בדרך לוול סטריט: החברה הישראלית שנלחמת בפייק ניוז וסייעה לאילון מאסק

סיאברה, שפיתחה מערכת לחשיפת סיכונים ופעילויות זדוניות ברשתות, תמוזג ל-SPAC לפי שווי של 70 מיליון דולר • בין הדירקטורים בה: ראש ה־CIA ומזכיר המדינה האמריקאי לשעבר

מייסדי Cyabra. מימין: דן ברמי, עידו שרגא, יוסף דאר / צילום: יח''צ
מייסדי Cyabra. מימין: דן ברמי, עידו שרגא, יוסף דאר / צילום: יח''צ

שלוש שנים חלפו מאז שיא תופעת ה־SPAC, חברות ללא פעילות שגייסו כסף בוול סטריט וחיפשו יעדים למיזוג ־ חברות פרטיות בעיקר מסקטור הטכנולוגיה שהגיעו בדרך זו לשוק הציבורי. לאחר שהשוק התקרר על רקע אכזבת המשקיעים מביצועי החברות, מספר חברות ה־SPAC שגייסו כסף צנח, אך לא התאפס לגמרי, ויש עדיין חברות פרטיות שמגיעות כך לשוק הציבורי.

מהילדות בדרום אמריקה, דרך יחידת 8200 ועד להקמת קרן הון סיכון ייחודית: זה האיש שהולך לנהל את צ'ק פוינט  
●  WSJ | כך נראה תיק ההשקעות של קמלה האריס

אחת מהן היא Cyabra מישראל, שעוסקת בניטור שיח ברשתות ומתמחה במאבק בפייק ניוז. החברה הודיעה השבוע על מיזוג עם TRAILBLAZER MERGER, שגייסה בשנה שעברה 60 מיליון דולר, ומצפה להתחיל להיסחר בנאסד"ק בתחילת 2025. שוויה של סיאברה לצורך המיזוג מוערך ב־70 מיליון דולר.

סיאברה פיתחה מערכת מבוססת AI המשמשת תאגידים וממשלים לצורך חשיפת סיכונים, מתקפות ופעילויות זדוניות ברשתות החברתיות. כך לדוגמה שמה נקשר לניתוח פעילות בוטים בטוויטר לקראת רכישת החברה בידי אילון מאסק. בתחילת המלחמה בעזה החברה סייעה לאתר נעדרים על בסיס ניתוח תמונות ושימוש בנתונים. לפי הפורום הכלכלי העולמי, דיסאינפורמציה הוא אחד הסיכונים המשמעותיים לאנושות בטווח הקצר, עם השפעה שמוערכת ב־78 מיליארד דולר בשנים הקרובות.

"מחזקת את ערכי היסוד של דיון חופשי והוגן"

מנכ"ל החברה הוא דן ברהמי, שהקים אותה עם יוסף דאר ועידו שרגא, ואחד מהדירקטורים בה הוא מייק פומפאו, שהיה בעבר ראש ה־CIA ומזכיר המדינה של ארה"ב, שמסר כי "מאמציה של סיאברה לא רק מגנים על המרחב הדיגיטלי שלנו, אלא גם מחזקים את ערכי היסוד של דיון חופשי והוגן. תרומתה של סיאברה היא בעלת ערך רב במאבק נגד גורמים עוינים, המנסים לפגוע במוסדות הדמוקרטיים שלנו".

ברהמי כתב באתר החברה כי "השבוע, אנחנו לוקחים את המאבק נגד דיסאינפורמציה לשלב הבא. סיאברה הולכת להיות החברה הציבורית הראשונה שמוקדשת למאבק בדיסאינפורמציה". לשאלה למה להגיע לוול סטריט עכשיו, השיב ברהמי כי זה הזמן, במיוחד לאחר שבשנה האחרונה היו שינויים גדולים באיומי אונליין, בעיקר בשל ה־AI. "הפיכה לחברה ציבורית מאפשרת לסיאברה פלטפורמה ציבורית ופיננסית להיאבק באנשים הרעים", כתב ברהמי.

לפי נתוני IVC, סיאברה שהוקמה בשנת 2018 מעסיקה כיום 57 עובדים, והיא גייסה עד כה 16 מיליון דולר. בין המשקיעים בה ניתן למצוא את Founders Fund, OurCrowd, TAU Ventures ועוד.