לחברה יש חוב של 2 מיליארד שקל, הבעלים בונה וילה עם בריכה

אתמול הגישה קבוצת חנן מור הסדר המתגבש לפירעון החובות הרבים שלה • במקביל, בעל השליטה בקבוצה בונה וילה מפוארת בצפון תל אביב, על מגרש שעלה כמעט 11 מיליון שקלים

חנן מור, בעל השליטה בחברת חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור, בעל השליטה בחברת חנן מור / צילום: איל יצהר

חנן מור בונה בימים אלה וילה מפוארת בשכונת צהלה בצפון תל אביב, בזמן שהחברה בשליטתו מצויה בחובות ענק של למעלה מ-2 מיליארד שקלים.

הווילה נבנית במגרש שרכש חנן מור ביוני 2018 בסכום של 10.7 מיליון שקל, על פי נתוני רשות המסים. המגרש, הנמצא ברחוב בניהו בשכונת צהלה הנו בשטח 740 מ"ר,  ועליו היה מבנה שנהרס לצורך בניית הווילה. לצורך הרכישה ביולי 2019 לקח חנן מור משכנתא על שמו מבנק דיסקונט  בסך 4.99 מיליון שקל.

92% ממניות חנן מור יוחזקו על ידי הנושים: הסדר החוב הוגש לביהמ"ש
בדיקת גלובס | דווקא בזמן מלחמה: האמיצים שהגישו הצעה יחידה וזכו בקרקעות במחירי מציאה
עידו חג'ג' רכש תשע דירות בפרויקט של גינדי בקפריסין

במקום נבנית וילה מפוארת רחבת מימדים. על פי היתר הבניה שניתן באוקטובר 2021 הווילה כוללת מרתף, שתי קומות מגורים, מרפסת גג ובחצר בריכה, שכשוכית וג'קוזי. בקומת המרתף הרחבה ייבנה חדר כושר, חלל משחקים וחדרי שירות. קומת הקרקע תורכב ממטבח, סלון, שירותים וחלל עבודה. בקומה השנייה יהיו שלושה חדרי שינה עם חדרי שירותים ומקלחת ומרפסת גג.

קבוצת חנן מור: חוב של 600 מיליון שקל למחזיקי סדרות האג"ח 

קבוצת חנן מור  נמצאת בעיכוב הליכים לפי החלטת שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, חגי ברנר מאז סוף נובמבר האחרון ודווח כי לקבוצת חנן מור נצברו חובות (במונחי קרן) של יותר מ-2 מיליארד שקל, זאת לאחר שהקבוצה מימשה מספר נכסים מאז התחלת ההליך. החוב למחזיקי 5 סדרות האג"ח של מור עומד על כ-612 מיליון שקל.

נושה בולט של חנן מור הוא בנק דיסקונט. לפי התרעה ששלח הבנק בנובמבר, הקבוצה חייבת לו 315 מיליון שקל המהווים 7.7% מסך הנכסים במאזן החברה. בנוסף, סך ערבויות חוק מכר וערבויות אחרות שהועמדו ע"י בנק דיסקונט לקבוצה מסתכמים בקרוב למיליארד שקל.

אמש (א') הגישה קבוצת חנן מור את ההסדר המתגבש לביהמ"ש שנועד לאפשר את פירעון החובות הרבים. בתוך כחודש אמורים הנושים לאשר את הסדר החוב שבין היתר מעביר לידיהם שליטה בחברה.