יבואני הרכב נערכים בימים אלה לייבא גל גדול של כלי רכב חשמליים מתוצרת סין, לקראת העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי בעוד כארבעה חודשים. במקביל עשויים להגיע לישראל גם כלי רכב סיניים ביבוא עקיף, שלא דרך היבואנים הרשמיים.
● מכוניות חשמליות סובלות מירידת ערך מואצת. כך תבלמו אותה
● מבחן דרכים | המכונית היפנית הקטנה עוברת לגרסה משודרגת, והמחיר קופץ
● השבוע בענף הרכב | תחנות החלפת הסוללות המהירות חוזרות לארץ, הפעם עבור מותג סיני
על פי מקורות בענף, בעקבות הודעת האיחוד האירופי על הטלת מכסי יבוא כבדים על רכבים חשמליים מתוצרת סין בתחילת יולי, החלו להצטבר אצל דילרים באירופה כמויות משמעותיות של כלי רכב כאלה עם תקינה אירופית, שטרם שוחררו מהמכס, וצפויים להתייקר באלפי אירו באירופה.
לפיכך מחפשים כיום דילרים ומתווכים באירופה יעדי יצוא מקבילים. בענף מדווחים כי לאחרונה יצרו דילרים באירופה קשר עם יבואנים עקיפים בישראל, במטרה לייצא את ה"עודפים" במחירי עלות. רוב כלי הרכב הם של מותגים מובילים בישראל, ובהם BYD, סרס, SAIC ועוד. פניות נעשו גם על ידי גורמי יצוא בסין.
היצוא מסין צנח
מנתוני יצוא שפרסם השבוע המכס בסין עולה, כי ביוני 2024, לקראת הטלת המכסים באירופה, צנח יצוא כלי הרכב, חשמליים ובנזין, ב-35.7%, לעומת היקף היצוא במאי. מכירות כלל כלי הרכב הסיניים באירופה צנחו ב-29% בהשוואה ליוני אשתקד, ובכשליש בהשוואה למאי השנה.
בפלח הרכב החשמלי יוצאו ביוני מסין לאירופה 37 אלף כלי רכב חשמליים, ירידה של 25% לעומת יוני אשתקד וירידה של 31% לעומת מאי. במחצית הראשונה של השנה במצטבר צנח יצוא כלי הרכב החשמליים מסין לאירופה ב-15% והסתכם בכ-221 אלף כלי רכב.
על פי אותם הנתונים, ישראל היא בין השווקים הבודדים שהיצוא אליהם דווקא התחזק משמעותית בחודש יוני. הסינים מציינים, כי "יצוא הרכב לישראל התייצב לאחרונה, והיתרון התחרותי של כלי הרכב הסיניים בישראל עדיין חזק".
ישראל תפסה את המקום השמיני מכלל יעדי היצוא של רכב חשמלי מסין, עם 5,558 כלי רכב ביוני, זינוק של 230% לעומת יוני אשתקד. הנתונים כוללים גם משלוחים משמעותיים של אלפי כלי רכב מסין שעדיין נמצאים בדרך, בשל מסלול התובלה עוקף החות'ים, ושיגיעו לארץ לקראת ספטמבר. לעומת זאת, בשווקים מרכזיים באירופה, דוגמת צרפת, נחתכו המכירות של כלי רכב חשמליים מתוצרת סין בקרוב ל-50%.
כלמוביל מתחילה לשווק את יונדאי 5 איוניק המחודשת עם דגם בסיס חדש ומוזל
חברת כלמוביל החלה בשיווק של מודל 2024 המחודש של החשמלית יונדאי איוניק 5, ובמרכז המהלך נמצאת השקה של דגם בסיס חדש ומוזל, לצד הגדלה משמעותית של הסוללה והטווח בדגמים המרכזיים. המכונית עצמה עברה מספר שינויי עיצוב חיצוניים קלים, אולם תא הנוסעים שודרג, בדגש על מערך פיקוד בעיצוב חדש, מערכת מולטימדיה חדשה עם מערכת הפעלה משודרגת, ובקרת אקלים עם שליטה פיזית באמצעות מתגים, ולא רק תפריטים. גם מערך הבטיחות האקטיבית עבר שדרוג מהותי.
הגרסה הרגילה של המכונית מצוידת כעת בסוללה חדשה עם קיבולת מוגדלת של 84 קילוואט וטווח של עד 570 ק"מ, שיפור של כ-90 קילומטר לעומת הדגם היוצא. הסוללה תומכת כעת בטעינה מהירה של עד 230 קילוואט. המנוע הוא בהספק 229 כ"ס והמחירים נעים בין 230 ל-280 אלף שקל, בהתאם לרמת הגימור והאבזור. במקביל מתחילה החברה לשווק דגם בסיס מוזל, עם סוללה של 63 קילוואט, טווח של עד 440 ק"מ ומנוע בהספק 170 כ"ס. מחירו עומד על כ-210 אלף שקל.
hyundai ioniq 5 / צילום: יח''צ
קרסו מוטורס משיקה בישראל את דגמי צ'רי טיגו המחודשים
קבוצת צ'רי הסינית מממשיכה להרחיב ולהעמיק את התחרות בין מותגיה בישראל. זמן קצר לאחר השקת דגמי הקרוס-אובר של המותג Jaecoo מבית צ'רי על ידי חברת כלמוביל, משיקה פריזבי (קרסו מוטורס) את דגמי 2024 המחודשים של סדרת "צ'רי TIGGO", שניצבים על אותה פלטפורמה.
שני דגמי הטיגו, הקרוס-אובר הקומפקטי "טיגו 7" והקרוס-אובר הגדול (שבעה נוסעים) "טיגו 8", קיבלו עדכון חיצוני קל ושדרוג משמעותי לתא הנוסעים, שכולל פיקוד עם מסך פנורמי חדש המשלב שני מסכי 12.3 אינץ', מערכת הפעלה חדשה, משטחי טעינה אלחוטיים מהירים, ריפודים חדשים ועוד.
שני הדגמים מצוידים ללא שינוי במנוע טורבו-בנזין בהספק 186 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים בת 7 מהירויות. המחיר של טיגו 7 המחודש מתחיל ב-160 אלף שקל, בעוד שדגם הטיגו 8 עולה בין 185 ל-188 אלף שקל, בהתאם לרמת הגימור.
לובינסקי נערכת לכניסה לפלח ההיברידיות העממיות עם שני דגמים של MG, שישווקו בישראל עוד השנה
חברת לובינסקי צפויה לבצע מהלך אסטרטגי של כניסה לפלח השוק ההיברידי "המלא", שנשלט עד כה על ידי קומץ דגמים, בעיקר של טויוטה, יונדאי וקיה. החברה, שעד כה נוכחותה בפלח הייתה מזערית, תחל עוד לפני סוף השנה הנוכחית בשיווק של שני דגמים בעלי הנעה היברידית "מלאה", שמאפשרים לנוע מספר קילומטרים על חשמל בלבד, ורושמים צריכת דלק של 20 קילומטר לליטר פלוס.
בפלח דגמי הקרוס-אובר תחל החברה לשווק את הדור החדש של הקרוס-אובר הקומפקטי ZS. הדגם, שהיה מחלוצי הדגמים החשמליים הסיניים בישראל, קיבל עיצוב "בוגר" יותר ותא נוסעים מתקדם, וישווק כעת עם הנעה היברידית בלבד. את מקומו של הדגם החשמלי ימלא בשנה הבאה קרוס-אובר גדול ומתקדם, שיתחרה ב-ATTO3.
MG ZS / צילום: יח''צ
המתחרה השני של MG בפלח ההיברידי תהיה המכונית העירונית MG3, שכבר משווקת באירופה. אורכה 4.11 מ', בסיס הגלגלים שלה באורך 2.57 מ' ותא המטען שלה בנפח 241 ליטר. שתי המכוניות יצוידו במנוע 1.5 ליטר בנזין עם סיוע חשמלי בהפסק משולב של 194 כ"ס ובתא נוסעים "דיגיטלי". המחירים טרם פורסמו, אולם שתיהן צפויות להיות המכוניות הזולות ביותר שמוצעות כיום בפלח ההיברידי בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.