פאלו אלטו עולה על הציפיות וחוגגת את תקלת הענק של המתחרה

ענקית הסייבר של ניר צוק הציגה תוצאות חזקות לרבעון ותחזית מעודדת להמשך • מנכ"ל החברה התייחס לתקלה העולמית של המתחרה קראודסטרייק:"ההשבתה העלתה את השיח על סייבר"

ניר צוק / צילום: טל גבעוני
ניר צוק / צילום: טל גבעוני

חברת הסייבר האמריקאית של היזם הישראלי ניר צוק הציגה שיפור בהכנסות, ברווחיות ובתחזיות - והמשקיעים העלו את מניית החברה במסחר המוקדם בנאסד"ק בקרוב ל-3%. החברה, שמחזיקה מרכז פיתוח גדול בישראל, הציגה עלייה בהכנסות של 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ל-2.18 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, מעט מעל הערכות האנליסטים (2.16 מיליארד דולר), ועל רווח נקי של כ-358 מיליון דולר - או 1.01 דולר למניה. החברה רשמה רווח מתואם של 1.51 דולר למניה, גבוה ביחס לציפיות האנליסטים שחזו רווח של 1.41 דולר למניה.

המלצות ההשקעה של מגזין "בארונס" לימים שאחרי הורדת הריבית בארה"ב 
"צפוי גידול משמעותי בהכנסות": המלצה על אלביט בפרמיה של 22% 

התחזית של פאלו אלטו  לרבעון השלישי של השנה עומדת על טווח שנע בין 2.1 ל-2.13 מיליארד דולר, גבוה מעל התחזית שעמדה על 2.1 מיליארד, בעוד שההכנסה לכלל שנת הכספים הבאה של החברה שתתחיל ברבעון השלישי עשויה לנוע בין 9.1 ל-9.15 מיליארד - בדומה לציפיות האנליסטים. בשנת הכספים 2024 שהסתיימה ברבעון השני, הכניסה פאלו אלטו 8.03 מיליארד דולר ורשמה רווח של כ- 2.58 מיליארד.

בשיחת המשקיעים ייחס המנכ"ל ניקש ארורה את העלייה בהכנסות למה שהוא מכנה כשיטת הפלטפורמה - או מכירה של כמה שיותר מוצרי סייבר משלימים על גבי פלטפורמת מוצר אבטחת הענן המקורית של החברה. האסטרטגיה אמנם נחשבת לסטנדרטית בתעשייה, אך אנליסטים ציינו בעבר כי פירושה הוא מכירת כמה מוצרים במחירי הפסד או אף בחינם לתקופה מוגבלת כדי לקדם את הפלטפורמה כולה. לצורך כך, ביצעה החברה עשרות רכישות בשנים האחרונות, רבות מהן בישראל. "הלוואי והיינו מתחילים עם האסטרטגיה הזו מוקדם יותר - היא מייצרת הרבה שיח ועניין סביבה", אמר.

עוד רמז ארורה למשבר שחווה החברה המתחרה, קראודסטרייק, שתקלת אנוש בעדכון התוכנה שלה הביא בחודש שעבר להשבתת נמלי תעופה בכל העולם ולנזק של מיליארדי דולרים. "השבתה בפרופיל גבוה שאירע לאחרונה בתחום כלי האבטחה העלה עוד יותר את השיח סביב נושא הסייבר", אמר וטען כי היא הביאה חברות לסרוק לעומק את מערכות המידע שלהן ולחפש כיצד ניתן להפחית בהן סיכונים.

פאלו אלטו עלתה בכ-19% מתחילת השנה

מניית פאלו אלטו נטוורקס עברה טלטלות מאז תחילת השנה - כאשר ירדה בחדות בחודש מרץ עם הורדת תחזית ההכנסות שהפילה את המניה בבת אחת בכ-27%. מאז, היא כמעט והתאוששה, כאשר מאז תקלת המחשוב בחברה המתחרה קראודסטרייק היא רשמה עלייה נוספת של כ- 4%. סך הכל מאז תחילת השנה עלתה מניית פאלו אלטו ב-18.8%, נמוך ממדד הנאסד"ק שעלה ב- 21% וגבוה ממדד S&P 500 שעלה ב-18.2%.

מתחרה נוספת של קראודסטרייק ופאלו אלטו נטוורקס, סנטינל וואן הישראלית-אמריקאית רואה גם בשבועות האחרונים צמיחה נאה במחיר המניה עם קפיצה של קרוב ל- 10% מאז התקלה בחברה המתחרה שהשביתה נמלי תעופה בכל העולם.