עסקת ענק לאאוטבריין: רוכשת חברה של פטריק דרהי במיליארד דולר

אאוטבריין הודיעה על מיזוג עם חברת TEADS שבבעלות אלטיס, החברה-האם של הוט • דיוויד קוטסמן שיכהן כמנכ"ל החברה הממוזגת: "זו עסקה שתשנה את פני החברה"

דיוויד קוסטמן, מנכ''ל משותף של אאוטבריין, ג'רמי ארדיטי, מנכ''ל משותף של Teads / צילום: נועם גלאי
דיוויד קוסטמן, מנכ''ל משותף של אאוטבריין, ג'רמי ארדיטי, מנכ''ל משותף של Teads / צילום: נועם גלאי

עסקת ענק לאאוטבריין  הישראלית: החברה, המספקת המלצות תוכן ונסחרת בנאסד"ק בשווי 233 מיליון דולר, הודיעה על מיזוג עם חברת Teads שבבעלות אלטיס של פטריק דרהי - החברה האם של הוט. אאוטבריין תרכוש את החברה בעסקה של כ-1 מיליארד דולר, שבה תשלם 725 מיליון דולר במזומן, 25 מיליון דולר בתשלום נדחה, ועוד חלק במניות (שנכון להיום שווין כ-167 מיליון דולר) ובמניות המירות של עצמה, שמחיר ההמרה שלהן הוא 10 דולר - גבוה משמעותית מהמחיר היום. מנכ"ל אאוטבריין דיוויד קוטסמן יכהן כמנכ"ל החברה הממוזגת.

אאוטבריין מבצעת רכישה ממונפת; בסוף הרבעון הראשון היו לה בקופה 232 מיליון דולר במזומנים והשקעות, וכדי לממן את הרכישה היא הבטיחה לעצמה מימון חוב של 750 מיליון דולר מגולדמן זאקס, ג'פריס ומיזוהו בנק. יחד עם זאת, עבור אאוטבריין מדובר בניצול הזדמנות: אלטיס, שלה חובות עתק שמגיעים לכ-60 מיליארד דולר, מעוניינת להנזיל נכסים שלה וכבר לפני כשנה ביקשה למצוא רוכש ל-Teads, כשהשווי אליו כיוונה לפי הפרסומים היה 2-3 מיליארד דולר.

מובילאיי מורידה תחזיות להמשך השנה; המניה צונחת ב-10% במסחר המקדים  
המגעים נכשלו: כרמל קורפ לא תרכוש את חברת משקאות האנרגיה BLU

עוד קודם לכן בשנת 2021 ביקשה Teads להנפיק בוול סטריט לפי שווי של כ-3 מיליארד דולר, אך לבסוף משכה את התשקיף וויתרה על ההנפקה. אלטיס רכשה את Teads בשנת 2017 ב-307 מיליון דולר. בעסקה עם אאוטבריין, אלטיס תמנה שני דירקטורים לחברה הממוזגת, והמנכ"לים המשותפים של Teads ימונו לנשיאים משותפים בחברה. אסף פורת מאאוטבריין יהיה מנהל תפעול ראשי ויוביל את האינטגרציה.

לפי הודעת החברות, המיזוג יוצר את אחת מפלטפורמות האדטק (פרסום דיגיטלי) הגדולות בעולם האינטרנט הפתוח (open web), והבידול שייווצר הוא ביכולת לספק פתרונות לאורך כל קמפיין של לקוח ובכל פלטפורמה - טלוויזיה חכמה, מחשב, אפליקציות מובייל. החברה הממוזגת תחבר 20 אלף מפרסמים עם 10,000 אתרי תוכן בעולם והיא מצפה להגיע ליותר מ-2 מיליארד גולשים ביותר מ-50 מדינות.

הצפי הוא שהיא תשיג הכנסות נטו (Ex-TAC Gross Profit) של 660-680 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 180-190 מיליון דולר ב-2024, וכי הסינרגיות בין החברות יוכלו להוסיף 50-60 מיליון דולר ל-EBITDA השנתי בהמשך. באאוטבריין מאמינים ששתי החברות משלימות אחת את השנייה הן ברמת הלקוחות, הן ברמת הפתרונות והן בפריסה הגיאוגרפית. אם לוקחים בחשבון את הסינרגיות העתידיות ב-EBITDA, המכפיל בעסקה הוא פחות מ-5, בעוד שהממוצע בתעשייה גבוה יותר.

"זו עסקה שתשנה את פני החברה"

אאוטבריין מספקת לצד הדיווח על העסקה גם תוצאות ראשוניות מהרבעון השני של השנה, שהדוחות שלו יפורסמו בהמשך. החברה רשמה הכנסות נטו של 55-57 מיליון דולר, מעל התחזית, ו-EBITDA מתואם של לפחות 6 מיליון דולר, לעומת תחזית ל-1-4 מיליון דולר.

בין החברות יש היכרות של שנים ולפי הערכות אף היו בעבר ניסיונות למיזוג ביניהן. Teads עובדת כיום עם מותגי ענק כמו אפל, סמסונג ולואי ויטון והיא מתמקדת בעיקר בווידאו ובקמפיינים של העלאת מודעות למותגים.

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, מסר: "זו עסקה שתשנה את פני החברה, אשר נועדה לבסס פלטפורמה שמספקת פתרון פרסומי מושלם מקצה לקצה לפרסום באינטרנט הפתוח. היכולות המשלימות של שתי החברות מאפשרות לנו להאיץ את חזון אאוטבריין להפוך לשותף הפרסומי המוביל של המותגים ולספק תוצאות יוצאות דופן על פני היצע אדיר של ממשקי פרימיום ואתרי מדיה, תוך שימוש בכלים ובפתרונות ש-Teads ידועה בהם כחברה מובילה בתחומה.

"אני מאוד גאה במה שהצוות שלנו באאוטבריין יצר, ומאמין בכל לבי שעם Teads אנחנו נייצר ערך אדיר עבור העובדים, השותפים ובעלי המניות שלנו. החיבור בין החברות והמבנה הפיננסי של העסקה ממצבים את אאוטבריין עם יכולת להציג ערך משמעותי לבעלי המניות לאורך השנים הבאות".