הנפקה ביטחונית בלב מלחמה: TSG גייסה 62 מיליון שקל בבורסה בת"א

חברת הטכנולוגיה הביטחונית שבה מחזיקות התעשייה האווירית ופורמולה, הונפקה לפי שווי של 462 מיליון שקל אחרי הכסף • לפי פרסומי TSG, מערכות השליטה והבקרה שלה תומכות בקבלת החלטות ע"י דרגי הפיקוד הבכיר במטה הכללי של צה"ל

תמונת אילוסטרציה של מערכת לחילוץ נ.צ של קבוצת TSG / צילום: יח''צ
תמונת אילוסטרציה של מערכת לחילוץ נ.צ של קבוצת TSG / צילום: יח''צ

לאחר יממה דרמטית בזירה הביטחונית, לא יכול כנראה להיות עיתוי סימבולי יותר לגיוס הון על-ידי חברה הפועלת בתחום זה בשוק ההנפקות של תל אביב, הסובל מבצורת ממושכת.

קבוצת טיאסג'י (TSG), הפועלת בפיתוח וייצור של פתרונות תוכנה וטכנולוגיה מתקדמת לשוק הביטחוני והאזרחי, הצליחה לגייס 62 מיליון שקל בהנפקת מניות ראשונה, המשקפת לחברה שווי של 462 מיליון שקל (אחרי כסף). מדובר בכמחצית מהסכום שתכננה החברה לגייס על-פי פרסומים קודמים בתקשורת. את ההנפקה הובילה חברת החיתום אקטיב של עומרי לוי. 

לאחר שני החיסולים: השקל נחלש מול הדולר והאירו
"לאסוף מה שאחרים זורקים": מה כדאי לעשות עם תיק ההשקעות כעת?

פעילותה של החברה, המנוהלת על-ידי אריק קילמן, היא רבת-שנים והחלה בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, תחת חברת טכם. מאז היא עברה מספר גלגולים, וכיום מניות TSG מוחזקת בחלקים שווים על-ידי התעשייה האווירית וקבוצת חברות התוכנה הבורסאית פורמולה מערכות.

בתחום הביטחוני, המהווה כ-70% מהכנסות TSG (שעמדו אשתקד על 295 מיליון שקל), החברה מפתחת ומייצרת מערכות שליטה, פיקוד ובקרה למערכים אסטרטגיים, אופרטיביים וטקטיים; מערכות מודיעין מחקרי וטקטי המשלבות ניתוח עומק מבוסס בינה מלאכותית ואלגוריתמיקה מתקדמת; ומערכות ניטור ובקרת רשתות תקשורת. התחום האזרחי כולל פיתוח ואספקת מערכות תוכנה ושירותים נלווים לכ-160 רשויות מקומיות בתחומים הכוללים גבייה, הנהלת חשבונות, חינוך, רווחה, הנדסה ומקרקעין. 

התוכנות של TSG מיועדות לשימוש של זרועות שונות בצה"ל וגופי ביטחון נוספים בארץ ובעולם. בין לקוחות החברה נמנים משרד הביטחון (31% מההכנסות אשתקד), התעשייה האווירית (10.5%), צה"ל, אלביט מערכות, רפאל ועוד. צבר ההזמנות שלה עמד על 213 מיליון שקל בתום הרבעון הראשון של 2024, צמיחה של 17% ביחס לסוף שנת 2023.

לפי פרסומי החברה, מערכות השליטה והבקרה שלה תומכות בקבלת החלטות על-ידי דרגי הפיקוד הבכיר במטה הכללי של צה"ל ובפיקודים שמתחתיו. בנוסף מייצרת החברה מערכות תמונה אווירית ליירוט והתראה, מנוע לבניית תמונה ימית והתראות, לצד מערכות לאיתור פעילות פשיעה וטרור ימי. 

צמיחה של כ-20% בהכנסות

בשנת 2023 רשמה TSG צמיחה של כ-20% בהכנסותיה לעומת 2022, צמיחה שנבעה הן מגידול אורגני במכירות והן כתוצאה מרכישת פעילויות. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 11 מיליון שקל, למול הפסד של 9.9 מיליון שקל בשנה הקודמת, כאשר ב-2022 נרשמה הכרה חריגה ב-24 מיליון שקל בגין הפסדי אשראי בקשר לפעילות מול אחד הלקוחות של החברה.

ברבעון הראשון השנה הסתכמו ההכנסות ב-75 מיליון שקל, בדומה לאלה שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 2.3 מיליון שקל, ירידה של 14% ביחס לרבעון המקביל, שנבעה מגידול בהוצאות המימון. 

הללו נבעו מהלוואות משמעותיות שנטלה TSG לביצוע רכישות בשנים 2022-2023, של החברות אי.פי.אר מערכות (60%), העוסקת בפיתוח ומכירת תוכנות ליבה לרשויות המקומיות; ובר טכנולוגיות (100%), המטמיעה מערכות מידע בתחום המקרקעין, בהיבטים כמו תכנון הנדסי, תכנון ערים וכו'.