אהבה בצל המלחמה: ט"ו באב הקפיץ את מחזור ההכנסות של ענפים רבים

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף האופנה וענף התכשיטים רשמו את העליות הגבוהות של השבוע

למרות איומי המלחמה, ההתנהגות הצרכנית לא השתנתה ביום האהבה הנוכחי / צילום: איל יצהר
למרות איומי המלחמה, ההתנהגות הצרכנית לא השתנתה ביום האהבה הנוכחי / צילום: איל יצהר

השבוע החולף התאפיין בעלייה במחזור הקניות בכרטיסי אשראי במרבית ענפי הצריכה במשק, כאשר היום החזק ביותר היה שני, שבו חל ט"ו באב - כך עולה מנתוני מדד הפניקס גמא.

קרפור עדיין מסבה הפסדים לאלקטרה צריכה למרות שיפור תפעולי; המשקיעים התאכזבו 

למרות איומי המלחמה, ההתנהגות הצרכנית לא השתנתה ביום האהבה הנוכחי, וגם השנה נרשמו עליות במחזור הקניות בעיקר בענפי התכשיטים, הקוסמטיקה והמוצרים לבית והמתנות. ענף התכשיטים רשם עלייה של 36% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע הקודם, ענף הקוסמטיקה רשם עלייה של 8% וענף המוצרים לבית והמתנות נהנה מעלייה של 6%.

צלילה לנתונים מגלה שמבצעי ההנחות ליום האהבה של הרשתות והחברות השונות גרמו לכך שגובה הקנייה בעסקה ממוצעת בענפים הללו היה נמוך לעומת שבועות קודמים - אך ריבוי העסקאות הביא בסופו של דבר לעלייה במחזור ההכנסות.

העלייה המשמעותית בשבוע שבין התאריכים 18-24 באוגוסט נרשמה בענף האופנה וההנעלה (14%), והיא מיוחסת הן לקניות ליום האהבה והן להיערכות לשנת הלימודים שתיפתח בשבוע הבא. עלייה משמעותית נרשמה גם במחזור הקניות של ענף בתי הקפה והמסעדות (12%), וזאת לעומת השבוע שעבר שבו נרשמה עלייה מינורית של 1% בלבד. עלייה דומה של 12% נרשמה גם בענף האופטיקה.

"אנו נמצאים בסוף החופש הגדול, המסגרות הסתיימו והילדים בבתים", מזכיר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "לכן, למרות המצב הביטחוני, ראינו שהציבור יוצא לבלות בקניונים, בבתי קפה ומסעדות, מה שהוביל לעלייה במחזורי הקניות ברוב ענפי הצריכה במשק".