היקף ההזמנות מצה"ל הגיע החודש ל-815 אלף דולר: המניה זינקה בניו יורק

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • קוגנייט נסחרה במגמה חיובית לאחר שדווח שווליו בייס מעוניין להגדיל את הערך בחברה • סילינקום סגרה עלייה שבועית של 35% לאחר שקיבלה הזמנה נוספת מצה"ל • וגאוזי קפצה בכ-7% ללא דיווח מיוחד

אלעד שרון ואייל פסו / צילומים: אתר החברה, נאסד''ק
אלעד שרון ואייל פסו / צילומים: אתר החברה, נאסד''ק

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרו בעליות ביום שישי, וכך גם בסיכום שני ימי המסחר האחרונים של השבוע - בהם מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.8%, מדד S&P 500 טיפס ב-0.6% ומדד נאסד"ק עלה ב-0.1%. מספר מניות ישראליות בלטו במסחר או פרסמו דיווחים מעניינים:

החברה הישראלית מטירת הכרמל שגייסה 70 מיליון שקל לגידול קנאביס רפואי 
החלום שהתחיל בכפר דייגים בפנמה, ונגמר בקריסה ומחיקה של מעל מיליארד דולר 

ווליו בייס בוחן צעדים אקטיביסטיים בקוגנייט

מניית קוגנייט  עלתה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע ב-3.5%, וזו גם העלייה השבועית במניה. בסיום שבוע המסחר המניה ננעלה במחיר של 7.61 דולר המשקף לחברה שווי שוק של 542 מיליון דולר.

חברת הטכנולוגיה קוגנייט, בניהולו של אלעד שרון, עוסקת בתחום הביטחוני ומספקת פתרונות תוכנה ואנליטיקה לארגונים וגופי ממשל (החברה פוצלה לפני מספר שנים מחברת ורינט). ביום חמישי דיווח בית ההשקעות ווליו בייס של עידו נויברגר ו-ויקטור שמריך, על החזקה של 9.4% ממניות קוגנייט, ללא שינוי מדיווח קודם מהחודש שעבר.

בדיווח הקודם ציינו אנשי ווליו בייס כי פנו ליו"ר קוגנייט, ארל שנקס, והציעו למנות דירקטור מטעמם - טל יעקובי, משום שהם סבורים שניסיונו כמשקיע, יועץ אסטרטגי ורואה חשבון יסייע לדירקטוריון. עם זאת, בדיווח הנוכחי מעדכנים בווליו בייס כי מוקדם יותר החודש יו"ר קוגנייט הודיע על דחיית ההצעה. לפי ווליו בייס, בית ההשקעות מעוניין להגדיל את הערך בקוגנייט ומתכנן לנקוט בצעדים שיראה לנכון, בין היתר שיחות עם ההנהלה, הדירקטוריון, בעלי מניות אחרים ועוד. זאת כדי לבחון עסקאות אסטרטגיות או שינויים מהותיים בעסקי החברה, המבנה הארגוני שלה והממשל התאגידי שלה, כולל שינוי בהנהלה ו/או בדירקטוריון.

Silynxcom עלתה ב-35% בשבוע

מניית Silynxcom , חברה ביטחונית ישראלית, קפצה ביום שישי ב-7.7% והשלימה עלייה שבועית של כמעט 35%. שווי השוק של החברה עומד כעת על קרוב ל-20 מיליון דולר. למרות זאת מחיר המניה נמוך ב-7.5% ממחיר ההנפקה שבוצעה בתחילת השנה.

החברה, בניהולו של בעל השליטה ניר קליין, מפתחת ומספקת מכשירי תקשורת טקטיים כדוגמת אוזניות שמותאמות לשדה הקרב, ובין לקוחותיה נמצאות אלביט מערכות וכוחות משטרה במדינות שונות. בשבוע שעבר החברה דיווחה על קבלת הזמנה נוספת מצה"ל, כך שבמהלך החודש הנוכחי היקף ההזמנות מצה"ל הגיע ל-815 אלף דולר. נתונים ראשונים מדוחות המחצית הראשונה של Silynxcom מצביעים על הכנסות של 5.3 מיליון דולר ויתרת מזומנים של 3.7 מיליון דולר.

גאוזי משתתפת באולימפיאדה

חברה ישראלית נוספת שהונפקה השנה, הנפקה בהיקף גדול יותר, היא יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי . מניית גאוזי עלתה ביום שישי ב-7% במחזור מסחר מעט נמוך יותר מהממוצע, וננעלה במחיר של 10.28 דולר שמשקף לחברה שווי שוק של 196 מיליון דולר. גאוזי, שמנוהלת על-ידי המייסד המשותף אייל פסו, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת שליטה במעבר של אור דרך זכוכית, ובמקביל היא מפתחת גם מערכת עזר לנהג (ADAS) עבור נהגי רכב מסחרי.

העלייה במניה ביום שישי הגיעה ללא דיווח מצד החברה. מוקדם יותר החודש גאוזי דיווחה שמערכת ה-ADAS שלה משולבות בחלק מהאוטובוסים בפריס, על רקע האולימפיאדה שנערכת שם והגידול בביקוש לתחבורה ציבורית.

גאוזי הונפקה במחיר של 17 דולר בתחילת יוני. מחיר המניה כעת נמוך ב-39.5% ממחיר ההנפקה אך גבוה ב-24.2% מהשפל בו נסחרה לפני כשבועיים.