ישראל במלחמה | סיקור שוטף

שני פצועים קשה, אירוע דריסה בהפגנה בקפלן

שני לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרב במרכז הרצועה • צה"ל והשב"כ הודיעו כי החטוף אלעד קציר נרצח ברצועה, גופתו חולצה הלילה מח'אן יונס • משפחות חטופים בהפגנה מחוץ לקריה: "נתניהו מטרפד עסקה, חברי ליכוד מוכנים לשלם מחירים" • סוכל פיגוע דקירה בירושלים • מטח לגליל: אזעקות הופעלו בכמה יישובים, דווח על נפילות • עדכונים שוטפים 

ההפגנות בקפלן / צילום: חופשי בארצנו
ההפגנות בקפלן / צילום: חופשי בארצנו

עדכונים שוטפים

22:18 - במהלך ההפגנה מפגינים נדרסו מרכב באזור דרך נמיר

מהמשטרה נמסר: "נהג רכב פגע בתוך כדי נסיעה ב-3 אזרחים והמשיך בנסיעה עד שנעצר בידי השוטרים. האזרחים שנפגעו מקבלים טיפול רפואי והנהג יועבר לחקירה"

21:55 - אזעקות בגולן בשל חשש לחדירת כלי טיס

21:26 - שני לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרב במרכז הרצועה

שני לוחמים מגדוד 46 בחטיבה 401 נפצעו קשה הבוקר בקרב במרכז הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

21:00 - מטה משפחות החטופים בהצהרה מיוחדת: "זמן הפציעות נגמר מזמן. יש עסקה על השולחן - אין ברירה אלה להחזיר את כולם עכשיו"

משפחות החטפים פנו לקבינט המלחמה ולראש הממשלה בהצהרה מיוחדת, בצל ההודעה על רציחתו בשבי של אלעד קציר ז"ל. "חצי שנה אנחנו בסיוט", אמרה אסתר בוכשטב, אימו של החטוף יגב בוכשטב: "‌‎אנחנו פה דואגים, כואבים, נלחמים, אבל החטופים, בני משפחותינו, נמצאים בגיהינום של חמאס. ‌‎אנחנו דורשים שהמדינה תעשה הכל כדי להגיע לעסקה, להחזיר את החיים לשיקום ואת הנרצחים לקבורה".

‌‎גם ניסן קלדרון, אחיו של החטוף עופר קלדרון, פנה לממשלה: "לפני 183 יום נחטף מביתו אחי, עופר יחד עם שניים מילדיו - סהר וארז. תחסכו משאר המשפחות את ההודעה המרה שקיבלה משפחת קציר ותעניקו לנו הודעה אחת משמחת לה אנחנו מייחלים כבר חצי שנה. ‌‎תחליטו ותביאו אותם הביתה".

18:24 - משפחות חטופים מחוץ לקריה: "נתניהו מטרפד עסקה, חברי ליכוד מוכנים לשלם מחירים"

בין נציגי המשפחות נאמו יעל אור, גיסתו של החטוף אבינתן אור, דני אלגרט אחיו של החטוף איציק אלגרט ועינב צנגאוקר אימו של החטוף מתן מתן צנגאוקר. "היום נודע כי אלעד קציר שנחטף לעזה כשהוא בחיים, נרצח בשבי", אמרה יעל אור. "במקביל אנחנו רואים שגם השבוע נתניהו המשיך לטרפד את העסקה לשחרור החטופים. נתניהו מטרפד - והחטופים מתים. תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה".

גם דני אלגרט הפנה אצבע מאשימה לממשלה ולעומד בראשה: "זה לא מקרי שביידן נזף בנתניהו והורה לו לתת לצוות המו"מ הישראלי מנדט שיאפשר להם 'להשיג עסקה ללא עיכוב'. גם ביידן רואה שנתניהו מטרפד עסקה כולנו רואים איך נתניהו מוכר לציבור אשליות על רפיח ועל ניצחון, בזמן שאת החטופים הוא מפקיר בניגוד לעמדת הדרג המקצועי, בניגוד לעמדת שותפיו לקבינט".

16:40 - סוכל פיגוע דקירה בירושלים: בן 17 נעצר

המשטרה עדכנה כי סוכל פיגוע דקירה בירושלים. מחבל פלסטיני בן 17 ששהה בישראל באופן לא חוקי, נעצר בידי לוחמי מג"ב ירושלים מחוץ לעיר העתיקה. "בבדיקתו נתפסה סכין גדולה מוסלקת ומודבקת על גופו", מסרה המשטרה. "מתחקור ראשוני שביצעו שוטרי תחנת שלם, התחזק החשד שהתכוון לבצע פיגוע דקירה וזה סוכל".

16:12 - רצף אזעקות ביישובי הגליל המערבי ובגליל העליון, דיווחים על יירוטים ונפילות

התרעות נשמעו בגורן, באילון, באדמית ובערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. כמה נפילות זוהו במרחב אדמית. לא ידוע על נפגעים או על נזק

15:49 - אזעקות הופעלו בכמה יישובים בגליל המערבי

התרעות נשמעו בגורן, באילון, באדמית ובערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. כמה נפילות זוהו במרחב אדמית. לא ידוע על נפגעים או על נזק

15:38 - משלחת של משפחות החטופים לניו יורק נפגשה עם שגרירת קטר באו"ם, שאמרה כי "הסכם נמצא בהישג יד ושהימים הקרובים הם קריטיים"

15:35 - צה"ל תקף תשתיות טרור במספר מרחבים בדרום לבנון

במהלך היום מטוסי קרב תקפו כמה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, כפר ארנון וטיר חרפא שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו הלילה ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עלמה א-שעב ובמרחב א-צוונה.

15:06 - דיווח פלסטיני: לראשונה מ-7 באוקטובר משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לרצועה דרך מעבר ארז; גורם ישראלי הכחיש את הדיווח

הפלסטינים דיווחו כי לראשונה מאז 7 באוקטובר נכנסו דרך מעבר ארז משאיות של סיוע הומניטרי לרצועת עזה. בערוץ אל-ג'זירה הקטרי דווח כי נכנסו לצפון הרצועה דרך מעבר ארז שתי משאיות של ציוד רפואי ומשאית שמכילה דלק. גורם ישראלי הכחיש: בניגוד לפרסום - לא נכנסו היום משאיות של סיוע הומניטרי לרצועה דרך מעבר ארז.

15:02 - בסוריה מדווחים על פיצוצים בדמשק

14:35 - פרטים חדשים על חילוץ גופתו של אלעד קציר ז"ל

צה"ל והשב"כ עדכנו כי אלעד קציר ז"ל, בן 47 מניר עוז, שנחטף לעזה, נרצח בסוף חודש ינואר בידי שוביו. גופתו חולצה מדרום הרצועה במבצע מיוחד, בעקבות מידע שנחשף במהלך חקירות של מחבלי ג'יהאד איסלאמי, שנתפסו בבית חולים שיפא ובח'אן יונס.

14:29 - הנחיה לתושבי שלומי שבגליל המערבי: עקב אירוע ביטחוני - יש להישאר במקום מוגן ולא לצאת ממנו. כוחות הביטחון עורכים סריקות באזור. בצה"ל מבהירים כי אין חשש לאירוע ביטחוני

14:09 - אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי ובגליל העליון

התרעות הופעלו בזרעית, בשתולה, באבן מנחם, בשומרה ובנטועה שבגליל המערב ובגליל העליון.

13:36 - בכיר בחמאס: "משלחת חמאס תצא מחר לקהיר לדון בהתפתחויות לגבי הסכם הפסקת האש"

מקור בכיר בחמאס לערוץ אל-ג'זירה הקטרי: "משלחת חמאס תצא מחר לקהיר, בהזמנת מצרים, כדי לדון בהתפתחויות לגבי הסכם הפסקת האש. בשעות האחרונות התקיימו מגעים אינטנסיביים בין אסמאעיל הנייה למתווכות - לחידוש המשא ומתן בקהיר".

לפי הדיווח, הנייה הדגיש בפני המתווכות כי כל סבב משא ומתן חייב להתחיל בעיקרון של הפסקת אש קבועה, נסיגה כוללת של צה"ל מהרצועה וחזרת העקורים לבתיהם ללא תנאי.

13:25 - הירי לצפון: מחבלי חיזבאללה שיגרו רקטה שחצתה למרחב ראש הנקרה ונפלה בשטח פתוח. במקביל, זוהו שלושה שיגורים נוספים למרחב שלומי. לא ידוע על נפגעים או על נזק

12:48 -   צה"ל והשב"כ: גופתו של אלעד קציר חולצה הלילה מח'אן יונס

אלעד קציר, בן קיבוץ ניר עוז, נחטף ב-7 באוקטובר והוחזק ברצועה בידי הג'יהאד האיסלאמי. הוא צולם פעמיים בסרטונים שהופצו בידי ארגון הטרור, נרצח בשבי - וגופתו נקברה באזור ח'אן יונס וחולצה במבצע לילי. "לא ככה הסיפור שלך ושלנו היה צריך להסתיים. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך", כתבה אחותו. לידיעה המלאה בN12

12:39 - צה״ל והשב"כ: חוסל בכיר במנגנון ביטחון הפנים של חמאס

בהכוונה מודיעינית של אמ"ן והשב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו ביום רביעי האחרון בדרום הרצועה את אכרם עבד אלרחמן חסין סלאמה, בכיר במנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור הרצחני.

אכרם כיהן בכמה תפקידי מפתח בארגון, בהם סגן ראש מחוז בח'אן יונס. במסגרת תפקידו הוא עסק בקידום פעולות טרור מרכזיות ברצועה, במטרה לפגוע בפעילות צה"ל והיה אחראי לתכנון והפעלה של פיגועים משמעותיים במדינת ישראל.

12:35 - אזעקה בשלומי שבגליל המערבי

רקטה נפלה סמוך לשלומי - לפני ההתרעה שהופעלה. לא התקבלו דיווחים על נפגעים או על נזק.

11:30 - השמידו יותר מ-40 מטענים וטון חומרי נפץ - וחיסלו מחבלים: תיעוד מפעילות לוחמי גבעתי בח'אן יונס

צוות הקרב של חטיבת גבעתי נלחם בשכונת אל אמל שבח'אן יונס. הלוחמים פושטים ומשמידים תשתיות טרור של האויב, במהלכן איתרו והשמידו מחסן אמצעי לחימה ויותר מ-40 מטענים וטון חומרי נפץ. באחת ההיתקלויות, זיהה הכוח ארבעה מחבלים - וחיסל אותם. 

10:50 - ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון: "עצירת אספקת הנשק לישראל תהיה טירוף הדעת"

10:25 - דיווח בלבנון: ארה"ב ביקשה ממצרים לשכנע את קטאר להפעיל לחץ על חמאס

דיווח בעיתון הלבנוני אל-אח'באר מפי בכירים מצריים: ארה"ב ביקשה ממצרים לשכנע את המתווכת הקטארית להמשיך במשא ומתן ולהפעיל לחץ על חמאס, תוך התעלמות מהצהרותיהם של כמה שרים בישראל. צוין כי מצרים סבורה שהדרישה של ארה"ב להפסקת אש מיידית - תוביל לגמישות ישראלית לצורך ויתורים נוספים בשלב הבא. דווח כי יש אפשרות לחדש את המו"מ בקהיר בתוך יומיים.

09:55 - מקור בארגוני הטרור: משלחת חמאס תצא בקרוב לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן

מקור בארגוני הטרור לערוץ אל-מיאדין הלבנוני: משלחת חמאס תצא בקרוב לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן - למרות הפערים בין הצדדים. ארה"ב הפעילה לחץ כבד על המתווכות (מצרים וקטאר) ועל ישראל כדי להגיע להסכם הפסקת אש.

09:35 - מפקד צבא איראן: "המתקפה של ישראל לא תישאר ללא מענה"

מפקד צבא איראן מוחמד באקרי בהלווייתו של בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהדי: "המתקפה של ישראל לא תישאר ללא מענה. נקבע את תזמון המתקפה, הסוג ואופן הביצוע שלה, נבצע אותה בקפידה ונגרום לאויב להצטער על מה שהוא עשה". 

09:00 - בנוכחות מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה אסמעיל קא'אני: באיספהאן החלה הלווייתו של מוחמד רזא זאהדי, בכיר משמרות המהפכה שחוסל בידי ישראל 

06:08 - מזכ"ל האו"ם מאשים את ישראל בשימוש ב-AI כדי לזהות מטרות להפצצה

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש תקף את ישראל בציוץ שפרסם בחשבון ה-X שלו, שבו כתב כי הוא "מוטרד עמוקות מהדיווחים כי הצבאי הישראלי משתמש באינטליגנציה מלאכותית ככלי לזיהוי מטרות להפצצה, ומביא כך למספר גבוה של אזרחים הרוגים". גוטרש הוסיף כי "יש להשתמש ב-AI בצורה טובה שתתרום לעולם, לא כדי לסייע בניהול מלחמה ברמה תעשייתית ולטשטוש אחריות".

03:16 - ננסי פלוסי ועשרות דמוקרטים לביידן: לעצור העברת נשק ותחמושת לישראל

נציגת בית הנבחרים הוותיקה ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ובעלת ברית מרכזית של הנשיא ג'ו ביידן, חתמה על מכתב שנשלח מעשרות דמוקרטים בקונגרס לנשיא ולשר החוץ בלינקן, הקורא להפסיק את העברת הנשק לישראל בעקבות הרג עובדי הסיוע ברצועת עזה השבוע.

המכתב קרא לממשל ביידן לערוך חקירה משלו, אחרי התקיפה האווירית הישראלית שבה נהרגו שבעה אנשי ארגון הסיוע World Central Kitchen. "בשל התקיפה האחרונה נגד עובדי הסיוע והמשבר ההומניטרי ההולך ומחריף בעזה, אנו מאמינים שאין זה מוצדק לאשר את העברות הנשק הללו", נכתב במכתב. הוא נחתם על ידי פלוסי ו-36 דמוקרטים נוספים, כולל הנציגים ברברה לי, רשידה טלאיב ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז.

02:16 - אזעקת שווא בגליל העליון

אזעקה הופעלה ביישובים אביבים, ברעם ויראון שבגליל העליון בחשד לירי רקטות. לאחר מכן התברר שמדובר בהתראת שווא.

00:26 - דיווח בניו יורק טיימס: הצבא האיראני העלה כוננות

הצבא האיראני העלה כוננות לרמה גבוהה על ידי המשטר במדינה - כך דיווח הניו יורק טיימס מפי שני מקורות איראניים. לפי הדיווח, כל כוחותיה הצבאיים של איראן הושמו בכוננות עליונה וברפובליקה האיסלאמית החליטו להגיב באופן ישיר "כדי ליצור התרעה מול ישראל".

00:22 - ארה"ב נערכת לתקיפה "משמעותית" של איראן נגד ישראל במהלך השבוע הבא

ארצות הברית נמצאת בכוננות גבוהה ומתכוננת באופן פעיל למתקפה "משמעותית" של איראן במהלך השבוע הבא, שתכוון ככל הנראה לנכסים ישראלים או אמריקנים באזור בתגובה לחיסול הבכיר האיראני בדמשק - כך מסר גורם בכיר בממשל לרשת CNN.

גורמים בכירים בארה"ב מאמינים כיום כי מתקפה מצד איראן היא "בלתי נמנעת" - דעה שלדברי הגורם בממשל ביידן משותפת גם לישראל. לפי הדיווח, בארה"ב ובישראל מבינים שהתקיפה האיראנית יכולה להתפתח במספר דרכים שונות - ושגם נכסים אמריקניים וגם ישראלים נמצאים בסיכון להפוך למטרה.

אותו גורם הבהיר כי המתקפה האיראנית הייתה נושא מרכזי לדיון בשיחת הטלפון של הנשיא ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי. עם זאת, הוא הבהיר כי נכון להיום בשתי המדינות לא יודעים מתי או כיצד איראן מתכננת לתקוף.

23:15 - דיווח: ביידן דחק במצרים וקטאר להפעיל לחץ על חמאס כדי שתתגמש במגעים לעסקת חטופים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דחק במנהיגי מצרים וקטאר ללחוץ על חמאס על מנת שיסכים לעסקת חטופים והפסקת אש לקראת סבב שיחות חדש בסוף השבוע בקהיר. ראש ה- CIA ביל ברנס צפוי להוביל את המשלחת האמריקנית לשיחות בקהיר.

בכיר בממשל ביידן אמר לסוכנות הידיעות AP כי הנשיא כתב מכתבים לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ולאמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל-ת'אני על מצב השיחות, וכי "הוא דחק בהם להשיג התחייבויות מחמאס להסכים ולעמוד בהסכם".

ביום חמישי האחרון שוחח ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך השיחה הם דנו בסבב השיחות בקהיר. דובר המטה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי ביידן אמר לנתניהו לקדם את המשא ומתן בקהיר, כדי שניתן יהיה להגיע להסכם בהקדם האפשרי.

20:52 - מטוסי קרב תקפו בלבנון מבנה צבאי עם מחבלים מתנועת אמ"ל - שתכננה תקיפה נגד ישראל

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של תנועת אמ"ל שבו שהו מספר מחבלים במרחב מרג'עיון שבדרום לבנון. "במהלך המלחמה אמ"ל פעלה נגד ישראל ותכננה גם בימים אלו תקיפה נוספת", נמסר מדובר צה"ל.

בצה"ל הוסיפו כי מוקדם יותר היום זיהו לוחמי גולני מחבל מתצפת באמצעות רחפן, במטרה להכווין שיגורים למרחב צפון הארץ. הכוח הכווין כלי טיס שתקף את המחבל. עוד נמסר כי בשעות האחרונות מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים כפר כילא וטיר חרפא ומבנים צבאיים במרחבים מיס אל ג'בל ובליידא, שבדרום לבנון. 

פורסם לראשונה ב-N12