600 מיליון דולר: סגירה ראשונית לקרן האשראי של ויולה קרדיט

הגיוס הכולל, שצפוי להיסגר בחודשים הקרובים, עשוי להגיע עפ"י החברה ל-1.5 מיליארד דולר • הקרן החדשה של ויולה תעניק אשראי לחברות פינטק, כהון זמין לחברות כדי לספק ללקוחותיהן אשראי

צוות השותפים בקרן ויולה קרדיט. מימין: עידו ויגדור, אלכס גינזבורג ורותי פורמן / צילום: אריק סולטן
צוות השותפים בקרן ויולה קרדיט. מימין: עידו ויגדור, אלכס גינזבורג ורותי פורמן / צילום: אריק סולטן

ויולה קרדיט, קרן חוב גלובלית העוסקת באספקת אשראי לחברות סטארט-אפ, הודיעה היום (ה') על השלמת סגירה ראשונה של הקרן השלישית שלה, המיועדת למתן אשראי מגובה נכסים לחברות פינטק גלובליות, בהיקף 600 מיליון דולר.

מובילאיי מורידה תחזיות להמשך השנה; המניה צונחת ב-10% במסחר המקדים
ניתוח גלובס | הכסף חזר לזרום לסטארט-אפים הצעירים, והשווי שלהם מזנק

בויולה קרדיט מסבירים כי זהו השלב הראשון כחלק מהשלמת גיוס כולל של 1.5 מיליארד דולר, גיוס שצפוי להיסגר ברובו במהלך החודשים הקרובים.

ויולה קרדיט מנהלת נכסים בהיקף של 2.5 מיליארד דולר, והקרן הנוכחית עתידה להמשיך את אסטרטגיית ההשקעות שלה. במסגרה האשראי המסופק לחברות הפינטק לא מיועד לתפעול שוטף של החברה, אלא כהון זמין כדי לספק ללקוחות אשראי.

הקרן תשקיע ישירות בחברות פינטק ישראליות וגלובליות, בהיקפים של בין 10 ל-500 מיליון דולר להשקעה. "המטרה של הקרן היא להוות את מקור מימון האשראי של חברות אלו, דרך השקעה בתיקי האשראי של אותן חברות" מסביר לגלובס עידו ויגדור, שותף-מנהל בויולה קרדיט. הקרן הנוכחית מתוכננת להשקיע בכ-35 חברות פינטק בארה״ב, אנגליה, מערב אירופה ואוסטרליה.

המשקיעים בקרן הנוכחית כוללים משקיעים ותיקים בויולה וגופים מוסדיים, ביניהם חברות ביטוח, בתי השקעות ובנקים ישראלים וזרים. כמו כן, כוללת הקרן החדשה שיתוף פעולה עם ואליו השקעות מתקדמות, שמנגישה את הקרן לקהל הלקוחות הכשירים בישראל.

"מחויבים ליזמים פורצי דרך"

רותי פורמן ועידו ויגדור, שותפים מנהלים בקרן ויולה קרדיט, מסרו כי "הקרן השלישית באסטרטגיית האשראי מגובה נכסים מסמנת ציון דרך מהותי בהתרחבות הפעילות הגלובלית של ויולה קרדיט". לדבריהם, "שמנו לעצמנו למטרה להיות שחקנים מובילים ולתמוך בחברות הטכנולוגיה הפיננסיות הטובות בעולם. הגיוס החדש יאפשר לחברות בפרוטפוליו ולחברות חדשות להרחיב את מקורות המימון שלהן ולהתרכז בצמיחה. היום יותר מתמיד, אנו מחויבים ליזמים פורצי דרך, ולהשקיע בחברות הטכנולוגיה הטובות בעולם".

נזכיר כי על הקרן השנייה של ויולה, שגייסה בהיקף של 700 מיליון דולר, הכריזה החברה בשנת 2022. הקרן הראשונה הוכרזה בשנת 2019 ועמדה על סכום של 160 מיליון דולר.

ויולה קרדיט השקיעה עד היום ב-כ150 חברות בישראל ובעולם, ולקרן משרדים בישראל, לונדון וניו יורק.