אודות "ישראל מתגייסת"
בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il
מאז מתקפת החמאס ב־7 באוקטובר משקיעה התנועה למאבק באנטישמיות (CAM) מאמץ ברקימת קשרים בין־תרבותיים, דיפלומטיים ועסקיים עם קהילות לא יהודיות ברחבי העולם, ובהן הקהילה המוסלמית המתונה, הקהילה הנוצרית במדינות אמריקה הלטינית וגם הקהילה האפרו־אמריקאית בארה"ב.
● בעזריאלי ת"א תוצג תערוכת תמונות לזכר נרצחי הנובה
● משלחת מובילי דעה מדרום אפריקה הגיעה בשבוע שעבר למתחם הנובה. ואז נשמעה אזעקה
במסגרת זו ערכה לאחרונה התנועה אירוע לגיוס הקהילה העסקית האפרו־אמריקאית למען ישראל, בשיתוף המועצה הלאומית להעצמה שחורה (NBEC) והפורום העסקי של Ximus.
מטרת המפגש, שהתקיים ב"קפלה" בתל אביב, הייתה לסייע בבניית "דיפלומטיה עסקית" שתהווה גשר בין־תרבותי בין אנשי עסקים אפרו־אמריקנים תומכי ישראל ואנשי עסקים ישראלים בכירים. זאת כחלק ממהלך רחב יותר של הקמת קבוצה בין-דתית של אנשי עסקים מרחבי העולם. במפגש לקחו חלק גם מנהיגים חברתיים, אנשי תרבות, רוח ואמנות מקרב חברי הקהילה האפרו־אמריקנית.
בין היתר, לקחו באירוע חלק אבן צ'ארלס ניומן מחברת אוסטרליה ישראל, איש העסקים האמריקאי ג'ון הנרי, מנכ"ל מכון הסכמי אברהם לשלום ויועץ בכיר לשעבר של שגריר ארה"ב בישראל אריה לייטסטון וקורדל קרטר מנכ"ל "תוכנית סוקרטס" של מכון אספן ארה"ב.
משתתפים נוספים היו המוזיקאי דריוס ג'ונס, שגריר סרביה בישראל מירולג'וב פטרוביץ', רוגל רחמן שגריר ישראל בירדן, מנכ"לית המשרד לנושאים אסטרטגיים לשעבר, תא"ל במיל' סימה ואקנין גיל, בכירי CAM ועוד.
"להילחם בדעות קדומות"
לדברי מנכ"ל התנועה, סשה רויטמן־דרטווה, "המטרה העיקרית שלנו היא לספק פלטפורמה אפקטיבית למנהיגים העסקיים הללו לקיים אינטראקציה עם חברי הקהילה העסקית הישראלית, ולייצר הזדמנויות למימוש פוטנציאל לשותפויות עסקיות פוריות.
"אנחנו הופכים כל אבן במטרה לחזק את ההסברה הפרו־ישראלית, להילחם בדעות הקדומות ובגל האנטישמיות ששוטף את העולם, וממקדים רבים מהמאמצים שלנו בשיתופי־פעולה חוצי מגזרים ותרבויות, תוך רתימת מנהיגים מהעולם העסקי, יזמי הייטק, אנשי רוח ואמנות, מנהיגים מוניציפליים, ספורטאים ומוזיקאים.
"בחודשים האחרונים, ידידי ישראל בעולם נמצאים תחת מתקפה פרו־פלסטינית בוטה, שמשקפת מצב חירום במאבק נגד אנטישמיות ונגד שנאת ישראל. הדבר ממחיש עד כמה חשוב לייצר קואליציות משמעותיות ובריתות עם הגורמים המתונים מקרב כל הדתות, הגזעים והתרבויות".
מתגייסים לעזרה
גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il
ארגון נפגעי פעולות איבה
ארגון נפגעי פעולות איבה משיק את פרויקט "תמונת עתיד" במטרה להעניק סיוע כלכלי, מעטפת מקצועית ותמיכה נפשית לצעירי המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן או נפגעו מאז ה־7 לאוקטובר.
הארגון קורא לצעירים בגילאי 21-30 להירשם לתוכנית שבמסגרתה יוכלו לקבל מלגות ללימודים אקדמיים, ליווי עסקי לבעלי עסקים עצמאים, מסלול פיתוח קריירה וסיוע קהילתי ונפשי לעיבוד הטראומה.
לדברי אייבי מוזס, יו"ר הארגון, "התוכנית תאפשר לאחים שכולים וליתומים לקבל מלגות ללימודים אקדמיים, ליווי עסקי וליווי תעסוקתי ללא עלות. באמצעות ייעוץ אישי וסדנאות מקצועיות, הם יוכלו לקבל את הכלים וההכוונה הנדרשים לבניית עתידם בצורה מיטבית".
להרשמה לתוכנית: www.irgun.org.il
הגלריה החקלאית
תחרות "הגלריה החקלאית" של קנט (הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות) תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדבים למען החקלאים מאז פרוץ המלחמה. 20 תמונות נבחרו לגמר, וההצבעה עבור התמונה הנבחרת פתוחה לציבור הרחב עד ל־3 ביוני. ההכרזה תתקיים ב־9 ביוני.
בהצדעה. נתיב בן ה-15 עבד עם אביו בשדה חיטה כשלפתע הגיח מולם צוות של טנקיסיטיות במרכבה. שלום האב עצר את העבודה ובספונטניות הצדיעה להן / צילום: נתיב ביתן
בין התמונות שעלו לגמר: קבוצת נערות ונערים מתנדבים בשדה תוך כדי ירי טילים, צוות של טנקיסטיות בטנק מרכבה מפלח שדה חקלאי, ילדה קטנה עוזרת בקטיף תותים, נער מתנדב קושר סרטים צהובים בכרם ענבים וקאובויים שהגיעו מארה"ב לסייע לחקלאים.
לבחירת תמונה: gallery.kanat.co.il/gallery17
איגוד הפרסום
איגוד הפרסום יזם מיצג דיגיטלי שנותן במה למהלכי משרדי הפרסום בזמן המלחמה, במטרה להוות השראה לפעילות התנדבותית למען ישראל. האתר הייעודי מציג את הקמפיינים שיזמו המשרדים ללא מימון חיצוני. הפעם, הם אלו שכתבו לבדם את הבריף ויצרו את הקריאטיב מתוך הבנתם את המפה הגלובלית, והמצוקות אליהן נכנסה ישראל.
בין משרדי הפרסום שלקחו חלק במאמץ נמנים ראובני פרידן (באמצעות ארלו דיגיטל), מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO בשיתוף Peach, גליקמן שמיר סמסונוב ואדיקט ישראל.
לדברי גיל סמסונוב, יו"ר האיגוד, "בתוך כל המלחמה ושיברון הלב גילו משרדי וצוותי הפרסום אכפתיות, התגייסות והתנדבות למען המדינה. זו הדרך שלנו להצדיע לכל לוחמי ההסברה שהביאו את הקריאטיביות שלהם למען ישראל".
האתר המרכז את הקמפיינים: war-campaign.pirsum.org.il
גלריה אינס
בסוף החודש תיפתח בגלריה אינס בתל אביב תערוכת היחיד "ילדות בהרכבה" של האמנית והיוצרת מאיה קוגן. התערוכה, שאצרה גלי רוזנר, כוללת כ־40 יצירות שנוצרו מצעצועים קטנטנים. אחת מהן, "סרט צהוב" (60X50 ס"מ), נוצרה בצורת סרט המאבק להשבת החטופים - וההכנסות ממכירתה יועברו לעמותה המציעה תוכניות תמיכה ליתומי מלחמת חרבות ברזל.
מאיה קוגן / צילום: יובל חי
גלריה אינס, החלוצים 11 תל אביב. התערוכה תוצג מ־31.5 ועד ה־8.6
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.