בהשקעה של 2 מיליארד שקל: ביג מציגה את מתחם הפאשן בפתח תקווה

בניית המתחם תושלם תוך כארבע שנים • הוא צפוי לכלול כ־250 אלף מ"ר תעסוקה שיתפרסו על פני על שלושה מגדלים, 65 אלף מ"ר מסחר ו־10,000 מ"ר של מלונאות

הדמיה של ביג פאשן בפתח תקווה / הדמיה: L35
הדמיה של ביג פאשן בפתח תקווה / הדמיה: L35

ביג מרכזי קניות מתחילה בשיווק מתחם הפאשן בפתח תקווה. המתחם ייבנה כמרחב עירוני שיכלול מתחמי מסחר, אולמות קולנוע ומסעדות, בנייני משרדים, בית מלון וחניונים. בהמשך מתכוונת החברה לנסות ולשלב במתחם גם דיור מוגן ודיור להשכרה. 

דוחות ביג: הרווח הנקי ירד, ההתרחבות בחו"ל וכמה מרוויחים הבכירים
בלעדי | בצעד יוצא דופן, ביג מוציאה את מתחם הסופרמרקט בפתח תקווה למכרז

המתחם ישתרע על פני כ־63 דונם ויכיל כ־250 אלף מ"ר תעסוקה שיתפרסו על שלושה מגדלים בני 40 קומות לצד 65 אלף מ"ר מסחר. בנוסף יהיו 10,000 מ"ר של מלונאות ו־150 אלף מ"ר חניונים עבור 3,000 מקומות חניה.

צפי השלמת הבנייה עומד על שנת 2028. בשלב הראשון להקמה - חניונים, קומות המסחר ומגדל המשרדים הראשון - יושקעו כ־2 מיליארד שקל.

המתחם ממוקם במיקום אסטרטגי: סמוך לקניון עופר של מליסרון, אשר עובר תהליכי הרחבה ושיפוץ בהשקעה של למעלה מ־100 מיליון שקל.

"זה בסדר שתהיה תחרות ואבולוציה, כל אחד ייתן את הכי טוב שהוא יכול. אני לא זה שצריך לחשוש", אומר על כך חי גאליס, מנכ"ל ביג. "הקניון הגדול של מליסרון הוא קניון פגז, אחד מהשלושה הטובים בישראל, אבל קטן וישן, ואין שם את כל מותגי קבוצת זארה ומותגי קבוצת פוקס. אצלנו בגלילות יהיה, ואני מאמין שגם פה".

לפי החברה, המתחם אמור לשרת מאות אלפי בתי אב במרחב פתח תקווה וכן מאות אלפי בתי אב בערים סמוכות הנמצאים ברדיוס של כ־15 ק"מ, כאשר בסמוך קיימת תחנת רכבת קלה (הקו האדום).

"עירוב שימושים עצום"

גאליס מתייחס למתחם כאל ספינת הדגל הבאה של ביג ומציין כי "המתחם יביא חוויית קנייה, עבודה ובילוי שאינה מוכרת ברחבי גוש דן. מדובר בקונספט עירוב שימושים בסדר גודל עצום שאין כמותו בישראל. הפרויקט יכלול את מיטב המותגים, שחלקם כבר הבטיחו את נוכחותם".

בין היתר מתכוון גאליס לסופר־פארם, שלאחרונה עמדה במוקד דיונים בוועדת הכלכלה על נוכחותה החזקה בקניונים והמרכזים מול be של שופרסל וגוד פארם של רמי לוי. לדבריו, לא מן הנמנע כי במתחם תיפתח חנות פארם נוספת של מותג אחר. בנוסף חתמו קבוצת פוקס, שרכשה 50% מבניין המשרדים הראשון, קבוצת איראני ו־H&M.

כפי שפורסם בגלובס בפברואר, בביג החליטו לצאת במהלך חריג למכרז שבמסגרתו יוחלט על שתי קמעונאיות מזון שיפתחו פעילות במתחם. לפי גאליס, בשבועות הקרובים תתקבל ההכרעה בנושא.

בכל הנוגע לנוכחות באונליין, גאליס סבור כי אין צורך בהקמת פלטפורמה ייעודית. "הקמעונאים עושים זאת מצוין, ובכל המקרים שנדל"ניסטים ניסו לעשות זאת, הם נכשלו. אנחנו מתרכזים במה שאנחנו טובים בו".