הישראלית שנסחרת בשיא כל הזמנים, ומבצעת רכישה עצמית

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • מניית צ'ק פוינט שברה את שיא כל הזמנים • A2Z שפיתחה עגלת קניות חכמה זינקה בכ-30% • וצים ירדה ב-14% תוך שני ימי מסחר

גדי גראוס, גיל שויד ואלי גליקמן / צילום: תמונה פרטית, כדיה לוי, איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית
גדי גראוס, גיל שויד ואלי גליקמן / צילום: תמונה פרטית, כדיה לוי, איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרו ביום שישי בעליות, אך בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע המגמה הייתה מעורבת: מדד נאסד"ק נחלש ב-1.3% במצטבר, מדד S&P 500 ירד ב-0.3% ואילו מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.7% וננעל מעל רמה של 40 אלף נקודות.

הערכות: סולאראדג' צפויה לפטר מאות עובדים 
מתכון לכאוס? עשרות מיליוני אמריקאים רוצים לבטל את הבנק המרכזי הגדול בעולם 

מספר מניות ישראליות בלטו במסחר או פרסמו דיווחים מעניינים:

צ'ק פוינט ממשיכה לרכוש מניות של עצמה

מניית צ'ק פוינט  עלתה ביום שישי ב-1% ומתחילת החודש הוסיפה לערכה 4.1%. המניה נסחרת כיום בשיא כל הזמנים, מעל 171 דולר, מחיר שמשקף לחברת אבטחת הסייבר שווי שוק של 19.4 מיליארד דולר. צ'ק פוינט הודיעה ביום חמישי על הרחבת התוכנית שלה לרכישה עצמית של מניות (Buy Back) ב-2 מיליארד דולר, כך שהיא תמשיך אחרי הרבעון הרביעי של השנה - המועד בו הייתה אמורה להסתיים. במחיר הנוכחי של המניה מדובר על כ-10% מהון המניות של החברה. לצ'ק פוינט היו בקופה בסוף הרבעון הראשון מעל 3 מיליארד דולר והיא רוכשת מדי רבעון מניות של עצמה ב-325 מיליון דולר.

דיווח נוסף מצד החברה היה על מכירת מניות על-ידי ד"ר דורית דור, סמנכ"לית המוצרים. דור מכרה 100 אלף מניות בתמורה לכ-17 מיליון דולר.

נזכיר שצ'ק פוינט הודיעה מוקדם יותר השנה על כוונתו של המנכ"ל המייסד גיל שויד לפרוש מתפקיד המנכ"ל ולהישאר יו"ר פעיל, אך טרם דיווחה על מחליף.

A2Z זינקה ב-30%

מניית A2Z  זינקה ביום שישי ב-30.1% ומתחילת החודש הנוכחי שווי החברה יותר מהכפיל את עצמו, לשווי נוכחי של 42 מיליון דולר. הזינוק במניה היה במחזור מסחר גבוה מהממוצע, אך ללא כל דיווח מצד החברה. עם זאת, בעבר היא נסחרה במחירי מניה גבוהים בהרבה.

החברה, A2Z Smart Technologies מתל אביב, פיתחה עגלת קניות חכמה המשמשת כקופה עצמאית ברשתות קמעונאיות, בהן למשל יוחננוף. מנכ"ל החברה הוא גדי גראוס.

לפי נתוני A2Z היא הטמיעה את הטכנולוגיה שלה ביותר מ-5,000 עגלות. בשנת 2023 הכנסות החברה צמחו ב-21.6% ל-11.4 מיליון דולר וההפסד הנקי נותר דומה לשנה קודמת, כ-18 מיליון דולר.

צים נחלשה לאחר ההתאוששות

מניית חברת התובלה הימית צים  נחלשה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע ב-14%, ומתחילת חודש יולי איבדה כמעט רבע מערכה, למחיר של 17.05 דולר שמשקף לחברה שווי שוק של כ-2.1 מיליארד דולר. עם זאת, מתחילת השנה המניה עדיין מציגה תשואה חיובית של 74.7%.

החברה, בניהולו של אלי גליקמן, התאוששה מוקדם יותר השנה מהשפל של סוף 2023, על רקע עלייה במחירי התובלה הימית וחזרתה של צים לרווח - מה שהוביל לחזרה לחלוקת דיבידנד לבעלי המניות.

צים לא פרסמה כל דיווח בזמן האחרון (מאז הדיווח מהחודש שעבר על הקטנת ההחזקה של קנון במניות צים). החברה צפויה, לפי תחזיות האנליסטים, להציג בדוחות הרבעון השני הכנסות של 1.73 מיליארד דולר ורווח נקי של 46 סנט למניה, שיפור לעומת תוצאות הרבעון המקביל בו ההכנסות היו כ-1.3 מיליארד דולר וצים הפסידה 1.79 דולר למניה.