ישראל במלחמה | סיקור שוטף

יואב גלנט על חוק הגיוס: "הנשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה"

על רקע המגעים בין ישראל לחמאס, א-סיסי מצטרף להערכת הנשיא ביידן: "מקווים להגיע להפסקת אש בעזה בימים הקרובים" • הותר לפרסום: רס"ן יפתח שחר וסרן איתי סייף נהרגו בקרבות בצפון הרצועה, 7 לוחמים נפצעו קשה • מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בדרום המדינה • הנייה על המו"מ לעסקה: חמאס מגלה גמישות מול ישראל - אבל מוכן להמשיך בלחימה • עדכונים שוטפים

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: צילום מסך ממסיבת העיתונאים
שר הביטחון יואב גלנט / צילום: צילום מסך ממסיבת העיתונאים

עדכונים שוטפים 

21:45 - משרד ההגנה הסורי: "ישראל תקפה אווירית סמוך לדמשק"

לפי הודעה רשמית שפרסם משרד ההגנה הסורי, ישראל "תקפה אווירית כמה מטרות באזור הכפרי של הבירה דמשק". עוד נמסר, כי מערכות ההגנה האוויריות של הצבא הסורי, הצליחו ליירט את רוב הטילים ונגרם נזק רק לרכוש "ולא מהותי".

20:50 - סוריה מאשימה: ישראל תקפה בדמשק, מערכות ההגנה הופעלו

בתקשורת הסורית מדווחים כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו במרחב דמשק - ומפנים אמצע מאשימה כלפי ישראל.

19:35 - יואב גלנט התייחס לחוק הגיוס במסיבת עיתונאים: "כולם חייבים לשאת בנטל - כל חלקי העם"

שר הביטחון קיים מסיבת עיתונאים הערב והתייחס, בין היתר, לחוק הגיוס: "הנשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי, זה לא עניין מגזרי - זה עניין לאומי־בטחוני עליון. עלינו לקחת דוגמה ולשאוב כוח מן הלוחמות והלוחמים. זהו זמן לאחדות, זהו זמן לשותפות. עלינו, על כולנו, להגן על הבית. רק כך, יחד, נגיע לניצחון ונשמור על עוצמתה ואחדותה של מדינת ישראל". 

18:16: הותקפו משגר ממנו בוצעו שיגורים לקריית שמונה ותשתיות חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו משגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר קריית שמונה הבוקר. בנוסף, הותקפו מספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה במרחבים א-סקי, בינת ג'בל ויארין. עוד נמסר כי זוהו כמה שיגורים מלבנון לעבר הגליל המערבי - חלקם נפלו בשטח לבנון והשאר בשטחים פתוחים בישראל. אין נפגעים.

17:34 - גורמים בצמרת המשטרה: "היענות לבן גביר בהר הבית עלולה להבעיר את הערים המעורבות"

על פי בכירים במשטרה, ההגבלות על ערביי ישראל ברמדאן עלולות להביא התלקחות בירושלים ובערים נוספות. בארגון "יוזמות אברהם" פנו למפכ"ל: התנהלות חסרת אחריות של שוטרים בעיר העתיקה עלולה לגרום לכאוס.

17:01 - אזעקות בגליל העליון

לראשונה משעות הבוקר: אזעקות הופעלו בזרעית, גרנות הגליל, שומרה, אבן מנחם וגורן.

14:40 - כלי טיס של צה"ל תקף מחבל חמוש בג'נין

דובר צה"ל עדכן כי כוחות לוחמים פעלו הלילה בג'נין וחשפו מטענים לאורך הצירים. במסגרת הפעילות, כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל חמוש שזוהה במרחב. כוחות נוספים פעלו ועצרו מבוקשים ביטא שביהודה, בקלקיליה שבאפרים ובאבו קש שבבנימין. 

בצבא בטוחים איפה סינוואר נמצא, אבל תפיסתו תהיה קשה
החצר האחורית של מצרים: במדינה חוששים ממעבר פליטים מעזה לסיני
המחקר של האם השכולה שמנסה להתחקות אחר רצון החיילים

14:10 - א-סיסי: מקווים להגיע להפסקת אש בעזה בימים הקרובים

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר כי הוא "מקווה להגיע להפסקת אש בעזה בימים הקרובים" - שתאפשר להכניס לרצועה סיוע הומניטרי נוסף. 

12:21 - הנייה: חמאס מגלה גמישות במשא-ומתן - אבל מוכן להמשיך בלחימה

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי ארגון הטרור מגלה גמישות במשא-ומתן מול ישראל, אך הבהיר כי חמאס מוכן להמשיך בלחימה. הנייה גם קרא למוסלמים בישראל להתבצר באל-אקצא בתחילת הרמדאן. 

12:00 - משמידים מבנים ממולכדים ומחסלים מחבלי חמאס: תיעוד מלחימת הצנחנים בח'אן יונס

דובר צה"ל עדכן כי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים נלחמים כעת בצפון שכונת אל-עמל שבמערב ח'אן יונס. הם פושטים על מבנים המשמשים כתשתיות טרור ומתחמי לחימה של חמאס, ומחסלים מחבלים רבים מטווח קרוב. 

אל הכוח במרחב הצטרפו לוחמי בסיס האימונים החטיבתי של הצנחנים, מיד לאחר שסיימו את פרק הכשרתם, והם נלחמים כעת עם צוות הקרב של חטיבת גבעתי. הלוחמים פושטים על תשתיות טרור בשכונת העבסנים, מחסלים עשרות מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה במבצעים. באחת הפשיטות איתרו הלוחמים RPG, לבנות חבלה, דגלי חמאס ואמצעי קשר ששימשו את המחבלים. בתוך יממה אחת, חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים שזוהו במרחב. 

11:55 - לוחם נפצע בינוני בהתהפכות כלי רכב במרחב החרמון

לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני כתוצאה מהתהפכות כלי רכב צבאי במרחב החרמון, שני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו.

11:00 - צה"ל תקף מטרות בלבנון, בהן מחסן אמל"ח ואתר לייצור אמצעי לחימה

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מחסן אמצעי לחימה ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה שבדרום לבנון. מוקדם יותר התקשורת במדינה דיווחה על תקיפות של חיל האוויר בג'בל בלאט, סמוך למרוואחין שבדרום המדינה. 

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב קריית שמונה: דובר צה"ל מאשר כי זוהו כ-10 שיגורים משטח לבנון שחצו לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים בהצלחה. צה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון.

במהלך הלילה צה"ל תקף אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ח'רבת סלם. 

9:08 - חמאס בלבנון קיבל אחריות על הירי לצפון; רקטה פגעה בבניין רב-קומות בקריית שמונה

עוד אזעקות נשמעו במספר יישובים באצבע הגליל. 14 רקטות שוגרו מתחילת היום לעבר קריית שמונה, 10 מהן במטח האחרון. רקטה פגעה ברב-קומות בעיר - נזק נגרם למבנה, ולא דווח על נפגעים. 

המבנה שספג פגיעה ישירה בקריית שמונה / צילום: דוברות כבאות והצלה
 המבנה שספג פגיעה ישירה בקריית שמונה / צילום: דוברות כבאות והצלה

08:55 - עשרות מחבלים חוסלו ביממה האחרונה ברצועת עזה, צה"ל תקף "8 מטרות משמעותית"

דובר צה"ל עדכן במצב הלחימה ברצועת עזה והודיע כי מרכז האש של פיקוד הדרום וחיל האוויר תקפו "8 מטרות משמעותיות באזור שממנו שוגר תמ"ס לאשקלון אמש, ובהמשך, פירים ותשתיות טרור מהם יצאו מחבלים לביצוע פעולות טרור ברצועה". 

עוד נמסר כי צוות הקרב של חטיבה 7 פשט על מבנים במערב ח'אן יונס ואיתר אמצעי לחימה וציוד צבאי: "הלוחמים חיסלו חמישה מחבלים באמצעות ירי טיל מדויק לעבר רכב בו נסעו". בנוסף נסמר כי מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים וחיסלו מחבלים ששהו בהם . לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים חיסלו מספר מחבלים בירי צלפים.

לוחמי צוות קרב חטיבת גבעתי זיהו שני מחבלים, ובסגירת מעגל עם מכלול האש החטיבתי הם חוסלו באמצעות תקיפת כלי טיס, נמסר בהודעת דובר צה"ל. מרכז האש של אוגדה 98 הכווין מטוס קרב לתקיפת מחבלים אשר נערכו במארב נגד כוחותינו במבנה צבאי במרחב ח'אן יונס. פיצוצי משנה שזוהו לאחר התקיפה העידו על אמצעי הלחימה הרבים שהיו ברשותם, הדגישו בדובר צה"ל. 

במרכז הרצועה, לוחמי אוגדה 162 ממשיכים לפעול בשכונת זייתון. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסלו מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. באחת הפעילויות זיהו הכוחות בשטח חוליית מחבלים וחיסלו אותם באמצעות תקיפת מסוק קרב.

08:48 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה

ארבעה שיגורים זוהו במטח האחרון, בהם אחד שיורט בהצלחה. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.

08:35 - בחמאס דורשים: 400 משאיות סיוע הומניטרי ביום

כחלק מעסקה לשחרור החטופים, חמאס דורש הכנסת 400 משאיות סיוע הומניטרי ביום, כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס". בעסקה הקודמת הדרישה עמדה על כ-200 משאיות ביום.

06:00 - הותר לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה

רס"ן יפתח שחר, בן 25 ממושב פארן, מפקד פלוגה בגדוד צבר (432), חטיבת גבעתי, קצין לוחם בשלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סרן איתי סייף, בן 24 מירוחם, מפקד מחלקה בגדוד צבר (432), חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. 

 בנוסף, 7 לוחמים נוספים מהגדוד נפצעו קשה. 

03:48 - צבע אדום בעלומים ובנחל עוז שבעוטף עזה

00:50 - ספינה גרמנית יירטה מתקפה ששיגרו החות'ים

דיווח בסוכנות הידיעות הגרמנית DPA: ספינת המלחמה הגרמנית Hessen יירטה לראשונה מתקפה ששיגרו החות'ים בים סוף.

00:15 - צה"ל תקף בלבנון בתגובה לירי לעבר יחידת הבקרה האווירית במירון

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים א-טייבה, בית ליף, צדיקין וח'רבת סלם שבדרום לבנון, כך נמסר מדובר צה"ל. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלים שזוהתה במרחב עייתא א-שעב.

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12