ישראל במלחמה | סיקור שוטף

אזעקות באשקלון ובעוטף עזה, טיל נ"ט פגע באזור יחידת הבקרה האווירית במירון, צה"ל תקף בלבנון

כ-20 שיגורים בוצעו לעבר הצפון • צה"ל מסר כי במטח מוקדם יותר לא נגרם נזק ליחידת הבקרה האווירית במירון • צה"ל תקף את המשגר והדירה מהם בוצעו חלק מהשיגורים אתמול לעבר העוטף • ביידן על המגעים לעסקה: "מקווה שעד יום שני תהיה הפסקת אש" • דיווח באל-ג'זירה: ישראל הסכימה לחזרה הדרגתית לצפון הרצועה והוצאת הכוחות מאזורים צפופים - בתמורה לשחרור 40 חטופים • עדכונים שוטפים

טיל נ''ט נורה לאזור מירון ופגע במרחב יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר / צילום: איל יצהר
טיל נ''ט נורה לאזור מירון ופגע במרחב יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר / צילום: איל יצהר

עדכונים שוטפים

21:28 - צה"ל: טיל נ"ט פגע במרחב יחידת הבקרה האווירית במירון, אין פגיעה בכשירות המתקן

בצה"ל עדכנו כי כ-20 שיגורים זוהו משטח לבנון לצפון הארץ במטח היום אחר הצהריים. כמה מהם יורטו, והיתר נפלו בשטחים שנחשבים לפתוחים. בנוסף, טיל נ"ט נורה לאזור מירון ופגע במרחב יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר, כך על פי הודעת דובר צה"ל. עוד צוין בהודעה כי אין פגיעה בכשירות המתקן.

דובר צה"ל מסר כי צה"ל תוקף בשעה זו מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון.

21:26 - האזעקות באשקלון: נזק נגרם לרכב ולמבנה

כתוצאה מיירוט בשמי העיר, נזק נגרם לכלי רכב ולמבנה. לא היו נפגעים באירוע.

21:00 - אזעקות הופעלו באשקלון ובעוטף עזה

אזעקות הופעלו בעיר אשקלון וביישובים זיקים, נתיב העשרה וכרמיה.

18:30 - דיווח בעזה: חילופי אש התפתחו בין שוטרי חמאס לבין עזתים ברפיח

על פי הדיווח, חילופי האש התקיימו סמוך לבית הספר אל-מעריה ברפיח. דווח כי שוטר חמאס נהרג בעימותים.

18:29 - גלנט מזהיר: איראן מנסה להפוך את רמדאן לחלק השני של 7 באוקטובר

שר הביטחון קיים הערכת מצב מיוחדת בפיקוד המרכז לקראת חודש רמדאן. "איראן, חיזבאללה וחמאס מנסים להצית את השטח", הבהיר גלנט. לידיעה המלאה בN12 

17:35 - נוסעים בגליל המערבי לא עצרו לתפוס מחסה - וכמעט נפגעו מהטילים

בתיעוד מהמטח לגליל המערבי, מעט לפני השעה 17:00 הערב, ניתן לראות פיצוצים ונפילות בסמוך לרכב בכביש מעלות - נהריה. לא דווח על נפגעים בתקרית, ובתיעוד נראה כי הפיצוצים התרחשו בין הרכבים.

17:20 - חיזבאללה: תקפנו את בסיס חיל האוויר במירון, בפעם השנייה היום

בארגון טענו לאחר המטח לצפון, שכלל כ-20 שיגורים, כי בסיס חיל האוויר במירון הותקף. במטח הקודם שבוצע, בצה"ל טענו כי לא נגרם נזק ליחידת הבקרה האווירית.

17:03 - לוחמי מג"ב ניטרלו חשוד שניסה לחדור משטחי יהודה ושומרון לאזור ירושלים

על פי הודעת המשטרה, החשוד נצפה כשהוא מנסה לחדור את גדר הביטחון באזור אל מונטאר, לכיוון ירושלים. לוחם ביצע נוהל מעצר חשוד, ובמהלכו ירה לעבר החשוד. הוא נפגע ובהמשך נקבע מותו. מהמשטרה נמסר שהאירוע יתוחקר.

17:02 - כ-20 שיגורים במטח לצפון, חלקם יורטו

16:53 - כוח מגלן פשט על מתחם, 4 מחבלים רצו לעברם וחוסלו

דובר צה"ל מפרסם תיעוד מפעילות יחידת מגלן במערב ח'אן יונס. הכוחות חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות מטווח קרוב. בתיעוד ניתן לראות כיצד במהלך פשיטה של כוח מגלן, 4 מחבלים חמושים רצו לעבר הלוחמים. 3 מחבלים חוסלו על ידי הכוח, מחבל רביעי נכנע ונעצר. הוא הועבר לחקירה על ידי כוחות הביטחון.

15:34 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון ובאזור ומירון, צה"ל: האירוע הסתיים

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון ובאזור הר מירון בהם: צבעון, פקיעין, בית ספר שדה מירון, חורפיש, צוריאל, הר-חלוץ, חרשים ובית ג'אן. מפיקוד העורף נמסר כי האירוע הסתיים.

12:33 - קטר: "אין הסכמות בין ישראל לחמאס על אף אחת מהסוגיות המרכזיות"

דובר משרד החוץ של קטר אמר כי בין ישראל וחמאס אין הסכמות על אף אחת מהסוגיות המרכזיות בעסקת החטופים. עוד מסר כי "אינם יכולים להתייחס להצהרה של ביידן בנושא". בכירים ישראליים מסרו כי האופטימיות של הנשיא האמריקני ביידן לא נשענת "על התפתחות חיובית שאנחנו מכירים". לדבריהם: "ביממה האחרונה ההתפתחויות דווקא שליליות".

11:48 - צה"ל: "השמדנו אתר ותשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון, לא נגרם נזק ליחידת הבקרה האווירית במירון"

בתגובה לכ-35 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הר מירון, מטוסי קרב תקפו והשמידו לפני זמן קצר אתר צבאי ומספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה במרחבים אלחניה, ג'בשית, בסריה ואל-מנצורי - כך לפי דובר צה"ל. בנוסף נמסר מדובר צה"ל כי "הכוחות תקפו באמצעות ארטילריה להסרת איום במרחב יארון".

בצה"ל הכחישו את הדיווחים לפיהם במטח הכבד לצפון נפגעה יחידת הבקרה האווירית באזור: " אין נפגעים ולא נגרם נזק ליחידת הבקרה האווירית שבמרחב".

10:39 - בשבוע החולף נהרגו בתקיפות 10 פעילי חיזבאללה, בהם שני מח"טים

10:30 - דיווח: גורם רשמי בחמאס - טיוטת מסמך הפסקת האש אינה עומדת בדרישותינו

גורם רשמי בחמאס האשים את ממשל ביידן בהדלפת ההצעה להפסקת אש כדי להשפיע על דעת הקהל הפלסטינית, ואמר כי טיוטת המסמך אינה עומדת בדרישות ארגון הטרור. נציג חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן הוסיף בשיחה עם אל-ערבי TV כי הטיוטה שהודלפה מקודמת למטרות "תעמולה". לדבריו: "טיוטת פסגת פריז היא הצעה אמריקנית ומטרתה לתת לנתניהו יותר זמן להתכונן למתקפה חדשה".

10:12 - חיל האוויר תוקף כעת במספר מרחבים בלבנון

09:48 - צה"ל: תקפנו את המשגר והדירה מהם בוצעו חלק מהשיגורים אתמול בבוקר לעבר העוטף

חיל האוויר ביצע אתמול תקיפה במרכז הרצועה, שעות ספורות לאחר שבוצע הירי לעבר יישובי העוטף - כך לפי דובר צה"ל. בין המטרות שהותקפו, דירה מבצעית ממנה בוצעו חלק מהשיגורים באותו בוקר ודירה מבצעית נוספת שממנה זוהה ירי לעבר כוח במרחב. בנוסף, הותקף משגר ממנו בוצעו חלק מהשיגורים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 איתרו אמצעי לחימה במרחב שכונת זייתון, ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה, משגרי רקטות ומערכות המשמשות את חמאס - כך לפי דובר צה"ל. נוסף על כך, השמידו הלוחמים פיר מנהרה וחיסלו את המחבלים ששהו בו. צוות הקרב של חטיבת הנח"ל איתר במרכז הרצועה מחסן אמצעי לחימה ומחרטה עם ציוד רב. כוחות מצוותי הקרב של חטיבת הצנחנים וחטיבה 7 עצרו ביממה האחרונה מספר מחבלים שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה.

07:59 - יותר מ-30 שיגורים במטח ירי כבד לצפון

מטח כבד לצפון שכלל בין 30 ל-40 שיגורים וכמה נפילות, מד"א: לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

07:49 - אזעקות בגליל העליון ובאזור מירון

אזעקות הופעלו בצבעון, סאסא, ספסופה - כפר חושן ודוב"ב.

06:45 - דיווח בניו יורק טיימס: בישראל אותתו לראשונה כי הם מוכנים לשחרור של אסירים "כבדים" בתמורה לשחרור חטופים

04:51 - דיווחים ערביים: שלושה פלסטינים נהרגו בעימותים עם כוחות צה"ל ביהודה ושומרון

03:44 - פיקוד המרכז של צבא ארה"ב: השמדנו כלי שיט, טילים וכטב"מ של החות'ים בים האדום

סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, פרסם בטוויטר כי כוחות אמריקניים השמידו בים האדום 3 כלי שיט בלתי מאוישים, שני טילי שיוט נגד ספינות וכטב"מ. עוד נכתב כי הכוחות זיהו את כלי השיט, הטילים והכטב"מ באזורים שבשליטת החות'ים, וקבעו שהם מהווים איום מיידי על ספינות מסחר וספינות הצי האמריקני באזור.

02:55 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל בשעה זו באיו"ש

הפלסטינים מדווחים כי בעת פשיטה של כוחות צה"ל על מחנה הפליטים פארעה שבמזרח השומרון, התפתחו עימותים אלימים עם חשודים מקומיים. עוד דווח על פעילות צה"ל בעיר שכם ובכפרים הסמוכים לערים רמאללה, חברון, קלקיליה וג'נין.

00:40 - הנשיא ביידן: "אני מקווה שעד יום שני תהיה הפסקת אש"

הנשיא ביידן נמצא בניו יורק בעבור ראיון לתוכנית הלילה של סת' מאיירס, ודבריו נאמרו ביציאה מהאולפן של NBC: "היועץ לביטחון לאומי אמר לי שאנחנו קרובים, עדיין לא סיימנו, אבל התקווה שלי היא שעד יום שני הקרוב תהיה לנו הפסקת אש".

23:51 - דיווחים זרים: ישראל הסכימה להגברת הסיוע לרצועה, הפסקת הטיסות מעליה ושחרור 400 אסירים - בתמורה ל-40 חטופים ישראלים

דיווח באל-ג'זירה: סעיפי טיוטת ההסכם שישראל הסכימה להם בפסגת פריז - חזרה הדרגתית של העקורים העזתים לצפון הרצועה (פרט למי שבגיל שירות צבאי), הגברת הכנסת הסיוע ו"המבנים הזמניים" לרצועה, וכן הכנסת ציוד כבד. עוד דווח כי ישראל הציעה להעביר את כוחותיה אל מחוץ לאזורים צפופי אוכלוסין ולהפסיק את הטיסות האוויריות למשך 8 שעות ביום. על פי הדיווח, ישראל הסכימה לשחרור 400 אסירים פלסטינים, בהם כמה בעלי עונשים כבדים - בתמורה לשחרור 40 חטופים ישראלים, נשים וזקנים.

23:01 - דיווח: גורמים ישראלים טענו שקרובים לאיתור סינוואר - שמוקף בחטופים

לפי דיווח בוושינגטון פוסט, גורמים ישראליים טענו כי המצוד אחר סינוואר מתקדם, וכי ישראל קרובה לאיתורו. עם זאת העריכו הגורמים כי סינוואר שנמצא במנהרות באזור ח'אן יונס, "מוקף בחטופים או מגינים אנושיים", ויש ויכוח אם נטרול שלו במחיר פגיעה בחטופים יביא לסיום המלחמה.

22:12 - אזעקות הופעלו במרגליות

21:53 - הפנטגון: מותו של החייל שהצית עצמו מחוץ לשגרירות ישראל - "אירוע טרגי"

21:45 - קנצלר גרמניה מזהיר את ישראל מלתקוף ברפיח

בשיחה שערך קנצלר גרמניה במשרדי סוכנות הידיעות הגרמנית dpa, טען שולץ כי הוא מזהיר את ישראל במפורש מפני מתקפה רחבת היקף ברפיח: "אנשים רבים ברחו לשם וכעת אין להם לאן לברוח. צריך למנוע אסון הומניטרי". בנוסף התלונן הקנצלר על כך שעדיין לא מגיע מספיק סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

בשיחה שולץ גם הדגיש את החשיבות של שתי מדינות לשני עמים: "דו-קיום בשלום של מדינה ישראלית ומדינה פלסטינית". הקנצלר דחה את תוכניות נתניהו שהוכרזו לאחרונה לנהל את רצועת עזה לאחר המלחמה: "ההצעות שראינו כעת מישראל אינן משכנעות. לא תהיה דרך לעקוף מעמד של מדינה פלסטינית הכוללת את הגדה המערבית ועזה". אולם הוסיף הקנצלר כי הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית לא עומדת כרגע על הפרק: "זהו נתיב לא מתאים בנקודת הזמן הזו".

20:30 - גורם ישראלי לרויטרס: הגשנו לבית הדין הבין-לאומי בהאג דוח על הצעדים הננקטים בעזה

19:58 - דובר צה"ל: צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון; מטוסי קרב תקפו את אתר השיגור שממנו בוצעו השיגורים לרמת הגולן

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, תקפו מטוסי קרב את אתר השיגור במרחב כאוכבא, שבוצעו ממנו לפני כמה שעות עשרות שיגורים לעבר מרחב רמת הגולן.

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12