בצל המלחמה: כ-1.5 מיליון שקל נתרמו לעמותת "עלם"

הכספים שגויסו באירוע ההתרמה השנתי של עמותת "עלם" לנוער בסיכון, יוקדשו לפעילות העמותה בצל המלחמה - מרחבי הנשימה במלונות המפונים וניידות הלילה שפועלות ברחבי הארץ • ישראל מתגייסת

רחל שביט, טלי ארז, מושיק תאומים, נאוה ברק ועירית תאומים באירוע עלם / צילום: איציק בירן
רחל שביט, טלי ארז, מושיק תאומים, נאוה ברק ועירית תאומים באירוע עלם / צילום: איציק בירן

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

כ-1.5 מיליון שקל נאספו באירוע ההתרמה השנתי של עמותת "עלם" לנוער בסיכון, שהתקיים השבוע באוניברסיטת תל אביב. הכספים מהאירוע יוקדשו לפעילות העמותה בצל המלחמה - מרחבי הנשימה במלונות המפונים, וניידות הלילה שפועלות ברחבי הארץ. 

ישראל מתגייסת | בן קיבוץ סופה החליט לצייד את כיתות הכוננות בארץ
ישראל מתגייסת | הפיתוח הישראלי שמאפשר ללוחמים לשלוף רימונים מהר יותר
ישראל מתגייסת | כ-70% ממפוני הדרום והצפון מעידים כעת כי מצבם הכלכלי הורע

מדי שנה מסייעת העמותה לבני נוער, צעירים וצעירות בסיכון לשפר ולשנות את מצבם, במסגרת עשרות פרויקטים ברחבי הארץ. מאז פרוץ המלחמה נמצאים הצוותים של עלם במוקדי הפינוי, בבתי הספר וברחוב. באירוע השתתפו, בין היתר, בני נוער מפונים מקרית שמונה שעלם מלווה אותם.

במהלך האירוע עלו לבמה לקבל "מגן כבוד" משפחותיהם של ליאור חדד אטיאס, סיגל לוי ויונתן ריכטר ז"ל - מתנדבי עלם שנרצחו במסיבת הנובה ברעים, בזמן שלקחו חלק בפרויקט "אנשים טובים". השלושה היו חלק מהצוות המספק מענה בשטח במהלך מסיבות טראנס לבני נוער וצעירים ברגעי מצוקה או משבר. כמו כן, הוענק אות מפעל חיים לנשיאת העמותה לשעבר, הגברת נאוה ברק, על פועלה הרב לאורך השנים.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קורנית דיגיטל ותיכון מקס פיין

פרויקט הגמר של מגמת עיצוב אופנה בתיכון מקס פיין בתל אביב הוקדש השנה למאורעות 7 באוקטובר והמלחמה. בשיתוף עם חברת קורנית דיגיטל, התלמידים הציגו את "הבגד זוכר" - תצוגת אופנה שבמרכזה פרויקט הנצחה ל-14 מנרצחי פסטיבל הנובה ונופלי המלחמה, כאשר סיפורם האישי מוצג דרך הבגדים וסגנונם הייחודי.

למעשה, כל פריט אופנה המופיע בתצוגה מבוסס על טעמם האישי, תחביביהם, הבגדים שלבשו והתכשיטים שענדו הקורבנות. התלמידים חקרו כל פרט, ותרגמו אותו לדפוס על בד ולבגד של ממש. פריטי הלבוש הודפסו דיגיטלית בשיתוף עם קורנית דיגיטל וקדנה הדפסות.

בין המונצחים והמונצחות בפרויקט - מפל אדם, ליבי כהן-מגורי, קשת סירוטי, שני ניקול לוק, אילן משה יעקב, יונתן סמרנו, גידי חיאל, סרן גיא אדמוני, יונתן חי אזולאי ועוד. לאירוע, שנערך בהאנגר 11 בנמל תל אביב, הגיעו חלק מבני ובנות משפחות הנרצחים.

"ככל שנמשכת המלחמה ואנחנו מתרחקים מה-7 באוקטובר, עלינו למצוא דרכים יצירתיות לשמר את זיכרון הקורבנות", אומרות שיר בכר ויעל חורב, מרכזות המגמה. "הפרויקט הזה היה עבורנו דרך להנציח את הנרצחים והנופלים בדרך שתדבר אל התלמידות והתלמידים".

עיצוב מחווה לגידי חיאל שנרצח במסיבת הנובה בשיתוף קורנית דיגיטל / צילום: מרדכי חורב ואלון קלר
 עיצוב מחווה לגידי חיאל שנרצח במסיבת הנובה בשיתוף קורנית דיגיטל / צילום: מרדכי חורב ואלון קלר

חוסן ישראל וגילטי

עמותת "IS-Reslient - חוסן ישראל", בשיתוף אתר גילטי, ערכו ערב ריענון ופינוק לעשרות קציני משאבי אנוש חטיבתיים, שבין היתר עוסקים בשמירת המוטיבציה והכשירות של החטיבות הלוחמות. הקצינים והקצינות השתתפו בערב שכלל טיפולים, הרצאה, ארוחת ערב ומארז מתנה.

קיום האירוע הוא חלק ממהלך כולל של עמותת Is-resilient, בין היתר לצורך העלאת המוטיבציה בקרב חיילים תומכי לחימה ויחידות עורפיות, שמתמודדים עם קושי נפשי בצל הלחימה המתמשכת.

LAGO

רשת אולמות האירועים LAGO תעניק 30 אלף שקל לכל מילואימניק ומפונה שירצה להתחתן בחתונת חורף, באחד משלושת המתחמים של הרשת בראשון לציון.

לדברי עמית קפואנו, מנכ"ל הרשת, "המילואימניקים והמפונים עוברים שנה קשה במיוחד, ואנחנו מקווים שהמהלך יוכל להקל במידת מה על האנשים האלה שמקריבים מעצמם".

לפרטים: 072-2800100 או באתר www.lago-events.co.il

בני ברית

בצל המלחמה, ארגון בני ברית יוצא לדרך עם מיזם מלגות לימודים למשרתי מילואים בחטיבות חיל השריון. המטרה: להעניק סיוע לימודי, שיקדם אותם לקראת לימודים שהופסקו מתוקף תפקידם הצבאי או מפאת מצבם הכלכלי, שאינו מאפשר עקב השירות הממושך.

המלגות, בגובה כ-80 אלף שקל, יוענקו ל-8 מילואימניקים מצטיינים שנבחרו על ידי מפקדיהם, ואשר עמדו בקריטריונים של מספר ימי מילואים מעל הנורמה בשנה החולפת, הבאת המערכת שהוא מתפקד בה ואחראי עליה (מחלקה, פלוגה, גדוד) לתפקוד מצוין, ונחיצות המלגה כדי לסיים את הלימודים. הצוות שבוחר את המילואימניקים המצטיינים מורכב מחברי ארגון בני ברית ויד לשריון.

לדברי עמנואל כהן, נשיא בני ברית ישראל, "עד כה, שום גוף מטעם המדינה לא לקח על עצמו לטפל בזכויות הלימודיות של המילואימניקים, שחלקם הפסיקו את לימודיהם בגלל שנקראו לשרת או משום ששירתו זמן ארוך מהצפוי. אני גאה במהלך שיזמנו".

עיריית תל אביב-יפו

בצל המצב הבטחוני בצפון הארץ, עיריית תל אביב-יפו אירחה כ-400 ילדים וילדות בכיתות ד'-ח' מהמועצה המקומית חורפיש ליום כיף בקאנטרי הקהילתי נווה שרת. יום ההפוגה כלל הסעות הלוך ושוב, פעילויות מתנפחים בבריכה, אטרקציות במגרשי הספורט וארוחת צהריים.

אנוור עאמר ראש מועצת חורפיש מתארח אצל רון חולדאי ראש העיר ת''א / צילום: כפיר סיון
 אנוור עאמר ראש מועצת חורפיש מתארח אצל רון חולדאי ראש העיר ת''א / צילום: כפיר סיון

מאז פרוץ המלחמה, תושבי ותושבות מועצת חורפיש חוו התקפות טילים, ואף ספגו פגיעות. במהלך שיחה בין ראש העיר רון חולדאי לראש המועצה אנוור עאמר, שיתף האחרון במצב המורכב שבו נמצאים הילדים והילדות.