מצאתם טיסה במחיר מצחיק? קחו בחשבון שהיא עלולה להיות מבוטלת

ריינאייר משווקת באתר כרטיסים במחירים אטרקטיביים במיוחד לחודש ספטמבר • אלא שהחברה ביטלה את טיסותיה עד ל-3.9, והיד עוד נטויה • האם כדאי לרכוש כרטיס בכל זאת?

מטוס Ryanair / צילום: ryanair
מטוס Ryanair / צילום: ryanair

חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר מציעה מחירים אטרקטיביים לטיסות מתל אביב למגוון יעדים לחודש ספטמבר, בשעה שפעילותה בישראל מוטלת בספק.

לופטהנזה דוחה את החזרה: תמונת המצב המלאה של חברות התעופה בישראל
גם בישראל: וויזאייר משיקה מועדון טיסות חדש, אבל יש אותיות קטנות  

מבדיקה שערכנו באתר החברה עולה כי ניתן לרכוש כרטיס לכיוון אחד בחודש ספטמבר (10.9) לבארי ב-50 דולר לכיוון, לבודפשט ב-66 דולר לכיוון ולפאפוס ב-54 דולר לכיוון.

שימו לב, חברת הלואו קוסט האירית הודיעה על הקפאת הפעילות שלה בישראל עד ה-3.9 לפחות, וממערכת ההזמנות שלה עולה כי לא ניתן לרכוש כרטיסים ליעדים שצוינו מעלה לפני ה-10.9. ריינאייר האריכה מספר פעמים את תוקף השהיית הטיסות שלה בישראל מאז שהחל גל הביטולים האחרון, לכן הסיכוי שהטיסות המתוכננות לתאריכים המוצעים באתר יצאו לפועל אינו גבוה.

מה עומד מאחורי המחירים הנמוכים?

מחירי הטיסות בענף התעופה נקבעים על פי היצע וביקוש, ומועד ביצוע ההזמנה, באמצעות מערכות מונחות בינה מלאכותית. ככל הנראה האלגוריתם על פיו נקבעים מחירי הטיסות זיהה את הירידה בביקושים לטיסות לישראל וממנה, וקבע מחירים נמוכים בהתאם.

גורמים בענף התעופה מציעים מספר הסברים אפשריים למחירים, ״יתכן שהחברה באמת מתכננת לחזור לפעילות בספטמבר, והיא מבצעת בדיקת ביקוש ובז על מחירים טובים מבלי להוציא כסף על שיווק, או שרוצה לשמור את הסלוט שלה בשדה״. ״עוד אפשרות היא שבחברה בונים על הכנסת כסף מיידית, ויודעים שבמחיר זול נוסעים לא תמיד מבקשים החזר, אולי אפילו בונים על זה שלאנשים אין כוח להתעסק עבור סכומים כאלה״.

לא רק בריינאייר ניתן למצוא כרטיסים במחירים נמוכים כאלה, גם בחברות תעופה אחרות, לרוב לחודשים שאחרי החגים ולתקופות ביקוש נמוכות יותר במהלך השנה הבאה. רויטל בן נתן, מנכ"לית חברת התיירות אופקים מסבירה כי "ספטמבר השנה יוצא בין חופשות הקיץ לחגים והוא מזמן במקרים מסוימים מחירים זולים, אותם ניתן למצוא גם בקרב חברות תעופה שאינן פועלות היום בישראל. המצב הדינמי בו אנו נמצאים בחודשים האחרונים מייצר אי וודאות גם בקרב הלקוחות וגם בקרב חברות התעופה, שעוקבות באופן שוטף אחר המצב המדינה מול הביקוש".

מה כדאי לקחת בחשבון אם לוקחים את הסיכון ומזמינים בכל זאת? יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח נחמה גולדווסר, מסבירה כי "חשוב לרכוש כרטיס טיסה בר ביטול או שינוי. כמו כן, כשמזמינים את הטיסה, כדאי למזער סיכונים בתקופת אי ודאות ולהזמין מלון שניתן לדחות בו את התאריכים, או לבטל אותו בעלות מופחתת. חשוב לתמחר סיכונים ולבדוק עם סוכן ביטוח מורשה מה פוליסת הביטוח מכסה ובאיזה תנאים. אולם חשוב להדגיש, הכתובת למקרה ביטול טיסה היא חברת התעופה. ברוב המקרים בדרך של פיצוי או שיפוי. לכן, יש לפנות באופן מיידי לחברת התעופה ולדרוש פיצוי או שיפוי במקרה של ביטול״.