טופגאם, יצרית תוספי התזונה בתצורת סוכריות גומי פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני של 2024 ומציגה את הרבעון הטוב ביותר שלה מאז היווסדה עם הכנסות שיא בכלל, ובמגזר תוספי התזונה בפרט.
ברבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני 2024 הגיעו הכנסות טופגאם לכ-15 מיליון דולר - גידול של כ-11.4% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מגיע מזינוק במכירות מגזר תוספי התזונה, בשיעור חד של כ-32%.
הרווח הנקי של החברה זינק במחצית הראשונה של השנה בכ-39.6%, החברה רשמה גם גידול של כ-15.3% ב-EBITDA המתואם ביחס למחצית המקבילה אשתקד, וזאת על אף הוצאות עודפות בגין מלחמת חרבות ברזל. בניית תשתיות ניהוליות בינלאומיות, והכנות לקליטת המפעל החדש מאז תחילת השנה הביאו לקיטון קל ברווח הנקי ברבעון השני של השנה, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-1.2 מיליון דולר.
ברבעון השני של השנה המשיכה החברה ביישום האסטרטגיה שלה המתמקדת בתוספי תזונה Tailor-Made בצורת מתן של סוכריות גומי. המכירות בתום הרבעון השני במגזר תוספי התזונה הגיעו לשיא של כ-10.6 מיליון דולר - גידול חד של כ-32% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ושל כ-20.5% ביחס להכנסות ממגזר זה ברבעון הראשון של השנה.
טופגאם צופה צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה. לחברה צבר הזמנות של תוספי תזונה המיועד לאספקה במהלך הרבעונים הקרובים, שהגיע גם הוא לשיא ועומד על סך של כ-17 מיליון דולר, נכון למועד הדו"ח, זאת לעומת כ-9.1 מיליון דולר במועד המקביל אשתקד.
בהתאם לאסטרטגייה של טופגאם, עיקר המכירות של החברה בתחום תוספי התזונה הוא של מוצרי tailor made, מוצרים שפותחו במיוחד עבור לקוחות בהתאם לדרישותיהם, וכן של מוצרים מבוקבקים (להבדיל ממכירה בתפזורת), תוך שימת דגש על מכירת מוצרים חדשים וחדשניים ללקוחות אסטרטגיים.
בהתאם, מכירות מוצרי Tailor Made צמחו בשיעור של כ-37.7%, מסך של כ-5.3 מיליון דולר ברבעון השני לשנת 2023 לסך של כ-7.31 מיליון דולר ברבעון. שיעור חלקם של הלקוחות האסטרטגיים מתוך סך ההכנסות של החברה בתחום התוספים גדל בכ-34% לשיעור של 42% במחצית הראשונה לשנת 2024. בערכים נומינליים, גדלו המכירות ללקוחות האסטרטגיים במחצית הראשונה לסך של כ-8 מיליון דולר. גם מכירות המוצרים המבוקבקים צמחו מסך של כ-4.1 מיליון דולר במחצית הראשונה לשנת 2023 לסך של כ-8.5 מיליון דולר בתקופת הדיווח, המהווה גידול חד בשיעור של כ-107%, וצמח לכ-44% מכלל המוצרים לעומת 29% בחציון המקביל אשתקד.
מפעל הייצור של החברה נמצא בעיר שדרות, ומשכך, הימשכות מלחמת חרבות ברזל עדיין משפיעה במידת מה על פעילותה ועל עובדיה, אם כי בהיקפים קטנים באופן משמעותי ביחס לרבעונים הקודמים - למעט בכל הנוגע להשלמת הקמת המפעל החדש שבהקשרו השפעות המלחמה עדיין מורגשות באופן משמעותי.
לפני פחות מחודש הגישה החברה תביעת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה בפעילותה השוטפת והדחייה בהקמת המפעל החדש בסך של 53.6 מיליון שקלים. בנוסף, חברת הבת הישראלית של החברה תגיש בימים הקרובים תביעת פיצויים נפרדת בסך של כ-7 מיליון שקלים כך שסכום התביעה הכולל של שתי החברות יעמוד על כ-60 מיליון שקלים.
למרות העיכובים בהקמת המפעל החדש, החברה צופה כי הקו הראשון יתחיל בביצוע הרצות במהלך הרבעון האחרון של שנת 2024, ויופעל מסחרית במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025, במקביל לתחילת הפעילות המסחרית של אתר הייצור בארה"ב שלגבי הקמתו או רכישתו מדווחת החברה כי היא נמצאת בשלבים מתקדמים.
בועז בן נון