באוקראינה מדווחים: כוחותינו פועלים נגד רוסיה בגולן הסורי

כוחות אוקראינים תוקפים בסוריה, בשיתוף פעולה עם המורדים בממשל אסד • המטרה: לפגוע במורל הרוסי, ובכוחות סורים שנשלחים להלחם באוקראינה

תקיפה אוקראינית על אדמת סוריה / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של Kyiv Post
תקיפה אוקראינית על אדמת סוריה / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של Kyiv Post

כוחות מיוחדים של צבא אוקראינה חברו למורדים נגד משטר אסד בגולן הסורי, שם תקפו שכירי חרב של רוסיה. כך עולה מסרטון שקיבל כלי התקשורת האוקראיני "קייב פוסט" מגורמים בסוכנות הביון הצבאית של אוקראינה (HUR). לפי הדיווח, הסרטון הוא מחודש מרץ.

כותרות העיתונים בעולם | בלבנון טוענים: חיזבאללה מפתיע את ישראל ביכולות שלו
6,000 פגזים בדקה: הפתרון היצירתי של ישראל ליירוט הכטב"מים של חיזבאללה

לפי הדיווח, יחידת "חימיק", בשיתוף פעולה עם המורדים הסורים, תוקפים כוחות רוסיים שמשתפים פעולה עם אסד. בכלי התקשורת האוקראיני מציינים כי בימים אלו מתחוללים קרבות בדרום סוריה, במיוחד בהרי הגולן, כאשר כם הרוסים ממקדים כוחות שם.

בקייב פוסט מדווחים כי לפי מקור בביון האוקראיני, מתחילת השנה, המורדים הסורים בסיוע אוקראינה ביצעו כמה מתקפות על מה שהגדיר המקור בתור "קבוצות של כוחות משותפים מצבא רוסיה ומצבא סוריה". לדבריו, המתקפות התבצעו נגד מחסומים, פטרולים, מוצבים, ועמדות נוספות.

 

הכוחות האוקראיניים המיוחדים הוסטו לסוריה, ככל הנראה, כצעד תגובה על כך שמאז פלישת רוסיה לאוקראינה, הנשיא ולדימיר פוטין הוביל את צבאו להסיט כוחות מסוריה אל החזית האוקראינית. בד בבד, רוסיה הקימה מתקני גיוס לצירוף שכירי חרב סורים לטובת הלחימה נגד קייב. בבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים, הסורים מקבלים דרכונים רוסיים, ונשלחים במטוסים לאוקראינה.

בקייב פוסט מציינים כי האוקראינים פוגעים ביעדים של שכירי חרב רוסים לא רק בסוריה, אלא גם מבצעים תקיפות נגד אנשי כוח וגנר בסודן. במטרה להביך את מוסקבה, האוקראינים דאגו, למשל, לפרסם תיעוד של חוקר אוקראיני עם אסיר דובר רוסי. אותו איש הודה שהוא חלק מכוח וגנר שנשלח לסודן, כדי להפיל את ממשלתו של עבדל פתאח אל־בורהאן.