הפרסומת הפטריוטית של אל על פורטת על כל נימי הרגש ומתברגת מיד כאהובה ביותר

חברת התעופה אל על עלתה השבוע במהלך כרטיסי טיסה במתנה לחיילים לצד פרסומת חדשה, ורשמה ביצועי זכירות ואהדה גבוהים - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לפרטנר, וההימור על ראובן מ"ארץ נהדרת" השתלם לבנק יהב

קמפיין אל על / צילום: צילום מסך
קמפיין אל על / צילום: צילום מסך

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.

יש לא מעט דברים שרוב הישראלים הניחו בצד, או אף שכחו מהם, מאז פרוץ המלחמה. למשל, המחאה נגד המהפכה המשפטית, מסיבות ענק ופרסומות מזמרות. אבל עכשיו, אט־אט, נעשים לא מעט ניסיונות לחזור ל"פעם", גם אם קצת אחרת. 

"מהשעשוע הזה נהיה עסק מטורף": מה עומד מאחורי אתר הקניות שסוחף את ישראל 
האתר שקרס והאותיות הקטנות: אל על חילקה כרטיסים בחינם ועוררה סערה

זה גם בסיס הפרסומת הנוכחית של פרטנר. לפי נתוני חברת התקשורת, היא משרתת כ־2.6 מיליון לקוחות סלולר ומחזיקה בנתח שוק של כ־25%. איך פורצים את החומה ומגדילים את השיעור, כאשר הדבר החדשני ביותר - הדור החמישי בסלולר - כבר בעצם פועל תקופה ארוכה וגם זמין אצל המתחרים? פשוט נותנים לסטטיק לקפוץ. 

הפרסומת המזמרת צולמה עוד לפני המלחמה, ולכן עברה התאמה באמצעות קטעי צילום המשלבים חיילי מילואים. השיר אומנם מזוהה עם המחאה, אבל כנראה שזה לא באמת מפריע, ואולי אף להפך: זו הפרסומת הזכורה ביותר השבוע (מקום חמישי באהדה). על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם כ־1.2 מיליון שקל. 

קמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך
 קמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך

במקום השני מבחינת זכירות, וגם מבחינת היקף ההשקעה, נמצאת חברת התעופה אל על, עם כ־1.1 מיליון שקל. בניגוד לפרסומת הקופצנית של פרטנר, כאן הולכים חזק על המותג הישראלי, ותחת המסר "טסים עם הדגל" עוטפים כל שנייה בפטריוטיות שפורטת על כל נימי הרגש (בשילוב שיר של חנן בן ארי). בימים אלה, אין פלא שהפרסומת הופכת מיד לאהובה ביותר. 

נזכיר כי לצד הפרסומת, אל על העניקה השבוע כ־10,000 כרטיסי טיסה במתנה למשרתי הצבא בזמן המלחמה, למי שרשום כחבר מועדון הנוסע המתמיד שלה (מועדון לקוחות הוא מהנכסים המשמעותיים ביותר של כל חברה). תוך זמן קצר קרס אתר החברה, ורבים יצאו מאוכזבים. גם לאחר שנפתחה אפשרות נוספת להזמנת כרטיסים, הם אזלו כצפוי במהירות. 

ויהי יום, ויהי יאללה

כוכבי "ארץ נהדרת" זוכים לאהדה רחבה בציבור, מה שהופך אותם לפרזנטורים נחשקים עבור שורה ארוכה של מותגים. לאחרונה שודרו כמעט במקביל הפרסומות של דינמיקה עם אלי פיניש, של מפעל הפיס עם שני כהן, ושל בנק יהב עם ערן זרחוביץ' - שהשבוע מתברג בדירוג. 

קמפיין בנק יהב / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק יהב / צילום: צילום מסך

גם בלי להיות בין חמשת הבנקים הגדולים במשק, הבנק מצליח לייצר קשב מיידי לפרסומת בזכות הדמות של ראובן המחזיר בתשובה וחידודי הלשון שלו. השימוש בדמות מאפשר להעביר מסר מכירתי באופן מחויך ו"לא בכוח". במקרה הזה, ראובן מסייע בהלוואה נוחה לזוג שנקלע ל"תוהו ובוהו על פני חשבון. ויהי יום ויהי יאללה, ויצחקו עם הבנקאי, אבל במיוט". 

התוצאה משעשעת כמעט כמו המקור, מה שמשגר את הפרסומת ישירות למקום הרביעי באהדה. 

 

מי בוחר

לפי נתוני יפעת, ההשקעה השלישית בגודלה השבוע שייכת למשרד הפנים, עם כ־900 אלף שקל לקראת הבחירות המקומיות שייערכו בשבוע הבא. למרות החן של אניה בוקשטיין, הקמפיין אינו מתברג בדירוג.

שומרים על יציבות

ההשקעה בפרסום נותרת השבוע דומה לזו של השבוע שעבר, ועומדת על 29 מיליון שקל.

המשרד האהוב

מקאן תל אביב (אל על), גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9) ובאומן־בר־ריבנאי (שטראוס אחלה) אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר בשבוע החולף.