עם זוגיות בת יותר מ-20 שנה, שקע ותקע מככבים בפרסומת האהובה ביותר

למרות האהדה הגבוהה כלפיה, הפרסומת לחברת החשמל מתמקמת רק במקום העשירי בזכירות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בזק השקיעה את הסכום הגבוה ביותר השבוע, 1.6 מיליון שקל, וסיבוס חוזרים עם פרסומת בת שנתיים

שקע ותקע בקמפיין חברת החשמל / צילום: צילום מסך
שקע ותקע בקמפיין חברת החשמל / צילום: צילום מסך

אחרי 22 שנים על המסך, האם אתם יודעים לומר בוודאות מיהו תקע ומיהו שקע בפרסומות של חברת החשמל? לא משנה אם כן או לא, העובדה שהם מככבים בהפסקת הפרסומות לאורך זמן כה רב הופכת את הזוגיות הזו לאיקונית ומזכה אותה לרוב בזכירות גבוהה - וכך גם האהדה. 

בלעדי | נשארים ביחד: אל על בחרה שוב במשרד הפרסום מקאן תל אביב
הזוכים הגדולים בתחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'

הפרסומת החדשה, שבה מופיע גם אורי חזקיה, נועדה לקדם את ההנחות בתשלום שחברת החשמל מציעה לזכאים - לא עניין של מה בכך בעידן של התייקרויות ועליות מחירים. אומנם הפרסומת לא מאוד מצחיקה, בניגוד לעבר, אך היא האהובה ביותר השבוע (בהפרש מזערי מטורנדו). אגב, שקע הוא בעל השיער הג'ינג'י.

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השני שייכת לבנק לאומי, ולמעשה מדובר בקמפיין הכולל שלוש פרסומות שונות העוסקות בשירות שמציע הבנק. באחת מהן הפרזנטור גל תורן מופיע עם תספורת מהאייטיז, באחרת הוא משחק פינג-פונג, ובשלישית הוא מחזיק בעיתון ומזכיר את השירות שהשיק הבנק לפני שנה, "סיירת מנכ"ל".

בזק חזרה למסך עם פרסומת שבה הפרזנטורית החדשה עדי אשכנזי מוצגת כדודה מלמעלה (האם היא לא החליפה את גידי גוב כדי להביא משהו רענן וצעיר יותר למסך?), שמחזיקה חידושים טכנולוגיים בבית. 

ספק אם רבים מהצופים יודעים מהו תקן wifi7 שאותו הפרסומת מקדמת, ולא ברור כמה מהצעירים יזהו שהיא מבוססת על השיר הוותיק "בחברה להגנת הטבע" של אריאל זילבר - אבל התוצאה מלאת חיים ומתברגת במקום החמישי בזכירות.

קמפיין בזק / צילום: צילום מסך
 קמפיין בזק / צילום: צילום מסך

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, בזק היא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר עם כ-1.6 מיליון שקל. במקום השני מבחינת השקעה נמצאת חברת הנדל"ן תדהר עם כ-1.4 מיליון שקל, שהושקעו בקמפיין בכיכובם של בני הזוג ניב סולטן ומאור שוויצר. הפרסומת, שכוללת גם אב נודניק, מתמקמת במקום השביעי בזכירות.

פרסומת ממוחזרת

הגוף המפרסם שרשם את ההשקעה השלישית בגודלה הוא פרטנר עם כמיליון שקל. הפרסומת של חברת הסלולר מבוססת על שיר המלחמה "חרבו דרבו" של נס וסטילה ("בלי פתרון לפון לא תהיה מחילה"), ומקדמת בעזרת הפרזנטור סטטיק את רשת ה-Private 5G. היא מתמקמת במקום הרביעי בזכירות והשלישי באהדה.

השבוע מתברגת במדד פרסומת של סיבוס, שלמעשה עלתה לאוויר כבר לפני שנתיים, ורק הסיומת שלה שונתה. על משקל "להיות או להיות", מספר דמויות שואלות האם "יש סיבוס או אין סיבוס", כשהפעם המהלך נועד לקדם ארנק דיגיטלי של הטבות. התשובה: יש מקום שישי בזכירות ומקום אחרון באהדה.

קמפיין סיבוס / צילום: צילום מסך
 קמפיין סיבוס / צילום: צילום מסך

השקעות במגמת עלייה
ההשקעה בפרסום שומרת על מגמת עלייה: מ-29 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-32 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב
אדלר-חומסקי & ורשבסקי (חברת החשמל) ומקאן תל אביב (טורנדו ופרטנר) אחראים השבוע לפרסומות האהובות ביותר. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.