לופטהנזה הודיעה על ביטול טיסות הלילה לישראל

לופטהנזה הודיעה על ביטול טיסות הלילה לישראל ומישראל ביומיים הקרובים • גם בלבנון: שורת חברות בינלאומיות ביטלו טיסות לביירות

לופטהנזה מבטלת חמישה קווי תעופה לביירות / צילום: איל יצהר
לופטהנזה מבטלת חמישה קווי תעופה לביירות / צילום: איל יצהר

חברות תעופה בינלאומיות לוקחות בחשבון את התגובה הישראלית למתקפת הקטלנית על מג'דל שמס בשבת, ומתחילות לבטל טיסות לאזור. בשעה האחרונה קבוצת לופטהנזה הודיעה על ביטול טיסות הלילה לישראל מיעדים שונים בגרמניה (פרנקפורט, מינכן) ומישראל לפרנקפורט ביומיים הקרובים, לאור "סיבות תפעוליות בלבד". 

קבוצת לופטהנזה, הכוללת את חברות לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס ו-SWISS, היא קבוצת התעופה הגדולה באירופה ומשתייכת לברית התעופה הגדולה בעולם "סטאר אלייאנס". טיסות מטעמה של קבוצת לופטהנזה הופסקו ב-7 באוקטובר, בדומה לחברות תעופה בינלאומיות אחרות, אך היו בין הראשונות לחזור בינואר 2024. למעט עצירה קצרה לאחר מתקפת הכטב"מים האיראנית בישראל, חברות המשתייכות לקבוצת לופטהנזה המשיכהו לטוס לישראל וממנה בחודשים האחרונים, וממשיכות גם כעת להפעיל טיסות ליעדים כגון גרמניה, אוסטריה ושווייץ.

הטאליבן רוצה להפוך את אפגניסטן למעצמת תיירות, איך זה הולך לו?
טיסות ה-100 דולר חוזרות: לאילו יעדים אפשר למצוא כרטיסים?
"חברות התעופה לא לוקחות סיכון": השפעות המלחמה על המזרח התיכון

ביטולי טיסות - גם בלבנון

גם טיסות בלבנון מתבטלות. לופטהנזה הודיעה מוקדם יותר היום (ב') על הסטת מטוסים משדה התעופה רפיק אל-חרירי שבביירות, והשהתה חמישה קווי תעופה לביירות וממנה על-ידי חברות הקבוצה, וזאת עד 5 באוגוסט לפחות.

החברה ביטלה את טיסות הלילה שלה לביירות כבר בתחילת החודש, וכעת היא מבטלת גם את טיסות היום. מהחברה נמסר: "בשל ההתפתחויות הנוכחיות במזרח התיכון, החליטו חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה להשעות את טיסותיהן לביירות עד וכולל 30 ביולי". 

אמש (א'), גם חברות התעופה קטאר איירווייז, פגסוס איירליינס, אתיופיאן איירליינס, טורקיש איירליינס, אג'יאן, ואיג'יפט אייר ביטלו או עיכבו טיסותיהן לביירות. גם חברת התעופה הלבנונית MEA הודיעה על שיבושים בלוח הזמנים.

כזכור, המלחמה בין ישראל לחמאס, והתקיפות הנמשכות בין ישראל לחיזבאללה, השפיעו לא רק על ענף התעופה הישראלי - אלא גם על חברות תעופה נוספות במזרח התיכון. בלבנון למשל החליטה MEA להעביר חלק גדול ממטוסיה (כמחצית) מחוץ לשטח המדינה, זאת מתוך חשש מפני תקיפה ישראלית בשדה התעופה בביירות. תקיפה שכזו התרחשה כבר בעבר ב-2006, אז נגרם נזק משמעותי לשלושת המסלולים בנמל התעופה הראשי במדינה. נכון לחודש יוני האחרון, מספר הנוסעים בחברת התעופה הלבנונית ירד ב-20%, כך דיווח יו"ר החברה.

נמל התעופה רפיק אל-חרירי בביירות הוא שער הכניסה והיציאה המרכזי של לבנון. ביוני האחרון ה"טלגרף" הבריטי חשף כי מתחת לשדה התעופה נמצא מאגר נשק עצום של חיזבאללה, והציג עדויות של עובדים בנמל על "קופסאות מסתוריות שמגיעות מאיראן". בלבנון הדפו את האשמות העיתון הבריטי ואף איימו בתביעה.