מניית בימר במאות אחוזים. במהלך יום המסחר זינקה המניה ממחיר של כ־2.1 דולרים לכמעט 34 דולר (זינוק של מעל 1,500%). בסופו של דבר היא ננעלה בעלייה "צנועה" יותר של 372%, במחיר של 9.95 דולרים המשקף ל־בימר שווי שוק של 129 מיליון דולר.

מחזורי המסחר במניה היו עצומים. בעוד שמחזור מסחר ממוצע במניה עומד על כ־150 אלף מניות, ביום שני החליפו ידיים כמעט 151 מיליון מניות - יותר מפי 11 מהון המניות של החברה. יותר מזה, אם מסכמים את כל מחזורי המסחר שהיו במניה (לפי נתוני Yahoo Finance) מאז שהונפקה לפני שנה ועד סוף השבוע שעבר, לא מגיעים למחזור שנרשם ביום שני השבוע בלבד.

Beamr

פעילות: מספקת פתרונות בתחומי הווידאו והשידור, כגון אופטימיזציה של וידאו, לשיפור האיכות והיעילות

היסטוריה: הוקמה ב־2009 על ידי שרון כרמל שמנהל את החברה מאז. הונפקה בוול סטריט בפברואר 2023 בשווי של 48 מיליון דולר

נתונים: מעסיקה 27 עובדים בישראל ובעולם. בין לקוחותיה - נטפליקס, וולמארט, ViacomCBS. זכתה בפרס Emmy על פיתוח טכנולוגי. הכנסות 3 רבעונים ראשונים ב-2023: 1.4 מיליון דולר

בבימר ניצלו את העליות במניה כדי להכות בברזל החם: החברה גייסה במהלך בזק 12 מיליון דולר לקופתה, באמצעות הנפקת מניות חדשות. ההנפקה שבוצעה במהלך יום המסחר, נעשתה לפי מחיר של 7 דולר למניה (יותר מפי 3 לעומת המחיר בפתיחה, אך נמוך בכ־30% ממחיר הסגירה). סביר להניח כי מהלך ההנפקה "צינן" את המשקיעים, והוא מסביר ירידה של יותר מ־50% במניה מרמת השיא היומי ועד סגירת המסחר אתמול.

בפתיחת המסחר היום (ג'), המניה ממשיכה עם המגמה החזקה וכעת היא מזנקת ב-90%. שווי השוק עומד כבר על 246 מיליון דולר.

שווי ההחזקה של כרמל - כ־40 מיליון דולר

בימר, שהוקמה ומנוהלת על ידי יזם הטכנולוגיה הוותיק שרון כרמל, מספקת פתרונות בתחומי הווידאו והשידור - בין היתר פתרונות לקידוד, המרה ואופטימיזציה של וידאו, שמאפשרים איכות גבוהה, ביצועים ויעילות (בעבר אף דיווחה שזכתה בפרס אמי על פיתוח הטכנולוגיה שלה). לקוחות החברה הם מפיצי תוכן, חברות שידורים באינטרנט, פלטפורמות סטרימינג ואולפנים בהוליווד. החברה פועלת מהרצליה ומעסיקה 27 עובדים בישראל, ארה"ב, רוסיה וסרביה.

המנכ"ל והמייסד כרמל (53), היה בעברו אחד ממייסדי חברת הטכנולוגיה אמבלייז, לצד אלי רייפמן, נפתלי שני וצור דבוש. החברה הוקמה בשנות ה־90 של המאה הקודמת וביקשה לפתור את הבעיה שהייתה אז של העברת אנימציה באמצעות האינטרנט, ובהמשך - העברת וידאו.

 

בשיאה, בימי בועת הדוט.קום, הגיעה אמבלייז לשווי של 8 מיליארד דולר (בבורסה של לונדון), אך בהמשך נקלעו עסקיה לקשיים עד שבסופו של דבר חדלה מפעילותה הטכנולוגית. כרמל כיהן באמבלייז בתפקיד סמנכ"ל פיתוח וטכנולוגיות עד שנת 2001, ופרש לאחר שהספיק למכור ממניות החברה בעשרות מיליוני דולרים.

בהמשך הקים כרמל יחד עם טל ברנח את הסטארט־אפ BeInSync שפיתח תוכנה לסנכרון מידע ונמכר בשנת 2008 עבור 25 מיליון דולר. ב־2009 הקים כרמל את בימר והוא מנהל אותה מאז. אחת המשקיעות ב־בימר היא קרן Disruptive של ברנח, שותפו בחברה הקודמת.

דיסרפטיב מחזיקה 8.1% ממניות בימר, קרן מרקר מחזיקה ב־17.4% וקרן Innovation Endeavors של אריק שמידט (לשעבר יו"ר גוגל) מחזיקה ב־8%. מחזיקה נוספת היא קרן של ורייזון, עם 7.7%. כרמל הוא בעל המניות הגדול בחברה ומחזיק ב־28.3%, טרם ההנפקה שבוצעה השבוע. שווי המניות שלו זינק כעת לכ־40 מיליון דולר.

שיתוף פעולה קודם עם אנבידיה הקפיץ המניה

הקפיצה החדה במניית בימר הגיעה כאמור על רקע דיווח בנושא שיתוף פעולה עם אנבידיה שיוצג במחקר של השתיים בוועידה בדנוור. בימר ציינה בהודעתה שבעוד שהשימוש בווידאו גדל בקצב אקספוננציאלי, רוב הסרטונים כיום עדיין מבוססים על פורמט בן 20 שנה (AVC / H.264) שהיה קיים עוד לפני הסמארטפונים והאינטרנט המהיר. המחקר מציג את שיתוף הפעולה עם אנבידיה בהקלה על המעבר לפורמט AV1 בסקייל גדול יותר ותוך שמירה על האיכות.

תמר שוהם, מנהלת הטכנולוגיה הראשית של החברה, הסבירה כי "עד היום, אימוץ הסטנדרט המשודרג של וידאו היה מעבר מורכב משתי סיבות - אחת, הדרישה להרבה יותר כוח מחשוב ולכן יותר עלויות, והשנייה - הדרישה לעקומת למידה חדה, משום שקשה להבין כמה דחיסה נוספת ניתן ליישם בלי לוותר על איכות הווידאו, דבר שמוביל לאי־ודאות בתהליך. הטכנולוגיה של בימר עם אנבידיה עונה על שני האתגרים האלה באמצעות שימוש בחומרה של אנבידיה, כך שהביצועים זהים ואף עדיפים על פורמטים קודמים, והעלויות דומות".

אגב, הקישור עם אנבידיה כבר הקפיץ בעבר את מניית בימר, כשבחודש מאי שעבר היא דיווחה שמוצר שאנבידיה השיקה כולל בתוכו טכנולוגיה שלה. עוד מניה שקשורה לאנבידיה שזינקה לאחרונה היא חברת השבבים הבריטית arm, שאנבידיה היא לקוחה שלה ובעבר אף ניסתה לרכוש אותה. בארבעת ימי המסחר האחרונים מניית arm כמעט הכפילה את עצמה לשווי חברה של 153 מיליארד דולר.

"עובדים עם 3 מחברות המדיה הגדולות בעולם"

בינתיים הנתונים הפיננסיים של בימר עדיין צנועים. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 ההכנסות היו 1.4 מיליון דולר בלבד, בהשוואה ל־1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב־2022, ולפי מכתב למשקיעים ממנכ"ל החברה בסוף הרבעון השלישי, היא מצפה לרמת הכנסות דומה ב־2023 לזו שהייתה ב־2022 (כ־2.9 מיליון דולר). ב־2021 ההכנסות היו גבוהות יותר והסתכמו ב־3.3 מיליון דולר.

עם זאת, החברה צופה האצה בצמיחה בהכנסות ב־2024 על רקע השקת מוצר SaaS (תוכנה כשירות). במכתב למשקיעים סיפר המנכ"ל שהחברה חתמה ברבעון השלישי על הסכם נוסף עם אחת מחמש חברות המדיה הגדולות בעולם, אשר לה תספק את טכנולוגיות הדחיסה והאופטימיזציה של וידאו.

"בימר עובדת כיום עם שלוש מחמש חברות המדיה הגדולות בעולם", כתב כרמל. "אנחנו מאמינים שזו עדות למובילות שלנו בתחום פתרונות הדחיסה והאופטימיזציה של וידאו". בין לקוחות החברה נמצאות נטפליקס, ViacomCBS, Vimeo ואף וולמארט. לפי נתוני החברה, שלושת הלקוחות הגדולים שלה מהווים מעל 60% מההכנסות שלה.

לאחר מהלך גיוס ההון שביצעה ביום ב', עדכנה בימר כי תשתמש בכספי ההנפקה להמשך מאמצי המחקר והפיתוח, מכירות ושיווק, עלויות מחשוב ענן וכן הוצאות עסקיות כלליות, הון חוזר והוצאות הוניות. לפני ההנפקה היו בקופתה יתרות מזומנים בסך 5.4 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי.