"ב-7 באוקטובר אל על נכנסה לממ"ד כחברה פרטית, אבל יצאה ממנו כחברה לאומית"

נדב חנין, סמנכ"ל השיווק, הדיגיטל והתקשורת של אל על, סיפר בכנס MAD HEAD של גלובס כי "כשהתחילה המלחמה התחלנו לעבוד בנוהל חירום, הקמנו חמ"ל וקיבלנו 60 אלף שיחות ביום" • לדבריו, "אנחנו מבינים היום שלהיות ישראלי שמייצג את ישראל בחו"ל זה לא רק להיות אינדיבידואל, זה בעצם ישראל נגד העולם"

נדב חנין, סמנכ''ל שיווק, דיגיטל ותקשורת באל על, בכנס MAD HEAD / צילום: כדיה לוי
נדב חנין, סמנכ''ל שיווק, דיגיטל ותקשורת באל על, בכנס MAD HEAD / צילום: כדיה לוי

"אם הייתי צריך לדבר על אל על אחרי הקורונה וללא המלחמה, הייתי מדבר על התוכנית האסטרטגית החדשה שלנו, על צי המטוסים החדש, על התפריט החדש של אסף גרניט, על זה שאל על זכתה בחמישה כוכבים בדירוגי שירות בינלאומי" - כך אמר השבוע נדב חנין, סמנכ"ל השיווק, הדיגיטל והתקשורת של אל על, בכנס MAD HEAD של גלובס, שנערך ברמת החייל בתל אביב. "אבל על כל אלה לא נדבר היום. כולנו זוכרים את שעות הבוקר המוקדמות ב-7 באוקטובר, כשכולנו נכנסו לממ"ד. אל על נכנסה לממד כחברה פרטית, אבל יצאה ממנה כחברה לאומית, שבין המטרות העיקריות שלה - אף יותר מבעבר - להיות גשר בין ישראל לעולם ובין העולם לישראל". 

כנס MAD HEAD | סמנכ"ל השיווק בבנק הפועלים: "בזמן מלחמה, מותג צריך להניח את כל השיקולים שלו בצד"
כנס MAD HEAD | אלונה בר און: "כמות המותגים שה-BDS החרימו עלתה על גדותיה, ואז הם שינו אסטרטגיה"

60 אלף שיחות ביום

"בסוף חגי תשרי יש מאות אלפי ישראלים שנופשים בחו"ל", סיפר חנין, ולכן כשהתחילה המלחמה, אל על התגייסה לעזור לקהלים רבים, וביניהם "אנשי מילואים, אנשי רפואה וכוחות הצלה, משפחות ואנשים מהעוטף, משפחות של נרצחים. באותה תקופה כל אחד מעובדי אל על טיפל ברמה היומית במאות ואלפי פניות של אנשים שהיו צריכים לחזור לארץ. היינו צריכים גם לתת מענה לאנשים שהיו אמורים לטוס בחברות זרות שהפסיקו להגיע לישראל".

"התחלנו לעבוד בנוהל חירום", סיפר חנין. "קיבלנו 60 אלף שיחות ביום. אפילו דינה בן טל-גננסיה, מנכ"לית החברה, קיבלה וטיפלה בפניות באופן פרטני. הקמנו חמ"ל מאויש עם עובדי החברה, בתיאום מלא עם משרד הביטחון, הצבא ומשרד החוץ".

לדבריו, "היינו צריכים להבין איפה ואילו אנשים צריכים לחזור לארץ, ואולי יש אנשים שצריף לחלץ". חנין סיפר כי הטיסות היו מלאות, "הושבנו אנשים אפילו על רצפת המטוס". עוד אמר כי ברגע שכל חברות התעופה הזרות הפסיקו להגיע לישראל, החברות הישראליות התגייסו גם להטיס ציוד חיוני למלחמה. "כל זאת" הוא סיפר, "במקביל לכך שהרבה מהעובדים שלנו היו מגויסים בצו 8. בבוקר היו מקפיצים חיילים לעזה, ובערב מטיסים אזרחים בחזרה לארץ". 

"תרמנו 20 אלף טיסות"

במקביל, סיפר חנין, התחילו באל על לעבוד על האסטרטגיה השיווקית בצל המלחמה. "בשנים 2022-2023 השקנו מיתוג חדש, הבנו שצריך להסתכל עכשיו על המצב בצורה יותר גולמית ויותר לאומית", אמר. העקרונות בהם התמקדה אסטרטגיית השיווק החדשה היו בטיחות, ישראליות ותרומה.

חנין סיפר כי החברה יצאה עם קמפיין תחת השם "טסים עם הדגל", שמטרתו בין היתר לחבר את המותג לתחושת הלאומיות הגואה. כמו כן, "לטוס כחול-לבן מחזק את המשק ואת כלכלת ישראל, והיה לנו חשוב גם לשקף שאל על מחויבת לכוחות הביטחון, ובזמן שבכל העולם הישראלים מרגישים פחות רצויים, המסר שלנו הוא שבאל על אנחנו הכי בבית בעולם". 

עוד סיפר חנין, בזירת ההירתמות של החברה, כי "בתחילת המלחמה הטסנו חיילים לצווי 8 ללא עלות והטסנו אלפי טונות של ציוד ללא עלות, ועד היום אנחנו מלווים את מטה משפחות החטופים". כמו כן סיפר חנין כי "תרמנו 20 אלף טיסות לאנשי מילואים, ואנחנו כבר לא אומרים בשביל לצאת לנפוש, אלא בשביל לצאת להתאוורר".

במבט קדימה סיפר חנין כי אל על עולה בקרוב "עם קמפיין נוסף שממשיך את הקו של 'טסים עם הדגל'. כולנו זוכרים למשל את עדן גולן באירוויזיון ואת כל שריקות הבוז שקיבלה, ואנחנו מבינים היום שלהיות ישראלי שמייצג את ישראל בחו"ל זה לא רק להיות אינדיבידואל, זה בעצם ישראל נגד העולם. המטרה בקמפיין החדש, 'נבחרת הדגל', היא לעודד כל ישראלי בכל מקום שהוא נמצא להמשיך ולהגיע להישגים". 

***גילוי מלא: הכנס בחסות בנק הפועלים, אל על, TIK TOK, PAPAYA ויפעת בקרת פרסום