למה כולם מחזירים את הקסדות החדשות של אפל?

אפל השיקו את קסדת ה-Vision Pro לפני כשבועיים, עם יותר מ-200 אלף הזמנות מוקדמות • מה גורם לרבים מהמשתמשים להחזיר אותן?

משתמש בקסדת VISION PRO של אפל / צילום: ap, Noah Berger
משתמש בקסדת VISION PRO של אפל / צילום: ap, Noah Berger

לפני כמעט שבועיים השיקה אפל את מה שלטענתה הוא מוצר העתיד: קסדת המציאות המעורבת Vision Pro. למרות המחיר הגבוה של המוצר, שעמד על 3,500 דולר, רבים מהצרכנים קנו אותו, והיקף המכירות של הקסדה החדשה עבר את ה-200 אלף יחידות רק בהזמנה המוקדמת.

בדיקה טכנולוגית | ניסינו את הקסדה החדשה של אפל. האם היא שווה 3,500 דולר?
ההשקעה החדשה שוורן באפט שומר בסוד
משרד מיתר מכניס טכנולוגיית AI לפירמה. איך זה ישפיע על הלקוחות?

מדיניות ההחזרה של אפל עומדת על 14 יום מיום הקניה, כלומר מי שרכש את הקסדה בחנויות ביום ההשקה, יכול להחזיר אותה עד מחר (ו'). וכמות הצרכנים שמנצלים את מדיניות ההחזרה מפתיעה. למה זה קורה?

כבד, יקר, ולא מגוון

רשימת התלונות על הקסדה היא ארוכה, מהמשקל הכבד שלה, המחיר הגבוה, חוסר הנוחות בצפייה במסכים דרך הקסדה - שמשתמשים הגדירו כמפוקסלים ולא חדים מספיק. בנוסך לכך, משתמשים בקסדה ציינו כי להשתמש בה לכל פעולה שניתן לעשות בטלפון או במחשב, מצריך מהם פעולות מיותרות ולא שווה את הטרחה.

אחת התלונות העיקריות שהתקבלו על הקסדה והובילו להחזרתה, היא שהיא מגושמת ולא נוחה לחבישה לאורך זמן. פארזד מסבאי, שמבקר מוצרי טכנולוגיה בערוץ היוטיוב שלו באופן קבוע, הסביר כי השימוש בקסדה לא נוח לפרקי זמן ארוכים, וכי זו הסיבה העיקרית שהוא לא חושב שישתמשו בקסדה באותה תדירות בה משתמשים בסמארטפונים או מחשבים.

בנוסף, הקסדה החדשה של אפל מדגישה בעיה קריטית ב"טכנולוגיה לבישה" (טבעות חכמות, קסדות וכדומה) והיא שהמוצרים לא מיועדים לגוון הרחב בו מגיע הגוף האנושי. בניגוד לשעונים חכמים, בהם השוני היחיד הוא באורך הרצועה, משתמשים בקסדה, ובמשקפיים חכמים של חברות אחרות, העידו כי צורת האף עלולה להפוך את המוצר ללא שמיש, מגשר אף נמוך לדוגמה, המוצרים פשוט מחליקים.

מעבר לרשימת התלונות הפיזיות על הקסדה, משתמשים העידו כי החוויה שהמוצר מספק לא יחודית מספיק כדי להצדיק את מחירה. נתון מפתיע בהתחשב בכך שאפל פיתחה יותר מ-600 אפליקציות ייעודיות לקסדה. אך אפליקציות כמו שירות הסטרימינג נטפליקס בחרו שלא לפתח אפליקציה ייעודית, ו-"לחכות ולראות" אם המוצר יתפוס, דברי מנכ"ל החברה גרג פיטרס.

קיין סאטר, יוטיובר נוסף המבקר מוצרי טכנולוגיה, ציין בסרטון בשם "אני מחזיר את קסדת האפל פרו ויזיון שלי" כי "הקסדה לא מספקת חוויה מספיק מגוונת ותוכן רחב כדי שאני אשתמש בה לפחות שעתיים בשבוע, שלדעתי זהו רף המינימום שיצדיק את המחיר שלה".

השקת הקסדה הגיעה עם סיקור רחב מאתרי החדשות בעולם. גם אנחנו בגלובס פרסמנו סיקור של הקסדה, כחלק מהמדור של הבדיקה הטכנולוגית השבועית, הכתבים אסף גלעד ונבו טרבלסי קיבלו את הקסדה להתנסות. בבדיקה מצאנו כמה מהנקודות שעולות כעת מחווית המשתמשים. בשורה התחתונה של הבדיקה סיכמנו כי "אפל חיכתה לראות לאן השוק הולך, ואז הוציאה מוצר באיכות טובה יותר. אין ספק שבחוויית המשתמש היא מצליחה לעשות את זה. גם אם לא הכול אפוי, וגם אם אין עדיין את כל הפיצ'רים, קריאת הכיוון היא מעולה וככה זה צריך להיראות. אך עדיין קיימות בעיות הנוגעות לעיצוב המוצר (הסוללה החיצונית עם הכבל פוגעת באסתטיקה ואף עשויה להערים קשיים בשימוש) ולמחיר הגבוה שלו".

הביקורות מוצדקות, אבל יש תקווה

אבל לא כל הצרכנים התאכזבו לאחר הקנייה. חלקם הכריזו מראש שהם קונים את המוצר כדי להתנסות בו - עם כוונה מלאה להחזיר אותו לאפל אחרי תקופה. אבל רבים מהם מאמינים בחזון של אפל ובצעד הטכנולוגי שעשתה. ומקווים לראות בעתיד דגם משופר, ובמחיר נמוך יותר.

אבל עם כל הביקורת המוצדקת על הקסדה של אפל, יש לזכור כי הדגם הראשוני של השעונים החכמים שייצרה, והדגם הראשון של האייפד קיבלו תגובות שליליות אף הן, לפני ששודרגו ושופרו.

בנוסף לכך רבים ממובילי התעשייה שיבחו את הטכנולוגיה בה משתמשת הקסדה. סם אלטמן, מנכ"ל חברת הבינה המלאכותית OpenAI קרא לה אחת הטכנולוגיות המרשימות מאז האייפון.

אפל לא שיחררו עד כה נתונים לגברי כמות הקסדות שהוחזרו.