ה-FBI מאשר: זוהה האדם שניסה להתנקש בטראמפ בעצרת

ה-FBI אישר: היורה בטראמפ - תומס מת'יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה • תיעוד: המתנקש התמקם על גג סמוך לבימה המרכזית ופתח באש • קרוקס רשום כמצביע של המפלגה הרפובליקנית בפנסילבניה, תרם בעבר סכום כסף לארגון פרוגרסיבי • ביקורת בארה"ב: כיצד היורה הצליח להתקרב מרחק של מאות מטרים מטראמפ

עצרת הבחירות של טראמפ בבאטלר, פנסילבניה. הנשיא לשעבר נראה מתכופף / צילום: Reuters, Brendan McDermid
עצרת הבחירות של טראמפ בבאטלר, פנסילבניה. הנשיא לשעבר נראה מתכופף / צילום: Reuters, Brendan McDermid

ה-FBI אישר הבוקר (ראשון) רשמית כי האדם שניסה להתנקש הלילה בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוא תומס מת'יו קרוקס, צעיר בן 20 מפנסילבניה. בתיעודים שפורסמו בארה"ב נראה כיצד הוא ביצע את הירי במהלך עצרת הבחירות בבאטלר, פנסילבניה, בעודו רוכן על גג סמוך שהיה במרחק של כ-300-200 מטרים מבימת הנאום של טראמפ.

 ה-FBI הבהיר בהודעה רשמית כי החקירה עדיין בעיצומה, וקרא לכל מי שיש לו פרטים נוספים על האירועים ליצור קשר עם הרשויות בארה"ב. לפי שעה, עדיין אין תמונה ודאית של היורה, לאחר שבמהלך הלילה פורסמו ברשתות החברתיות בארה"ב תמונות של כמה אנשים שונים, אך אין אישור רשמי לכך. 

 על פי דיווח ברשת NBC, קרוקס, שניסה להתנקש בטראמפ וחוסל הלילה, רשום כמצביע של המפלגה הרפובליקנית בפנסילבניה. עוד דווח כי בשנת 2021 הוא תרם סכום כ-15 אלף דולר לארגון פוליטי פרוגרסיבי, אולם לאחר מכן נרשם כמצביע המפלגה הרפובליקנית. לפי שעה, עדיין אין מידע רשמי בנוגע למניע לניסיון ההתנקשות. 

טראמפ מוקף במאבטחים ומנופף באגרוף לאחר הירי, לפני שפונה מהמקום / צילום: Associated Press, Evan Vucci
 טראמפ מוקף במאבטחים ומנופף באגרוף לאחר הירי, לפני שפונה מהמקום / צילום: Associated Press, Evan Vucci

היורה ביצע את ניסיון ההתנקשות מגג של מבנה סמוך במרחק של כמה מאות מטרים בודדים מהבמה שעליה נאם טראמפ במהלך העצרת הפוליטית. לאורך השעות האחרונות נשמעה ביקורת עזה על אנשי השירות החשאי של ארה"ב, שאומנם מיהרו להגן על טראמפ על הבמה לאחר הירי, אך כשלו לזהות את מקור הירי מבעוד מועד ולסמן את הגג כנקודת תורפה מבצעית. 

פרשנות | מתכון לכאוס? עשרות מיליוני אמריקאים רוצים לבטל את הבנק המרכזי הגדול בעולם 
"אפילו יותר דרמטי מחיסול סינוואר": איך תשפיע תקיפת מוחמד דף על המשך המלחמה 

  לאחר ששוחרר מבית החולים, טראמפ נחת הבוקר בנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי. בסרטון שפורסם על ידי צוות הקמפיין שלו הוא נראה יורד בכוחות עצמו מכבש המטוס, ונראה במצב בריאותי תקין. מחר צפויה להתחיל ועידת המפלגה הרפובליקנית בעיר מילווקי בוויסקונסין, וטראמפ כבר הודיע כי הוא ישתתף בה כמתוכנן. 

פורסם לראשונה ב-N12