ספינת הקרב שגורמת לגרמניה מבוכה גדולה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בארה"ב חוששים שישראל בדרך לפלוש ללבנון, ספינה גרמנית כמעט והפילה מל"ט אמריקאי בטעות ובקוריאה רוצים לפטר מנהל של להקת בנים כי הוא תומך בישראל • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים. 

השער הדרמטי של הטיים והתוכנית של קטר ומצרים לפלסטינים
ארדואן מאיים לנתק קשרי מסחר עם ישראל. בינתיים בנו מייצא סחורות לנמל אשדוד  

1האמריקאים מזהירים: ישראל בדרך לפלוש ללבנון בחודשים הקרובים

גורמי ממשל ומודיעין אמריקאים "מודאגים" מכך שישראל מתכננת מבצע צבאי הכולל פלישה ללבנון באביב או בקיץ; כך מדווחת היום רשת CNN, מפי מקורות בכירים בארה"ב. לפי הדיווח, ישראל תצא למבצע אם המאמצים הדיפלומטיים להרחיק את כוחות חיזבאללה מהגבול עם ישראל לא יישאו פרי. לפי המקורות, החשש הוא ברמה כזו שכבר הוצג בתדרוכי מודיעין לנשיא ולגורמים הרלוונטיים העוסקים במזרח התיכון. "אנחנו פועלים לפי ההנחה שמבצע צבאי ישראלי יתרחש בחודשים הקרובים", נאמר. עם זאת, אחד המקורות העריך כי ישראל "מעלה את רמת האיום ואת האמינות שלו" כדי ללחוץ על הצד השני להסכים לוויתורים במשא ומתן בין הצדדים, שהתנהל עד כה בתיווך אמריקאי. אחת הדרישות הישראליות היא להסיג את כוחות חיזבאללה לפחות עשרה ק"מ מהגבול, כדי למנוע שימוש בנ"ט נגד מטרות ישראליות, כפי שמתרחש בחודשים האחרונים.

מאת אלקס מרקוורדט, מתוך CNN. לקריאת הכתבה המלאה.

2מבוכה לגרמניה: ספינת קרב ניסתה ליירט מל"ט אמריקאי בים האדום, ופיספסה

אניית הקרב הגרמנית, שנשלחה לים האדום לטובת משימת הגנה על התעבורה הימית מפני החות'ים, הסתבכה בימים האחרונים בתקרית שמסבה מבוכה לצבא הגרמני. הסן, שהגיעה לאזור רק בימים האחרונים, נתקלה בטבילת האש הראשונה שלה, לפי דיווח בבילד הבוקר, במל"ט חשוד שטס לעברה בגובה רב. היא זיהתה אותו כמל"ט חות'י, ושיגרה שני טילים מתוחכמים שנועדו ליירט אותו. הטילים נכשלו ביירוט ונפלו בים, למרבה המזל כפי שהסתבר לאחר מכן, משום שהמל"ט היה אמריקאי, מסוג MQ-9, שעלותו מוערכת ב-30 מיליון דולר. התקרית הוסברה בכך שהגרמנים הופתעו מכך שהאמריקאים הפעילו מל"טים באזור שאינם חלק מהמשימה הימית, אחרי שניסו לברר בקדחתנות עם שותפיהם שלא מדובר במל"ט ידידותי. "התקרית מסמלת את המצב העגום של הצבא הגרמני", כתב הבילד.

מאת יוליאן רפקה, מתוך הבילד. לקריאת כתבה המלאה.

3קנדה וארה"ב יצניחו מזון וסיוע הומניטרי לרצועת עזה

הממשלה הקנדית תצטרף לממשלות אחרות, לרבות ירדן, שהצניחו בשבועות האחרונים סיוע הומניטרי לרצועת עזה, בניסיון לספק מזון וציוד הכרחי לתושבים ברחבי הרצועה. כך מדווחת היום רשות השידור הקנדית (CBC). לפי הדיווח, ההצנחות יחלו כבר בשבוע הבא, אך לא ייעשו באמצעות מטוסים של חיל האוויר הקנדי, אלא ככל הנראה בשיתוף עם מדינות אירופיות, או עם ירדן, שמובילה את המאמצים להצניח ציוד לרצועה. הרשת הקנדית מציינת כי קנדה השהתה נכון לעכשיו את הסיוע הכספי לאונר"א, בעקבות החשד למעורבות בטרור של אנשי הארגון.

אתר אקסיוס דיווח בנפרד כי גם ארה"ב שוקלת להצניח ציוד וסיוע לרצועה, מכיוון ש"אנו לא מצליחים להעביר מספיק סחורה באמצעות היבשה", כפי שאמר גורם אמריקאי.

מאת אוון דאייר ודארן מייג'ור, מתוך CBC. לקריאת הכתבה המלאה.

4המלחמה בעזה גולשת לפופ הקוריאני: דרישה לפטר מנהל שתמך בישראל

מעריצים של להקת הבנים הקוריאנית BTS דורשים את פיטוריו של מנהל אמריקאי בקונצרן המחזיק בלהקה, משום שהביע תמיכה בישראל וקרא לשחרר את החטופים הישראלים מעזה. כך מדווח היום העיתון הקוריאני בשפה האנגלית קוריאה טיימס.

המעריצים פתחו בקמפיין מקוון ושיגרו משאית עם מסר למטה חברת HYBE המפעילה את הלהקה, הפעילה בתחום הפופ הקוריאני, בו הם דורשים לפטר מיידית את סקוטר בראון, המנהל של הסניף האמריקאי שלה. "אנחנו דורשים לא לשתף פעולה יותר עם ציונים ועם הציונות", נאמר בהודעה, שכרכה בין הכיבוש היפני והסיני של קוריאה בעבר למצב הפלסטינים. בראון, שהיה אחראי לניהול של ג'סטין ביבר ואריאנה גרנדה בעבר, אמר כי בא לישראל אחרי התקפות ה-7 באוקטובר לביקור סולידריות, משום שהרגיש כי "אני רוצה לעמוד לצד בני עמי". חברת Hybe מסרה כי מדובר ב"הצהרות אישיות" של בראון.

מאת דונג סון-ווא, מתוך הקוריאה טיימס. לקריאת הכתבה המלאה.