מפקד צבא ארה"ב חשף את הסיבה העיקרית שבגללה מלחמה עם חיזבאללה מסוכנת לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסיבה שארה"ב מזהירה שלא תוכן להגן היטב על ישראל במלחמה עם חיזבאללה, ספינות רוסיות עוקבות אחרי הצוללת החדשה של ישראל, ובאירופה מאשימים את עיריית בריסל בכניעה לאנטישמיות • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בין-לאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

מה צפוי בעזה? ההערכה של ראש ה-CIA לשעבר
אוניית כלא מארה"ב: הפתרון היצירתי שנבחן עבור אסירי הנוח'בה 

1מה עומד מאחורי האזהרה של ארה"ב שלא תוכן להגן על ישראל

יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל צ'רלס בראון, אמר כי ארה"ב מעריכה שאיראן תיחלץ כדי לנסות ולהגן על חיזבאללה במקרה של מתקפה ישראלית, וכי ארה"ב ככל הנראה לא תוכל להגן על ישראל "באותה יעילות" כפי שעשתה ב-14 באפריל; כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. בראון, הקצין הבכיר ביותר בכוחות האמריקאים, אמר את הדברים לכתבים בדרכו לכינוס שרי הגנה אפריקאים שייפתח היום. לדבריו "איראן תיטה לנסות ולעזור לחיזבאללה" יותר מאשר היא מסייעת לחמאס בעזה, "במיוחד אם הם ירגישו שחיזבאללה נמצא באיום משמעותי". 

לגבי הסיכון של מלחמה בצפון והגנה על ישראל, אמר בראון כי יהיה קשה יותר לארה"ב להגן על ישראל מפני חיזבאללה, בין היתר בשל העובדה כי קשה יותר ליירט רקטות לטווח קצר יחסית שחיזבאללה יורה וצפוי לירות במקרה של עימות. הוא אמר כי הממשל האמריקאי נמצא בקשר עם ישראל ומפציר בה "לחשוב על ההשלכות" של פעולה בלבנון.

מאת לוליטה בלדור. מתוך AP. לקריאת הכתבה המלאה. 

2דיווח: ספינות ריגול רוסיות עוקבות אחרי תמרונים ימיים של אח"י דרקון

שתי אוניות ריגול רוסיות הגיעו לאזור הים הבלטי הקרוב לגרמניה, ככל הנראה לפקח מקרוב על תמרונים ימיים של הצוללת החדשה של ישראל, אח"י דרקון, שנבנתה במספנות בקיל; כך מדווח היום האתר Naval News. מדובר בכלי המלחמה היקר ביותר שישראל רכשה אי-פעם, ובצוללת הגדולה ביותר שנבנתה בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה. תוספות ושדרוגים דחו את השקתה בכמה שנים, ולפי הדיווח היא כעת עוברת סדרת בדיקות ימיות. מועד זה קורץ במיוחד לחילות ים שמעוניינים "לקטלג" את החתימה הקולית והאלקטרונית שהצוללת משאירה במים, דיווח האתר.

מתוך ה-Naval News. לקריאת הכתבה המלאה.

3באירופה מאשימים את עיריית בריסל בכניעה לאנטישמיות

"משהו רקוב בבלגיה... ואי אפשר להתעלם מהרושם שפוליטיקה וספורט מתערבבים יחד בצורה שאינה אמורה להיות מותרת"; במלים חריפות אלה תוקף כתב העיתון השוויצרי החשוב NZZ בבריסל, את החלטת העירייה להימנע מאירוח משחק כדורגל שבו תשתתף נבחרת ישראל "מחשש שלא תוכל להתמודד עם הסיכונים הביטחוניים".

הכתב דניאל שטייוורת, הנמצא בבריסל מאז 2019, כותב במאמר מערכת שהתפרסם בעיתון הסוף השבוע כי ההחלטה מגוחכת, בהתחשב במבצעי האבטחה המורכבים שנובעים מכך שהעיר מארחת באופן קבוע את מטה האיחוד האירופי, נאט"ו ומוסדות נוספים. הוא מאשים את מפלגת השמאל השולטת בבריסל ביחד עם הירוקים באירוח ראש העיר של טהראן ובסטנדרטים כפולים, כמו גם במניע פוליטי ברור בהחלטה שלא לארח את המשחק המתוכנן בספטמבר במסגרת ליגת האומות. "אולי כדאי שבירת האיחוד האירופי לא תזכה יותר לארח משחקים בינלאומיים, כל עוד היא נכנעת לשונאי-ישראל", כתב.

מאת דניאל שטיינוורת. מתוך הנויה ציריכר צייטונג. לקריאת הכתבה המלאה. 

4ציידי הנאצים הצרפתים המפורסמים שוקלים להצביע ללה-פן

סרז' וביאטה קלרספלד, "ציידי נאצים" שהיו פעילים באיתור פושעים נאציים ובהעלאת המודעות למעורבות הצרפתית בשואה, אמרו בראיונות בסוף השבוע כי הם שוקלים להצביע בבחירות בצרפת למפלגת הימין של מרין לה-פן, בשל האנטישמיות והאנטי-ישראליות שפושה בשמאל הצרפתי.

"אני תומכת במדיניות של מקרון", אמרה ביאטה קלארספלד, אבל לדבריה אם יהיה סיבוב שני במחוז הבחירה שלה, והוא יהיה בין "האיחוד הלאומי" לבין "החזית העממית" של השמאל, היא תבחר בלה-פן. "המפלגה שהכי שונאת את ישראל והיהודים היא ה-LFI (החברה בגוש השמאל), בראשות ז'אן לוק-מלנשון", אמרה. סרז' קלרספלד אמר דברים דומים בראיון לתחנת הטלוויזיה LCI, והבהיר כי "האיחוד הלאומי" כעת מציבה את עצמה "לצד היהודים". אביה של לה-פן היה מכחיש שואה ואנטישמי, והמפלגה שהיא עומדת בראשה היא גלגול של המפלגה שהקים. הסיבוב הראשון של הבחירות יתקיים ב-30 ביוני, והשני ב-7 ביולי.

מתוך היידישע אלגמיינה. לקריאת הכתבה המלאה. 
ומתוך הטאגסשפיגל. לקריאת הכתבה המלאה.