איך קמאלה האריס מנהלת את הכסף שלה: קרנות עוקבות מדד ומשכנתה בריבית של 2.62%

המתמודדת לנשיאות ארה"ב ובעלה, דאג אמהוף, מחזיקים תיק נכסים בסיכון נמוך ברובו, כולל השקעות פסיביות ומזומן

המתמודדת לנשיאות ארה''ב קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף / צילום: ap, Erin Schaff
המתמודדת לנשיאות ארה''ב קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף / צילום: ap, Erin Schaff

ייתכן מאוד שהחלק המשעמם היחיד בחייה של קמלה האריס כרגע הוא תיק ההשקעות שלה.

סגנית הנשיא ובעלה, דאג אמהוף, הם משקיעים שמרניים למדי, כפי שמראות רשומות הגילוי הפדרליות. חלק גדול מכספם נמצא בקרנות מדדים - עם סכום לא מועט במזומן. בעוד האריס מתמודדת בבחירות לנשיאות המדינה, הבוחרים יכולים להסתכל גם על האופן שבו היא מנהלת את כספה.

פרשנות | נתניהו נתקל בדילמה בינלאומית בת 90 שנה: איך להתנהג כלפי "ברווז צולע"
פחות מסים ופחות מגבלות: 4 סיבות שבגללן בשווקים אוהבים את טראמפ

הזוג הרוויח כחצי מיליון דולר בשנה שעברה, והנכסים שלהם שווים בין 3.6 ל-7.4 מיליון דולר, בנוסף לנדל"ן, כך עולה מניתוח של הוול סטריט ג'ורנל. חלק גדול מעושרם נמצא בקרנות פנסיה, לא שונה מהאמריקאי הממוצע, לפי יועצים פיננסיים. בנוסף יש להם משכנתה בריבית של 2.625%, דבר שרוב האנשים בשוק בדיור כיום היו מקנאים בו.

"היא קצת משעממת מבחינה פיננסית", אמרה מייגן גורמן, מנהלת הון בסן פרנסיסקו. "נראה כי היא נוקטת זהירות רבה כדי להימנע מכל דבר שנוי במחלוקת או מסוכן מדי".

מטה הקמפיין של האריס סירב להגיב על האסטרטגיה הפיננסית שלה.

הנה פירוט של ההכנסות והנכסים שלהם, על פי רשומות נכסים, דוחות המס של בני הזוג וטפסים שהגישו למשרד האתיקה הממשלתית של ארה"ב, המחייב גילוי של ערכי נכסים בתחומים שונים.

הכנסה: משכורות, ספרים, ותרומות לארגוני צדקה

במשותף, האריס ואמהוף הרוויחו 450.3 אלף דולר ב-2023, על פי דוח מס משותף. הסכום המלא כולל 218,784 דולר מהשכורת של האריס כסגנית נשיא ו-175 אלף דולר ממשכורתו של אמהוף כפרופסור אורח במרכז המשפטים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון. בנוסף לכך נספרו כ-6,000 דולר מתמלוגים על ספריה של האריס, ו-50.6 אלף דולר בריבית חייבת במס על חשבונות בנק והשקעות אחרות.

הכנסות הזוג נמוכות משמעותית יחסית לתקופה לפני שהאריס נכנסה לתפקיד סגנית נשיא. אמהוף, שהיה שותף בפירמת עורכי הדין התאגידית DLA Piper, עזב את התפקיד באוגוסט 2020, לפני שהאריס הושבעה לתפקיד סגנית הנשיא. הוא הרוויח יותר מ-1.2 מיליון דולר בהכנסה מהשותפות ב-DLA Piper ב-2020.

בנוסף, האריס הרוויחה בעבר יותר מפרסום ספריה ב-2019. מאז 2020, היא הרוויחה סך כולל של 749,484 דולר.

הם תרמו 23 אלף דולר לצדקה ב-2023. התרומות הגדולות ביותר הלכו לשתי מכללות בקליפורניה ולאוניברסיטת הווארד, והם תרמו לשישה ארגונים ללא מטרות רווח וארגונים דתיים.

השקעות: פנסיה, מדדים ומזומן

לזוג יש נכסי פרישה ויתרות עו"ש של בין 3.6 ל-7.4 מיליון דולר.

חלק משמעותי מהשווי הנקי של האריס ואמהוף מוחזק בחשבונות פרישה, על פי טפסי האתיקה הממשלתיים.

יש להם גם בין 850 אלף ל-1.7 מיליון דולר שמחולק ב-4 חשבונות בנק שונים, כולל חשבון אחד משותף בו יש יתרה של בין 50 ל-100 אלף דולר.

יחד, לזוג יש בין 1.79 מיליון ל-4.4 מיליון דולר בחשבונות פרישה. זה לא כולל את הערך המשוער של הפנסיה של האריס מעבודתה בממשל המדינה והמקומי בקליפורניה.

לאמהוף יש שני חשבונות פרישה אישיים ששוויים נע בין 1.27 ל-3.19 מיליון דולר. להאריס, עובדת ממשלה ותיקה, יש חשבונות מסוג 401(k) המכילים בין 525,000 ל-1.25 מיליון דולר.

להשוואה, אזרח אמריקאי הממוצע בגילאי 55 עד 64 מחזיק בחסכונות פרישה של כ-537,560 דולר, על פי הפדרל ריזרב. עם זאת יתרות חשבונות הפרישה של האריס ואמהוף מחווירות בהשוואה לסכום שחשף מיט רומני כשהתמודד לנשיאות ב-2012. סכום שנע בין 20.7 ל-101.6 מיליון דולר.

תיק ההששקעות של הזוג, כולל חשבונות הפרישה והבנק שלהם, מחולק באופן שמרני למדי, כאשר בערך חצי מהסכום מושקע במניות, כשליש במזומן והשאר באגרות חוב. הם מחזיקים תיק מגוון מאוד הכולל מספר קרנות מדד בעלות נמוכה.

להאריס יש דבר אחד שלרבים מהאמריקאים חסר: פנסיה 

כשתגיע לגיל 60 באוקטובר, היא תהיה זכאית ל-3,981 דולר בחודש מתוכנית פנסיה של מדינת קליפורניה, אם כי לא ברור מתי היא מתכננת להתחיל לקבל את הקצבה. לפי טפסי הגילוי של האריס ניתן לחשב את הסכום מלא של הפנסיה השנייה שלה, מסן פרנסיסקו, ב-250-500 אלף דולר.

מעבר לכך, ייתכן שיש לה הטבות פרישה נוספות מהממשל הפדרלי, אותם אין לה מחויבות לחשוף, על פי ועדת האתיקה של הסנאט.

נדל"ן: נכס שנקנה ב-2.7 מיליון דולר ושווה היום 5 מיליון

לסגנית הנשיא ובעלה יש בבעלותם בית בלוס אנג'לס בשטח של 3,500 רגל רבוע, על פי רשומות נכסים. בנוסף, הרשומות מראות שבעבר האריס הייתה הבעלים של נכסים נוספים בקליפורניה ובוושינגטון.

אמהוף קנה את הבית באזור ברנטווד ב-2012 תמורת כ-2.7 מיליון דולר. והוא הועבר לנאמנות המשפחתית של האריס ואמהוף כמה שנים מאוחר יותר.

כמו בעלי בתים רבים בארה"ב, הזוג נהנה מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות. הנכס, הכולל ארבעה חדרי השינה מוערך כעת בכ-5 מיליון דולר, על פי הערכות זילו.

הזוג ניצל גם את שיעורי הריבית הנמוכים היסטורית שפיתו בעלי בתים רבים למחזר את המשכנתה במהלך המגפה.

כך, הזוג קיבל משכנתה בריבית משתנה של 2.625% לשבע שנים בסך 2 מיליון דולר מוולס פארגו ב-2020. קודם לכן הם לקחו משכנתה בריבית משתנה של 2.625% לשבע שנים ב-2016 על אותו הנכס.

משכנתאות בריבית משתנה בדרך כלל נושאות ריבית נמוכה יותר ממשכנתת קבועה ל-30 שנה בשנים הראשונות של ההלוואה, ואז מתעדכנות במרווחים קבועים בהתבסס על אחד ממספר מדדים. לקוחות עשירים לעתים קרובות ממחזרים משכנתאות בריבית משתנה עם אותו שיעור ריבית לפני שההלוואה מתאפסת כדי להאריך את תקופת ההלוואה באופן אפקטיבי, אמר גורדון מילר, ברוקר משכנתאות בקארי, צפון קרוליינה.