צ'ק פוינט רוכשת חברת סייבר ישראלית בכ-200 מיליון דולר

צ'ק פוינט רוכשת את חברת הסייבר הישראלית סייברינט • הרכש החדש יאפשר לצ'ק פוינט להציע מוצר המנטר נסיונות לאסוף מידע רגיש על חברות מתוך כוונה לעשות בו שימוש זדוני • חברת הסייבר גייסה עד כה 65 מיליון דולר מהקרנות ויולה וסטייגוואן, ובין המשקיעים בה דב בהרב ומריו סגל

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

 צ'ק פוינט  מודיעה על רכישה נוספת, ה-22 שלה, חודש בלבד לאחר הכרזתו של המנכ"ל החדש נדב צפריר. חברת הסייבר הישראלית רוכשת את סייברינט (Cyberint), שעוסקת בהערכה וניהול סיכונים חיצוניים. 

"אדם שכל-כולו חדשנות": למה השוק כל-כך מתלהב מהמנכ"ל החדש של צ'ק פוינט?
אחרי מינוי המנכ"ל: צ'ק פוינט מזנקת והופכת לישראלית הגדולה בוול סטריט

תחום הערכת וניהול סיכונים חיצוניים פורח לאחרונה בעקבות ריבוי מתקפות הסחיטה והכופרה על חברות. וסכום הרכישה של סייברינט מוערך בכ-200 מיליון דולר, החזר סביר על השקעה מוערכת של כ-65 מיליון דולר מכיוונם של משקיעים כגון קרן ויולה וסטיייג'וואן, וכן משקיעים פרטיים כמו מנכ"ל אמדוקס לשעבר דב בהרב ומריו סגל.

על פי IVC, מייסדי החברה - רז אלון, שי פריאל, ואיתי ינובסקי אינם מועסקים בה כיום. היא מנוהלת על ידי יוחאי כורם, בעברו סגן נשיא לענייני מכירות בחברת הסייבר Cye.

מחפש אתרים זדוניים המתחזים לחברות

הרכישה החדשה תאפשר לצ'ק פוינט להציע מוצר המנטר פעילות של כנופיות סייבר שמנסות לאסוף מידע רגיש על חברות מתוך כוונה לעשות בו שימוש זדוני - לסחוט חברות או לפרסם את המידע הרגיש שלהן. המוצר מאפשר לחפש אתרים זדוניים המתחזים לחברות, חשבונות מתחזים ברשתות החברתיות ואיתור מידע רגיש שדלף.

סייברינט היא חברה ותיקה יחסית, שנוסדה כבר ב- 2010. היא מעסיקה כיום 170 עובדים. הסכום כולו הועבר במזומן, ללא מניות צ'ק פוינט וללא סכום התלוי בעמידה ביעדים. 

את הונה המקורי גייסה ממשקיעים פרטיים בהם בכירים לשעבר באמדוקס כמו דב בהרב ואבי נאור, וכן משקיעים בכירים דוגמת דודו רשתי וזוהר זיסאפל ז"ל, שהיה מגיע לישיבות הדירקטוריון עד ימיו האחרונים. ויולה נכנסה להשקעה לפני כעשור ואילו סטייג'וואן, שנחשבת למרוויחה הגדולה בעסקה, נכנסה בסך הכל לפני שנתיים, כשהיא מובילה סבב גיוס בן 18 מיליון דולר. 

הגיוס נערך כחלק ממהלך של שינוי ארגוני שנועד להעביר את החברה מספקית שירותי הערכת סיכונים למוצר תוכנה כשירות בעל יכולות דומות. כחלק מהמהלך, עזבו שלושת היזמים את ניהול החברה, כשהם שומרים על נציגות בדירקטוריון החברה. כמנכ"ל הובא יוחאי כורם. לקרן ויולה נציגות בולטת בדירקטוריון: יו"ר החברה הוא אייל שירן, ובדירקטוריון החברה משתתף הראל בית-און, מי שהקים את קרן ויולה צמיחה.

"החברה עשתה מעבר נדיר ממתן שירותי אנליזה והערכת סיכונים למוצר SaaS (תוכנה כשירות - א"ג) מלא. כל אחת מחברות הסייבר הגדולות הצטיידו בחברה שכזו, או פיתחו אותה מאפס", אומר לגלובס יוסי ויניצקי, שותף ומנהל השקעות צמיחה בקרן סטייג'וואן, שהוביל את הסיבוב האחרון של החברה בשנת 2022.