בשל ירידה במחירי טיסות: רווחי ריינאייר נחתכו בכמעט חצי ברבעון השני

ירידת מחירים גדולה מהצפוי והתזמון של חג הפסחא ברבעון השני הובילו לירידה של 46% ברווחים לפי הדוחות של חברת התעופה ריינאייר • עם זאת, בחברה אופטימים ואומרים כי בקיץ היא מפעילה את "לוח הזמנים הגדול ביותר שלה אי־פעם, עם למעלה מ־200 קווים חדשים וחמישה בסיסים חדשים"

מטוס Ryanair / צילום: ryanair
מטוס Ryanair / צילום: ryanair

בחברת התעופה ריינאייר  מדווחים על ירידה של 46% ברווחים ברבעון האביב בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עקב ירידת מחירים גדולה מהצפוי והתזמון של חג הפסחא (התחיל במרץ בשונה מבדרך כלל). בה בעת, חלה עלייה של 10% במספר הנוסעים, אשר סייעה לצמצם את הירידה בסך ההכנסות. עוד מדווחת החברה כי העלות הממוצעת לכרטיס טיסה ירדה בכ־15%, מ־49 יורו ל־42 ואף תיתכן ירידה נוספת בין יולי לספטמבר הקרובים. על כן, החברה צופה ביקוש גבוה לקיץ הקרוב, ועליה של 8% בכמות הנוסעים עד סוף השנה.

אחת מחברות התעופה המובילות בעולם משהה את החזרה לישראל עד מרץ 2025
מדד המותגים 2024 | טורקיש הפסיקה לטוס לארץ, הישראלים לא שוכחים ולא סולחים

חברת התעופה האירית היא אחת מחברות הלואו קוסט הפופולריות ביותר בישראל ובעלת צי המטוסים הגדול ביותר באירופה. כזכור, החברה הפסיקה את פעילותה בארץ באופן זמני לאחר השבעה באוקטובר, וחידשה אותה לפרק זמן קצר בפברואר האחרון.

זמן קצר לאחר חידוש הטיסות החברה החליטה להפסיק את הפעילות עד אוקטובר 2024 לפחות. הסיבה הרשמית הייתה מסי הנמל הגבוהים בטרמינל 3 לעומת טרמינל 1, שכן מאז פרוץ המלחמה סגרה רשות שדות התעופה את טרמינל 1, בו פעלו חברות הלואו קוסט לפני המלחמה. בין הסיבות לפער בגביית המסים בין שני הטרמינלים השירותים שמעניקה רשות שדות התעופה, הדיוטי פרי הקטן ואולם הנוסעים המצומצם, המאפשרים עלויות תפעול נמוכות יותר.
לאחר ההודעה על פתיחתו המחודשת של טרמינל 1 ביוני, ריינאייר הקדימה את מועד חזרתה ומאז שהחברה חזרה לפעול בישראל, היא מפעילה טיסות למגוון יעדים ביניהם ברלין, פאפוס, בודפשט, ברי, מילאנו, מלטה ואתונה.

יעדים חדשים

על פי לוח הטיסות של ריינאייר, באוקטובר הקרוב החברה תחל להפעיל טיסות לעוד 16 יעדים ובכך תהפוך לחברה הזרה שמגיעה למספר היעדים הגדול ביותר מישראל. היעדים שיתווספו: בולוניה, בריסל, נאפולי, פוזנן, סלוניקי, ורשה, וינה, טורינו, סופיה, ונציה, וילנה, רומא, באדן באדן, קרקוב, מרסיי וממינגן. לטענת ריינאייר, הקיץ היא מפעילה את "לוח הזמנים הגדול ביותר שלה אי־פעם, עם למעלה מ־200 קווים חדשים וחמישה בסיסים חדשים". מצב הצי שלה השתפר מעט בחודשיים האחרונים, והיא צופה שיהיו יותר מ־160 מטוסי בואינג 737 מקס עד סוף יולי.