הראלי יימשך? זה מה שמנהלי הקרנות הגדולות בעולם חושבים

בסקר שערך בנק אוף אמריקה בקרב מנהלי הקרנות הגדולות בעולם עולה כי הם חיוביים לגבי הסנטימט בשוק המניות העולמי • עוד עולה מהסקר כי המשקיעים צפויים להסיט את החשיפה למזומן אל עבר נכסים מסוכנים יותר לאור התאוששות הכלכלה העולמית

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

מסקר ענק של בנק אוף אמריקה בקרב 238 מנהלי קרנות שמנהלים סכום כולל של 721 מיליארד דולר, עלה כי להערכתם, הסנטימנט בשוק המניות הגלובלי הוא השורי ביותר מאז נובמבר 2021. עוד עולה כי המשקיעים מסיטים את החשיפה למזומן אל עבר נכסים מסוכנים יותר כמו שוק המניות, וזאת לאור האופטימיות שלהם בנוגע לכלכלה העולמית ולצד הציפיות להפחתת ריבית עתידית על ידי הבנק המרכזי בארה"ב. 

אנבידיה בפסגה של וול סטריט. אז למה ג'נסן הואנג מודאג? 
אנבידיה הבאה: המניות שיכולות להגיע לשווי של 4 טריליון דולר עד 2027 

הסיכוי למיתון נמוך

בהתסכלות מאקרו כלכלית, המשקיעים מעריכים שהצמיחה העולמית לא צפויה להשתנות ב-12 החודשים הבאים ורק כ-6% מהנשאלים השיבו כי הם מצפים לחולשה בכלכלה העולמית, וכ-73% מעריכים כי לא יהיה מיתון בכלל. רוב הנשאלים, כ-53%, מעריכים שלא יהיה מיתון ב-18 החודשים הקרובים, בעוד 16% אמרו שמיתון יתחיל במחצית הראשונה של 2025, 14% אומרים במחצית השנייה של 2025, ורק 8% צופים מיתון לפני סוף שנת 2024.

בכל הנוגע לריבית ארה"ב, מהסקר עולה כי רק 8% מעריכים שהפד לא יפחית את הריבית ב-12 החודשים הקרובים, וכ-8 מתוך 10 נשאלים עדיין מצפים שהפדרל ריזרב האמריקאי יוריד את הריבית פעמיים או יותר בשנה הבאה, כשהתחזית להפחתה הראשונה תהיה ב-18 בספטמבר.

הסטת חשיפה למזומן לנכסים מסוכנים

עוד עולה מהסקר כי האופטימיות בנוגע לכלכלה העולמית לצד הציפיות העתידיות לגבי הורדת הריבית של הפד, יובילו את המשקיעים להתרחק מהחזקה במזומנים אל עבר נכסים מסוכנים יותר.

רוב המשקיעים מעריכים כי הקצאת המזומנים תוסט אל עבר מניות השוק האמריקאי, כרבע מהם מעריכים כי החשיפה למזומן תעבור לאג"ח ממשלתיות, 19% מעריכים כי תעבור למניות הגלובליות, כ-12% מעריכים כי ההשקעות במזומן יעברו לאג"ח קונצרניות וכ-4% מעריכים כי תעבור לזהב/סחורות. 

לצד זאת, עלה כי ההקצאה של בעלי הקרנות הגדולות לאפיק המניות נותרה ברמה של משקל עודף של כ-39%, ירידה קטנה מ-40% מהסקר הקודם. בבנק אוף אמריקה מציינים כי למרות הירידה הקלה, המספר עדיין מייצג תפנית דרמטית בסנטימנט במהלך השנה האחרונה. ביוני 2023, מנהלי הקרנות דיווחו שהקצאת המניות שלהם הייתה בתת משקל שעמד על 32%. 

בכל הנוגע לסיכון בשווקים, מהסקר עולה כי כ-32% מעריכים שאינפלציה גבוהה היא הסיכון הגבוה ביותר בשווקים (ירידה מ-41% לעומת הסקר הקודם), 22% מעריכים כי הגיאופוליטיקה הוא הסיכון המהותי לשווקים וכ-16% מעריכים כי הבחירות בארה"ב הוא הגורם שיעיב על הסנטימנט. במקביל, עלה שכ-4% מהמשיבים חוששים שבועת ה-AI תכביד על השווקים.