צה"ל | בלעדי

צה"ל מתכנן מענק של 120 אלף שקל למג"דים לוחמים. באוצר הופתעו

צה"ל החליט כי מג"דים בשירות פעיל יקבלו מענק בסך 120 אלף שקל וכן תוספת שכר של עד 5,000 שקל • באוצר אומרים לעומת זאת כי התוספות לא אושרו

חיילי מילואים בדרך לעזה / צילום: ap, Leo Correa
חיילי מילואים בדרך לעזה / צילום: ap, Leo Correa

צה"ל החליט כי מג"דים לוחמים בשירות פעיל יקבלו בקרוב מענק בסך 120 אלף שקל, לצד תוספות שכר של עד 5,000 שקל, וכן שדרוג רכבם לדגם משופר יותר - כך נודע לראשונה לגלובס. עם זאת, במשרד האוצר אומרים כי לא התקבלה אצלם פנייה בנושא, וכי התוספות לא אושרו.

פרטים חדשים נחשפים: באיזה נשק השתמש צה"ל במתקפה בתימן?
בגלל התעקשות על תקן מזגנים ייחודי: מאות חיילים לא זוכים למגורים ראויים
בניגוד לעמדת היועמ"שית: הממשלה אישרה להאריך את שירות החובה

ההחלטה על המענק התקבלה בצה"ל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", שנמשכת קרוב לעשרה חודשים ומהווה אתגר בלתי מבוטל לללוחמים בשטח, ועל אחת כמה וכמה על מפקדיהם.

רק השבוע חזרו בצה"ל לתמרן במזרח ח'אן יונס בעקבות הניסיונות החוזרים ונשנים של חמאס להשתלט מחדש על השטח. כמו כן, מערכת הביטחון תידרש בתקופה הקרובה למפקדים מוכשרים רבים נוספים. זו דוגמה אחת מבין רבות לסיבות שבגינן פועלים בצה"ל לשמור על ההון האנושי.

נזכיר כי מאז תחילת המלחמה נהרגו 683 לוחמי צה"ל, כשמתוכם 326 נפלו ברצועת עזה. מתחילת המלחמה, נפצעו 4,199 חיילים.

תגובות

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המפקדים הלוחמים מהווים את שדרת הפיקוד המרכזית של צה"ל אשר בוחרים לשרת באופן טוטאלי את המדינה בהקרבה ובמסירות, כך גם בני משפחותיהם. ישנן מגוון תוכניות המיועדות למפקדים הלוחמים בצה"ל אשר יהוו בעתיד את שדרת הפיקוד הבכירה לתפקידי מג"ד ומח"ט ומקבליהם. תוכניות מסוג זה נועדו בכדי לשמר ולקדם את המפקדים המתאימים והטובים ביותר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המשרד לא אישר את התוספות המדוברות ולא קיבל כל פנייה בנושא. יצוין כי במסגרת סיכום מחודש מפברואר, בין משרד האוצר לבין צה"ל ומשרד הביטחון, סוכמו תוספות שכר, בין היתר ללוחמים בדרגת סא"ל, העומדות על 900 שקל לחודש. לא אושרו תוספות או רכיבים נוספים.

"נזכיר כי בניגוד להתחייבות הצבא במסגרת התוכנית הרב שנתית (התר"ש) מיוני 2023, לא מונה חשב מטעם החשב הכללי במערך השכר הצה"לי (מופ"ת), ועל אף פניות רבות של החשב הכללי, בצבא לא פועלים לקדם את הנושא".