דוחות חברות הקניונים וחברות האופנה מצביעים על עליות מחירים חריגות במשק. כך למשל, בעוד האינפלציה בישראל בשנה האחרונה עלתה בשיעור של 2.8%, דוחות חברת הקניונים עזריאלי מצביעים על עלייה בפדיונות השוכרים (החנויות בקניון), של כ־11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לפני מלחמת "חרבות ברזל".
● ניתוח | בארה"ב טארגט מורידה מחירים ל־5,000 מוצרים. בישראל אין לכך כמעט סיכוי
● ירדה ב־6%: עליות מחירי הקקאו והקפה פגעו בדוחות שטראוס
בקניונים של מליסרון, החברה שמחזיקה בקניוני עופר, מדובר בגידול מהיר עוד יותר של 15% בפדיונות השוכרים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקביל, החברה מציינת כי מספר המבקרים גדל ב־7% בלבד.
נתונים דומים שמצביעים על ביטול המבצעים בחנויות מופיעים בדוחותיהן של חברות האופנה. כך, ברשת פוקס דיווחו על ירידה במכירות בחנויות, אולם החברה רשמה עלייה ברווח ובשיעור הרווחיות הכולל - בעיקר בשל "קיטון בהנחות". במגזרים השונים של החברה נרשמה עלייה בהיקף המכירות הכולל, ברווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמי של הקבוצה - שעלה מ־51.5% ל־54.5% בשנה.
גם ברשת קסטרו דיווחו על עלייה בשיעור הרווחיות ברבעון הראשון של 2024, כשהם מציינים במפורש כי "עיקר העלייה נובע מצמצום גובה ההנחה הממוצעת".
המשקיעים רואים את המספרים הללו ושואלים את עצמם בעיקר שאלה אחת - אם מדובר בשיפור קבוע או שמא חד־פעמי, והתוצאות יירדו בהמשך, כפי שקרה בקורונה.
את החשש מירידה במכירות בהמשך ניתן למצוא דווקא בין השורות של דוחות מליסרון. לדברי החברה, "הגידול נובע, בין היתר, בשל הירידה בכמות היציאות של ישראלים לחו"ל לעומת התקופה טרום המלחמה. בנוסף, מרבית קניוני החברה ממוקמים באזורים בהם השפעת המלחמה פחותה (למעט קניון עופר נהריה)".
מנגד, ייתכן כי החברות ימשיכו דווקא ליהנות לאחר המלחמה, זאת עקב שחרור אנשי מילואים ו"הבוסט הכלכלי" שרוב הכלכלנים צופים למשק, וכן, כפי שקרה אחרי מלחמות קודמות, גם בשל גידול האוכלוסייה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.