החברה הישראלית שתמכור לארה"ב מל"טים מתאבדים בעשרות מיליונים

הכוחות המיוחדים האמריקאים חתמו על חוזה של 73.5 מיליון דולר עם חברת יוויז'ן, שמקום מושבה בצור יגאל • במסגרת החוזה שייתפרס עד שנת 2029, יסופקו חימושים משוטטים מדגם הירו 120 SF, חלקי חילוף, ייעוץ הנדסי וסיוע בהכשרה

חימושים משוטטים מדגם הירו 120 SF / צילום: חברת  יוויז'ן
חימושים משוטטים מדגם הירו 120 SF / צילום: חברת יוויז'ן

חברת יוויז'ן (UVision) הישראלית, שמקום מושבה בצור יגאל, וחברת מיסטרל האמריקאית, סגרו חוזה מרשים בסך כ־73.5 מיליון דולר לאספקת חימושים משוטטים (מל"טים מתאבדים) לפיקוד המבצעים המיוחדים של ארה"ב.

6,000 פגזים בדקה: הפתרון היצירתי של ישראל ליירוט הכטב"מים של חיזבאללה 
בדרך לעסקת ענק? המדינה החדשה שרוצה לקנות טילים מישראל 

במסגרת החוזה שייתפרס עד שנת 2029, יסופקו חימושים משוטטים מדגם הירו 120 SF, חלקי חילוף, ייעוץ הנדסי וסיוע בהכשרה. הבחירה בחימוש משוטט זה עשויה להצביע על היעדים האמריקאיים ותפיסת האיומים של וושינגטון, שהרי הייעוד שלו הוא לפגיעה בטנקים, משוריינים נוספים ורכבים בטווח בינוני.

אין מידע רב על הירו 120 SF, אך הוא מתבסס על הירו 120 ונושא ראש קרב במשקל 4.5 ק"ג. החימוש המשוטט שפיתחה החברה הישראלית הוא בעל טווח של 60 ק"מ, ויכולת שהייה של עד 60 דקות. לפי החברה, הירו 120 יכול לפעול באופן עצמאי, קרי יכולת לזהות מטרה לבדו - ולתקוף אותה.

החימוש המשוטט של UVision עשה את שמו בעולם בזכות הדיוק שלו, ויכולתו לגרום לנזק אגבי מינימלי. המערכת של הירו 120 SF כוללת יכולת נשיאת מטען איכותית, גמישות בהפעלה מכמה פלטפורמות, ומערכות תקשורת ברמה גבוהה.

את החימושים המשוטטים ליחידות המיוחדות האמריקאיות יוויז'ן לא תייצר בישראל, אלא במפעל שהיא חנכה בדרום קרוליינה בחודש מרץ בשיתוף החברה האמריקאית SAIC. מפעל שכזה מקל משמעותית על שרשראות האספקה, ומאפשר לעסקאות להירשם כאמריקאיות תחת יוויז'ן USA.