חברת התעופה יונייטד מבטלת טיסות לישראל עד להודעה חדשה

טיסת לופטהנזה ממינכן לתל אביב ביצעה עצירה תפעולית בלרנקה שבקפריסין בדרכה לנתב"ג - ושבה לגרמניה • דלתא ויונייטד איירליינס מבטלות טיסות לישראל • אוסטריאן איירליינס, שהמריאה הלילה מוינה, ביצעה עצירה בסופיה ולבסוף חזרה על עקבותיה

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock
מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

רצף התקיפות בלבנון ובאיראן, שהביאו לחיסולם של בכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות ויו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, עורר דאגה וחשש מפני ביטולי טיסות אפשריים לישראל. כעת החשש מתממש, וחברות התעופה האמריקאיות דלתא ויונייטד איירליינס מבטלות טיסות לישראל. 

נסגר המרחב האווירי מחדרה צפונה: בנתב"ג הפעילות ממשיכה כסדרה
טיסות ה-100 דולר חוזרות: לאילו יעדים אפשר למצוא כרטיסים?

מיונייטד איירליינס נמסר: "החל מהטיסה הערב מניוארק ליברטי לתל אביב, אנו משעים מסיבות ביטחוניות את השירות התל אביבי היומי שלנו בזמן שאנו מעריכים את הצעדים הבאים שלנו. אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב, ונקבל החלטות לגבי חידוש השירות תוך התמקדות בבטיחות הלקוחות והצוותים שלנו". כזכור, אמש  (ד') נוסעי יונייטד איירליינס קיבלו הודעות על ביטול טיסות בשל המצב הביטחוני, עד לתאריך 7 באוגוסט. מדובר בשתי טיסות יומיות לשני הכיוונים. 

כמו כן, חברת התעופה האמריקאית דלתא ביטלה טיסות מניו יורק לתל אביב, חברת התעופה פליי דובאי הודיעה על ביטולים נקודתיים, וכך גם חברת לופטהנזה.

חברת לופטהנזה הודיעה על ביטול שתי טיסות היום לישראל וממנה, "כאמצעי זהירות עקב פעילות ביטחונית".

טיסת לופטהנזה ממינכן לתל אביב, אשר ביצעה עצירה תפעולית בלרנקה בדרכה לנתב"ג, שבה למינכן לאחר שנחתה בלרנקה הבוקר בשעה 2:43 (שעון CEST), זאת כאמצעי זהירות עקב פעילות ביטחונית. החברה מסרה כי טיסת ההמשך מלרנקה לתל אביב, וגם טיסת החזור LH683 מתל אביב למינכן אשר הייתה אמורה לצאת היום, יבוטלו.

מלופטהנזה נמסר: "לעת עתה, שאר הטיסות המתוכננות להיום נותרו ללא שינוי. אנו מצטערים על אי-הנוחות. בטיחות הנוסעים ואנשי הצוות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".

לופטהנזה הודיעה אמש על ההחלטה לבצע עצירה תפעולית בלרנקה, והייתה החברה הראשונה שהודיעה על שינוי בפעילותה בארץ בימים האחרונים. היא נימקה את ההחלטה בכך שהיא מגיעה עקב "נסיבות תפעוליות".

בנוסף, חברת אוסטריאן איירליינס המשתייכת לקבוצת לופטהנזה ביצעה שינויים בלוחות הזמנים שלה, אך לא ביטלה אף טיסה לישראל. חברות סוויס, ברסלס איירליינס ויורווינגס, המשתייכות גם הן לקבוצת לופטהנזה, לא שינו את לוחות הזמנים שלהן.

טיסת חברת אוסטריאן איירליינס שהמריאה מוינה ביצעה עצירה הלילה בסופיה ולבסוף חזרה על עקבותיה.

בחברות האמריקאיות לקחו את הביטולים צעד קדימה

כאמור, שתי חברות התעופה אמריקאיות הודיעו אמש על השהיית פעילות בישראל. דלתא ביטלה את הטיסות הלילה ומחר (ו') מניו יורק לתל אביב. נוסעי יונייטד איירליינס קיבלו הודעות על ביטול טיסות בשל המצב הביטחוני, ככל הנראה ממחר ועד 7 באוגוסט. מדובר בשתי טיסות יומיות לשני הכיוונים.

גם חברת התעופה פליי דובאי הודיעה על ביטולים נקודתיים, ככל הנראה ללילות הקרובים. לפי לוח הטיסות של נתב"ג, מדובר ב-4 טיסות שתוכננו לצאת לדובאי בשעות הלילה ביממה הקרובה. חברת התעופה האמירתית שמרה על פעילות יציבה לאורך חודשי המלחמה.

שינויים בפעילות החלו אתמול

אתמול בבוקר נסגר המרחב האווירי בישראל מחדרה וצפונה למשך 24 שעות. הדבר לא השפיע על הטיסות לנתב"ג אלא רק על טיסות ספורט ופנאי הפועלות בשגרה בשמי צפון הארץ.

שתי חברות התעופה האמריקאיות דלתא ויונייטד עצרו את פעילותן בישראל ב-7 באוקטובר. יונייטד חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון, וחודש לאחר מכן היא הצטרפה לשורת חברות שבחרו להשהות את פעילותן בעקבות המתקפה האיראנית. תחילה השהתה יונייטד איירליינס את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה ל-9 ביוני. גם דלתא חזרה לפעילות בישראל בראשית חודש יוני האחרון.

החברות הישראליות משדרות עסקים כרגיל

בחברות התעופה הישראליות משדרים עסקים כרגיל, ונכון לשעה זו לא מתוכננים שינויים בלוחות הזמנים או בפעילות הסדירה.

מישראייר נמסר אתמול כי "חברת ישראייר ממשיכה לפעול כרגיל על-פי לוח הטיסות המתוכנן של החברה, פועלת בהתאם להנחיות גורמי הביטחון ונמצאת בקשר רציף עם רשות התעופה האזרחית. היום, 31 ביולי, ייצאו כ-40 טיסות ליעדים שונים. במקרה שיחולו שינויים או עדכונים, הם יפורסמו באתר וברשתות החברתיות".

מארקיע נמסר: "נכון לרגע זה, ארקיע ממשיכה לפעול כרגיל, ולוח הטיסות המתוכנן של החברה מתקיים כסדרו. החברה פועלת בהתאם להנחיות רשויות התעופה וגורמי הביטחון".