איזי ג'ט לא תשוב לישראל לפני 2025. האם זו תחילתה של מגמה?

חברת הלואו קוסט איזי ג'ט מקפיאה את פעילותה בישראל עד מרץ 2025 • בגל הביטולים הנוכחי היא גם הופכת לחברה שביטלה את טיסותיה לטווח הזמן הרחוק ביותר, מלבד יונייטד איירליינס שלא תשוב עד הודעה חדשה

מטוס של איזי ג'ט / צילום: Shutterstock
מטוס של איזי ג'ט / צילום: Shutterstock

חברת הלואו קוסט איזי ג'ט הודיעה היום (ג') על החלטתה שלא לחדש את הטיסות לתל אביב עד מרץ הבא. בזאת היא מצטרפת למספר חברות תעופה שהקפיאו את פעילותן בישראל בעקבות המתיחות הביטחונית והחשש להסלמה אזורית.

השמיים נסגרים כמעט לגמרי, גם טיסות ישראליות בסכנת ביטול
מלחמת ההתשה האיראנית מובילה לביטולי טיסות עד סוף אוגוסט
ביטולי הטיסות בשיא הקיץ: מה אפשר לעשות אם נתקעתם בחו"ל?

חברת הלואו קוסט הבריטית הקפיאה את פעילותה בישראל כבר באפריל האחרון, לאחר מתקפת הכטב"מים האיראנית, אז הודיעה איזי ג'ט על הפסקת הפעילות עד סוף אוקטובר 2024. בהודעה היום בעצם דוחה החברה את תאריך החזרה שלה לישראל.

עם הכרזתה, איזי ג'ט מצטרפת לחברות תעופה נוספות שהודיעו כי לא יחדשו את טיסותיהן בזמן הקרוב, בהן טורקיש איירליינס, שביטלה טיסות עד ל-2025, ויונייטד איירליינס, שהודיעה בסוף יולי על הפסקת טיסותיה לישראל עד להודעה חדשה.

נזכיר כי בגל האחרון לא מעט חברות תעופה - בהן קבוצת לופטהנזה, דלתא, ריינאייר ואייג'יאן - ביטלו את טיסותיהן לטווח זמן קצר יחסית, לימים הקרובים או לכל היותר עד סוף חודש אוגוסט.

מאז חודש מרץ האחרון ועד לעצירת פעילותה, איזי ג'ט הפעילה טיסות ליעדים הבאים: לונדון (לוטון), אמסטרדם, ברלין, באזל, ז'נבה ומילאנו.

מהחברה נמסר: "ללקוחות שהזמינו כרטיסים בין התאריכים 27 באוקטובר 2024 ועד 29 במרץ 2025 יוצעו אפשרויות, כולל קבלת החזר מלא עבור הכרטיסים שרכשו".

מה המשמעות של הצטמצמות היצע טיסות הלואו קוסט

גם חברות הלואו קוסט וויזאייר וריינאייר הקפיאו את הטיסות שלהן לישראל וממנה בימים האחרונים. נכון לעכשיו, רק וויזאייר חזרה לפעילות סדירה.

הארכה זו של הקפאת הפעילות של איזי ג'ט עלולה לגרום לעליית המחירים בטיסות של חברות הלואו קוסט לחודשי החורף, המושפעים מהיצע וביקוש.