בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; טסלה ירדה ב-4%, אנבידיה ב-3.5%

נאסד"ק ירד ב-0.3% • אדובי יורדת ב-10% במסחר המאוחר • מייסד אנדר ארמור חוזר לתפקיד המנכ"ל, המנייה ירדה ב-10% • פאגאיה ירדה ב-26%, סנטינל וואן ב-15%, צים ב-8% • פיסקר התרסקה ב-50% • סטיבן מנוצ'ין מתעניין ברכישת טיק טוק • מארק שפיצנגל מייסד קרן "ברבור שחור": יהיו עוד עליות, ואז קריסה כמו שלא נראתה מאז המפולת ב-1929

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

00:04

מניית אדובי  יורדת במסחר המאוחר לאחר דוח רבעוני טוב אבל תחזית מאכזבת. החברה הרוויחה 4.48 דולר למניה לעומת צפי של 4.38 דולר, ההכנסות היו 5.18 מיליארד דולר, יוצר מהצפי, 5.14 מיליארד דולר. 

הצפי לרבעון הפיסקלי השני הוא לרווח מתואם  של 4.35-4.4 דולר למניה ולהכנסות של 5.25-5.3 מיליארד דולר מה שאומר צמיחה של כ-9%, פחות מהצפי שעומד על 5.31 מיליארד דולר.  

22:02

יום המסחר בוול סטריט הסתיים הלילה בירידות שערים. המדדים המרכזיים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו ב-0.3%.

הירידות נבעו בעיקר מנתוני המאקרו שהתפרסמו אחר הצהריים - מדד מחירי היצור עלה החודש ב-0.6%, הרבה מעל הצפי שעמד על 0.3% - נתונים נוספים שיקשו על הפדרל ריזרב להוריד את הריבית. 

מניות שריכזו עניין היום, יצרנית המכוניות החשמליות פיסקר , יצרנית ביגוד הספורט אנדר ארמור  ופלטפורמת המסחר רובין הוד מרקטס 

ישראליות בוול סטריט: צים , פאגאיה טכנולוג'יס  וסנטינל וואן 

21:06

לאחר שיום המסחר התנהל במגמה יציבה יחסית, כעת מתחזקות הירידות בוול סטריט -  המדדים המרכזיים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים כעת ב-0.6%.

מניית אנדר ארמור A  יורדת היום במסחר לאחר שנודע שמייסד חברת ביגוד הספורט קווין פלנק, חוזר לכהן כמנכ"ל החברה. פלנק שעזב את משרתו ב-2019 שב אחרי ארבע שנים ומוחמד אל אריאן, לשעבר מנכ"ל פימקו יכהן כיו"ר. פרנק הוא המנכ"ל השלישי בחברה בארבע השנים האחרונות. 

אנליסטים בג'פריס, שבעבר נתנו למניית החברה דירוג "ביצוע יתר" כינו את המהלך הזה כ"תמוה באופן קיצוני" וטענו שזה "יביא לחוסר המשכיות ואי ודאות לסיפור שהמשקיעים לא באמת רוצים לראות".

"אנחנו עדיין חושבים שמדובר במותג בעל ערך אבל חוסר הודאות יחסום את המניה עד שנראה את התוצאות הכספיות הן בהכנסות והן בשולי הרווח". המניה השילה 20% מתחילת השנה.

20:23

המדדים המרכזיים יורדים קלות כעת, נאסד"ק נסחר ביציבו בעוד דאו ג'ונס ו-S&P500  יורדים כעת ב-0.2%.

רוב חברות הטכנולוגיה הגדולות עולות מעט, למעט ענקית השבבים אנבידיה שיורדת, יצרניות שבבים נוספות שיורדות כעת הן אינטל  ו-AMD , מדד השבבים של פילדלפיה (SOX) יורד ב-1.5%. 

19:22

בשוק החוב, תשואות איגרות החוב מזנקות מתחילת השבוע, היום עולה תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים ב-9 נקודות בסיס ל-4.28% ותשואת האיגרת לשנתיים ל-4.69%. 

התשואות נסחרות ברף הגבוה של השנה בגלל שהמשקיעים מודאגים מנתוני האינפלציה שהיו "חמים" מהצפוי ושאלה עלולים לשנות משהו אצל ראשי הפדרל ריזרב לקראת פגישת המדיניות המוניטרית בשבוע הבא. פגישה שבסיומה יודיע יו"ר הפד, ג'רום פאוול על הריבית.  

18:32

המסחר בבורסות אירופה השונות ננעל הערב במגמה מעורבת. מדד הדאקס הגרמני ירד ב-0.2%, הקאק הצרפתי עלה ב-0.2% והפוטסי הבריטי השיל 0.5%. 

פיסקר  יצרנית המכוניות החשמליות יורדת בחדות לאחר דיווח בוול סטריט ז'ורנל לפיו עלולה החברה להיקלע לפשיטת רגל. החברה מתקשה בגלל החולשה בביקוש למכוניות חשמליות בארה"ב. בחודש שעבר פרסמה החברה אזהרת "עסק חי". 

בסוף פברואר, פיסקר, אותה הקים מעצב הרכב הדני הנריך פיסקר, דיווחה על הכנסות של 273 מיליון דולר בשנת 2023 והזהירה כי אולי לא תוכל להמשיך להתנהל כרגיל בעתיד הנראה לעין ותאלץ למכור חלק מנכסיה. לפיסקר חובות של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. מניית החברה התרסקה ב-80% מתחילת השנה ומשיאה השילה 99.5%. 

17:39

בתוך מסחר תנודתי עובר כעת השוק לירידות. המדדים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P500  יורדים כעת ב-0.2%. 

זירת המסחר רובין הוד מרקטס  מזנקת במסחר לאחר שדיווחה על נסיקה במחזורי המסחר בפלטפורמה שלה ולפיכך בהכנסות שלה. המחזור עמד על 80 מיליארד דולר בחודש שעבר, עלייה של 36% מהחודש הקודם. מאחר שרוב הכנסות החברה הן מעמלות מסחר, עלייה במחזור מגדילה מן הסתם את הכנסותיה.

16:43

צים  יורדת גם היום - אתמול הציגה החברה דוחות חלשים ל־2023, בעיקר בשל הירידה החדה במחירי התובלה הימית. מי שהייתה שנה קודם החברה הרווחית ביותר בישראל, סיימה את השנה החולפת עם הפסד של 2.7 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 4.6 מיליארד דולר ב־2022.

אתמול, הגיבה המניה לדוחות בירידה חדה של מעל ל־13% בפתיחת המסחר בוול סטריט. 

15:51

לאחר פתיחה חיובית השוק עבר לירידות, נאסד"ק יורד ב-0.4%, דאו ג'ונס ב-0.2% ו-S&P500  ב-0.4%. 

חברת הפינטק פאגאיה  הודיעה על תמחור הנפקה שבמסגרתה היא מגייסת כ-95 מיליון דולר. החברה מנפיקה 7.5 מיליון מניות חדשות מסוג A במחיר של 12.7 דולר למניה, הנחה של כ-18% על מחיר הנעילה של המניה אתמול (ד').

לחתמים בהנפקה ניתנה אופציה לרכישת עוד מעל 1.1 מיליון מניות במחיר ההנפקה תוך 30 יום, כך שהיקף הגיוס עשוי לגדול ב-14.3 מיליון דולר. לאחרונה השלימה החברה, בניהולו של המייסד המשותף גל קרובינר, מהלך של איחוד הון (ספליט הפוך). כמו כן היא גייסה לאחרונה חוב בהיקף של 280 מיליון דולר.

15:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים במגמה חיובית. נאסד"ק עולה ב-0.2%, דאו ג'ונס ב-0.3% ב ו-S&P500  ב-0.1%. 

מייסד קרן "ברבור השחור" מארק ספיצנגל צופה ששוק המניות ימשיך ויעלה לפני שתקרה ההתרסקות הגדולה ביותר מאז -1929. ספיצנגל מייסד חברת יוניברסה אינווסטמנטס עושה את רווחיו מקריסות של שווקים כפי שעשה בעבר, ובפרט בשנת הקורונה.

"נראה שהמשקיעים לא למדו לקח", הוא אמר. הקרן שלו התפרסמה לאחר שהשיאה תשואה של 4,100% ב-2020 שהיתה דוגמא למה שנקרא "ארוע ברבור שחור". בראיון לביזנס אינסיידר הוא טוען שהמשך העליות בשוק יסתיימו בקריסה שהארוע המכונן שלה יהיה בועת אשראי. ספיצנגל מזהיר מהחוב של האוצר האמריקיאי שעומד על 35 טריליון דולר.

"ישנו סנטימנט מאד חיובי כעת, אנשים קונים מניות רק כי הם חוששים להפסיד את ההזדמנות שהם חושבים שעומדת בפניהם, והם לא ישימו לב לסנטימנט שלילי כלשהו, זוהי אוטופיה".

15:17

שר האוצר לשעבר, סטיבן מנוצ'ין, הצהיר כי הוא בונה קבוצת משקיעים במטרה לרכוש את חברת טיק טוק מחברת האם ByteDance. בראיון ל-CNBC הוא מדגיש כי הוא מעוניין לרכוש את הפלטפורמה החברתית לאחר שבית הנבחרים בארה"ב העביר הצעת חוק בקונגרס שמאיימת על המשך שימוש האפליקציה בארה"ב. במידה והחוק יאושר, חברת ByteDance תאלץ לבטל את אפליקציית הדגל שלה, טיק טוק, לשימוש בארה"ב.

מנוצ'ין ציין כי "טיק טוק צריכה להיות בבעלות עסקים בארה"ב. אין סיכוי שהסינים אי פעם יתנו לחברה אמריקאית להחזיק משהו כזה בסין". לפני CNBC, כ-170 מיליון אמריקאים משתמשים באפליקציה. למרות הצהרותיו של מנוצ'ין, עדיין לא ברור אם ממשלת סין תאפשר ל- ByteDance למכור את טיק טוק לקונה אמריקאי.

13:47

חברת אבטחת הסייבר הישראלית סנטינל וואן , בניהולו של המייסד תומר וינגרטן, עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הפיסקאלי הרביעי של 2024 (הרבעון שהסתיים בינואר השנה), אך סיפקה תחזית פושרת קדימה ומנייתה נחלשת בטרום מסחר. החברה רשמה צמיחה של 38% בהכנסות הרבעון ל-174 מיליון דולר, וההפסד הנקי Non-GAAP למניה הצטמצם ל-2 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של כ-170 מיליון דולר והפסד נקי של 4 סנטים למניה. שנת הכספים כולה הסתיימה עם צמיחה של 47% להכנסות של 621 מיליון דולר, הפסד נקי של 339 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (צמצום לעומת הפסד של 379 מיליון דולר אשתקד) וצמצום ההפסד הנקי Non-GAAP ב-58% ל-81.2 מיליון דולר.

התחזית לרבעון הפיסקאלי הראשון של שנת הכספים הנוכחית (הרבעון שמסתיים בסוף אפריל) היא להכנסות של 181 מיליון דולר, דומה לתחזיות האנליסטים, ובשנה כולה ההכנסות יהיו 812-818 מיליון דולר עם הפסד תפעולי שינוע בין 2%-6% מהמחזור.

12:57

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בעליות. 

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן בספרד עלה בפברואר ב-2.9% בקצב שנתי בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר בכ-0.1%. מנגד, הליש"ט מתחזק קלות מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר נסחר ביציבות.

11:30

מניית יצרנית האנרגיה המתחדשת הגרמנית אנקאויס  מזנקת בכ-30% לאחר שדווח כי הצעת הרכש שהגישה חברת ההשקעות KKR עבור רכישת החברה אושרה. הרכישה תתבצע תמורת 17.50 אירו למניה (19.14 דולר) המהווה פרמיה של 54% על מחיר הסגירה של המניה ב-5 במרץ, על פי דיווח בבלומברג. עוד דווח כי חברת מערכות האנרגיה Viessmann תפעל כמשקיע שותף ברכישה. 

10:40

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. הפוטסי הבריטי יורד ב-0.1%, הדאקס הגרמני עולה ב-0.3% והקאק הצרפתי עולה ב-0.6%.

מחיר הביטקוין ממשיך לשבור שיאים ועומד בשעה זו על רמה של 73,461 דולרים.

08:32

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי עולה ב-0.2%, ההנג סנג יורד ב-0.9%, בורסת שנגחאי מאבדת מערכה 0.1% ומדד הקוספי עולה ב-0.8%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים לפי שעה במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד בכ-0.5%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.2% והדאו ג'ונס עלה ב-0.1%. 

מניית טסלה  בלטה לשלילה וצללה בכ-4.5%. זאת לאחר שהאנליסטים של וולס פארגו הורידו את מחיר היעד של המניה ל-125 דולר מ-200 דולר. במקביל, בבנק הורידו את הדירוג שלהם למניה ל-'תת-משקל' מ-'משקל שווה'. בבנק הדגישו כי מניית טסלה כבר לא נראית כל כך "מופלאה" וציינו כי להערכתם מדובר ב"חברת צמיחה ללא צמיחה". 

טסלה נסחרה אמש (ד') במחירה הנמוך ביותר מזה 10 חודשים. הירידה בדירוג על ידי וולס פארגו הגיעה בין היתר לאור התחרות הגוברת בשוק הרכבים החשמליים, מה שהוביל את טסלה להכריז על סדרה של הורדות מחירים כדי להגביר את הביקוש.

מטעם הבנק נמסר כי להורדות המחירים בהן נקטה טסלה הייתה השפעה מינורית על מכירות החברה. במקביל, בוולס פארגו ציינו כי טסלה נסחרת במחיר גבוה ביחס ל-"שבע המופלאות", וזאת למרות שהיא לא צפויה להציג צמיחה במכירות השנה. עוד ציינו האנליסטים בבנק כי להערכתם הרווחים של טסלה בשנים 2024 ו-2025 יעמדו על 32% ו-52% בהתאמה, מתחת לקונצנזוס האנליסטים בוול סטריט.

מניות הביג טק מאבדות מומנטום? החברות האנונימיות שדוחפות את וול סטריט  

גם מניות השבבים נסחרו אמש במגמה שלילית. אנבידיה  השילה מערכה 1.1%, AMD  צללה בכ-4%, קוואלקום  ירדה ב-2.2% וברודקום  צנחה ב-2.6%.

להערכת בנק אוף אמריקה, ההכנסות של תעשיית שרתי הבינה המלאכותית יצמחו מכ-39 מיליארד דולר לכ-200 מיליארד דולר בין השנים 2023-2027. בניתוח שפורסם אמש (ד'), הם ציינו את מניית סופר מיקרו קומפיוטר  שזכתה גם לעדכון של מחיר היעד של מנייתה מהבנק ל-1,280 דולר, המהווה אפסייד של 10.1% ממחירה הנוכחי. מטעם הבנק נמסר כי "היתרונות התחרותיים של סופר מיקרו כוללים ייצור של אבני בניין שעוזרים לשלב במהירות טכנולוגיות AI חדשות ולצמצם את זמן היציאה שלהם לשוק". לצד זאת בבנק מזכירים את מערכת היחסים החזקה של החברה עם ספקי מעבדי ה-AI המובילים לרבות אינטל, אנבידיה ו-AMD. 

במקביל הם מציינים כי הם צופים שהחברה תמשיך לראות צמיחה חזקה בהכנסות לאור הביקושים העזים מיישומים הכוללים בינה מלאכותית (AI), ניתוח ביג דאטה, סטרימינג ואספקת תוכן, גרפיקה, וגיימינג מקוון.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ארוכות הטווח עולות קלות הבוקר (ה'). תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת על 4.19%. ותשואת האג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.64%.

"במקומם, הייתי מחכה": העצה של מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב לפד  

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קפצו אמש בכ-2% לאחר שדווח על שיבושי ייצור במספר בתי זיקוק גדולים ברוסיה בעקבות התקפות מל"טים אוקראינים. מחירה של חבית מסוג ברנט עמד על 83 דולרים. הבוקר (ה'), מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות.

בגזרת המאקרו, בהמשך היום צפויים להתפרסם נתוני אינפלציה בספרד, ומדד המחירים ליצרן בארה"ב.