לאחר 17 שנה בתפקיד: אלמוג בוקר חוצה את הקווים ועובר לערוץ 12

בוקר, ששימש ככתב הדרום של חדשות 13 ב-17 השנים האחרונות, יעבור לקשת 12, שם ישמש כפרשן לענייני דרום הארץ וכפרשן ב"אולפן שישי" • המהלך מגיע בזמן שעובדי חדשות 13 מנהלים מאבק עיקש נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה, ובוקר אינו הראשון שעוזב בתקופה זו

אלמוג בוקר / צילום: תמר מצפי
אלמוג בוקר / צילום: תמר מצפי

אלמוג בוקר, כתב חדשות 13 (וקודם לכן ערוץ 10) בדרום ב-17 השנים האחרונות, עוזב את הערוץ וחוצה את הקווים למתחרים - ערוץ קשת 12, שם ישמש כפרשן לענייני דרום הארץ וכפרשן ב"אולפן שישי".

רשת 13 מתקשה למצוא מחליף לתוכנית של דרוקר. אלו ההצעות
רביב דרוקר בכנס חירום של עובדי חדשות 13: "ננצח גם את הקרב הזה"

נזכיר כי לאחרונה הודיע תמיר סטיינמן, כתב הדרום של קשת 12, על עזיבת התפקיד, במקביל למעבר לתפקידי הגשה, ומאז לא הודיעו בערוץ על מינוי מחליף. כעת נודע כי בוקר יחליפו, באחת התקופות הקשות ביותר לאזור הדרום מאז קום המדינה, לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר של חמאס והמלחמה שפרצה בעקבותיה. 

"החלטה קשה" 

בציוץ שפרסם היום (א') בטוויטר, כותב בוקר כי "קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו. הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה, כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, חדשות 13 הייתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו, ובעבר חדשות 10, היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה.

"זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית, ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה".

המהלך של בוקר מגיע בזמן שעובדי חדשות 13 מנהלים מאבק עיקש נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה. לכן, בהודעתו הוא מבקש מהם סליחה, ומביע סולידריות עם המאבק: "סליחה מהחברים שאני כל-כך אוהב, ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ… אני מקווה שחדשות 13 תוכל להמשיך לחשוף ולהאיר את הצדדים האפלים של החיים, מתוך נאמנות לערכי המקצוע ולצופים".

בוקר אינו הראשון לעזוב את חדשות 13 בצל המאבק. קדמו לו הכתבים צבי יחזקאלי, שעזב לערוץ i24news; ספי עובדיה, שעזב ל"עובדה" בקשת 12; וסמנכ"ל התוכן ליאור לנדברג, שעזב כדי לעמוד בראש חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי.