על רקע המצב הביטחוני: עלייה בקניות ברשתות המזון

רשתות השיווק מדווחות על עלייה בהצטיידות במוצרי מזון לאור החשש מתקיפה איראנית, אך מציינות כי העלייה נמוכה ביחס לאירועים דומים בעבר • בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף

מדפי מזון בסופרמרקט / צילום: Shutterstock, 89stocker
מדפי מזון בסופרמרקט / צילום: Shutterstock, 89stocker

ברקע כוננות השיא בישראל, ובצל הדיווחים על חברות התעופה שמבטלות טיסות לישראל, פרסומים על "סניפי ברזל" של רשתות המזון והיערכויות נוספות ברחבי הארץ - נראה כי הישראלים מגבירים את הצריכה. למרות שלא מדובר על התנהלות שמזכירה את גלי הפניקה שנרשמו בחודשים הראשונים של המלחמה, אז יצאו הודעות פיקוד העורף שהמליצו להצטייד במזון ומים, וגם לא את ליל הטילים מאיראן - עדיין האיומים הוציאו את הציבור לסופרמרקטים. 

גם במקרה חירום: אלה סניפי רשתות המזון שיישארו פעילים בכל עיר
תחזית האוצר: מלחמה ממושכת בצפון תוביל לצמיחה שלילית

ברשת ויקטורי מציינים כי בהשוואה לשבוע שעבר, ביומיים האחרונים, מאז רצף התקיפות בלבנון ובאיראן שהביאו לחיסולם של בכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות ויו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, יש עלייה של 25% במכירות. גם בשופרסל מספרים על תנועה ערה של לקוחות בסניפים.

אף שאין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, ומדגישים כי קיימת כוננות שיא, וכי יש היערכות של מערכות ההגנה, נראה כי הציבור למוד הניסיון כן רוכש את מוצרי החירום שרכש בגלים הקודמים של הכנה לשהייה ממושכת בקרבת מרחבים מוגנים.

בקרפור מציינים כי נכון להיום ישנה עלייה של 40% בכמות הקניות ביחס לשישי שעבר בסניפי הרשת. אתמול נרשמה עלייה של כ-23% בכמות הקניות ביחס לחמישי שעבר. מכירות המים המינרליים עלו ב-150%, שימורי ירקות ב-112%, מזון לתינוקות ב-107%, שימורי טונה ב-106%, וקטניות ב-103%.