שדות התעופה המקושרים בעולם: רק אחד מהיעדים של אל על בפנים

מדובאי תוכלו להמשיך לטיסת קונקשן בקלות, בלרנקה המבחר יותר מצומצם: זו הרשימה של 20 שדות התעופה המקושרים ביותר בעולם • עד כמה ארבעת היעדים שקבעו שר הכלכלה ומנכ"לית אל על יסייעו לישראלים לטוס לכל מקום? • חדשות התעופה, מדור חדש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דני שדה, Shutterstock
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דני שדה, Shutterstock

אל על הודיעה הבוקר על תוספת של ארבע טיסות נוספות במחירים אחידים לאתונה, אחד מהיעדים אותה הגדירה כהאבים אליהם יוכלו להגיע הישראלים ומשם להמשיך לכל יעד בעולם.

אובר־בוקינג והעלאות מחירים: האם הציבור מאבד אמון בחברות התעופה הישראליות?
מטוס פרטי ללרנקה: המסלול העוקף של הישראלים

ההחלטה על קביעת מחירים פורסמה לאחר ששר הכלכלה ניר ברקת זימן לשיחה את מנכ"לי חברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר וארקיע, בשל עליות המחירים החדות במחירי הטיסות וברקע הביקורת הציבורית שעלתה בנושא. השיחה עם מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה הניבה פשרה ולפי ההסכם בין השניים, מעתה יתומחרו היעדים אתונה (יוון) במחיר 299 דולר, לרנקה (קפריסין) במחיר 199 דולר, דובאי (איחוד האמירויות) ב-349 דולר, וכך גם לוינה (אוסטריה) ב-349 דולר.

הבחירה ביעדים האלו נובעת, כפי שמסבירים בחברה, בין השאר בשל הסיבה שמדובר ביעדים קרובים המשלבים את היכולת להתחבר ליעדים נוספים - כלומר לבצע טיסות קונקשן. האם תוכלו לטוס מארבעת היעדים האלו ליעדים אחרים בקלות? בדקנו.

לכמה יעדים אחרים אפשר להגיע מארבעת היעדים של אל על?

השימוש במונח "האב" בהקשר שקבעה אל על עלול להטעות את הצרכנים. אין מונח מקביל בעברית למושג בהקשר זה, אולם בענף מסבירים כי האב תעופתי הוא שדה תעופה בעל קישוריות גבוהה בקנה מידה בין לאומי, ומדגישים כי לא מדובר ביעד תיירות פופולרי. בפלטפורמת ניתוח התעופה Cirium, הגדירו אילו שדות התעופה הם המקושרים ביותר בעולם, מהם ניתן להגיע לפחות ל-200 יעדים.

בראש הרשימה ניצב שדה התעופה IGA באיסטנבול, משם ניתן לטוס ללמעלה מ-300 יעדים בעולם. השדה הבא בתור הוא שדה התעופה של פרנקפורט עם 296 יעדים, אחריו פריז (שארל דה גול) עם 282 יעדים, ואמסטרדם סכיפהול עם 270 יעדים. היחיד מהרשימה של אל על שמופיע גם ברשימה הזו, הוא שדה התעופה בדובאי עם 269 יעדים.

מנמל התעופה הבינלאומי של אתונה ניתן לטוס ל-167 יעדים עם 65 חברות תעופה, מנמל התעופה של לרנקה ניתן לטוס ל-83 יעדים עם 46 חברות תעופה, ומנמל התעופה בווינה ממנו ניתן לטוס ל-192 יעדים עם 59 חברות תעופה.

20 שדות התעופה המחוברים ביותר בעולם (מהם ניתן להגיע לפחות ל-200 יעדים):

נמל התעופה של איסטנבול

נמל התעופה של פרנקפורט

נמל התעופה שארל דה גול בפריז

נמל התעופה סכיפהול באמסטרדם

נמל התעופה שיקגו או'הייר

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי

נמל התעופה הבינלאומי דאלאס פורט וורת'

נמל התעופה הבינלאומי שנגחאי פודונג

נמל התעופה הבינלאומי אטלנטה הרטספילד-ג'קסון

נמל לאונרדו דה וינצ'י פיומיצ'ינו רומא

נמל התעופה הבינלאומי של דנבר

נמל התעופה הית'רו בלונדון

נמל התעופה הבינלאומי של ג'דה המלך עבדולעזיז

נמל התעופה אדולפו סוארז מדריד-בראחס

נמל התעופה לונדון גטוויק

שדה התעופה מינכן פרנץ יוזף שטראוס

נמל התעופה ברצלונה אל-פרת

נמל התעופה הבינלאומי בייג'ינג קפיטל

נמל התעופה הבינלאומי של צ'נגדו טיאנפו

נמל התעופה הבינלאומי גואנגזו באיון

לא האב, אבל בהחלט מבוקש

ההחלטה להוסיף טיסות ללרנקה ואתונה לא התקבלה במקרה. לפי נתוני רשות שדות התעופה, ביולי האחרון הן כיכבו במקום הראשון והשני כיעדים המובילים בתנועת הנוסעים בנתב"ג. למעלה מ-103 אלף נוסעים בחרו לטוס לאתונה, ולמעלה מ-102 אלף בחרו לטוס ללרנקה. אולם, כאשר אל על מתהדרת במחירים אחידים ל"האבים" משם יוכלו לטוס לכל מקום בעולם, יש לזכור שליעדים אלו טסות חברות תעופה נוספות, בהן החברות הישראליות, בלו בירד היוונית, טוס, קורנדון ואג'יאן. המשמעות היא שיש תחרות רבה על הקו, ביחס לניו יורק למשל, שם אל על נותרה לבד.

באל על טוענים כי מאז קיבוע המחירים הביקושים זינקו עד כדי כך שנותרו מקומות בודדים גם חודשים קדימה, בין היתר גם בקווים לוינה ודובאי. לכן, לטענתם, אם היו מקבעים את המחירים לטיסות לארה"ב במקום, הביקוש האדיר היה ממלא את המטוסים עד אפס מקום, ובכך מונע מהנוסעים את האפשרות לרכוש כרטיסים למשך חודשים ארוכים קדימה. כמו כן, הם מבהירים כי קדמו להחלטה גם שיקולים טכניים הנוגעים להיצע המטוסים הקיים והיכולת לתת מענה יעיל לנוסעים באמצעותו.

עוד שלושה דברים שקרו היום:

● רוב חברות התעופה שביטלו טיסות בראשון כבר חזרו לפעול בישראל, נכון לשעה זו בריטיש איירוויז ואיבריה יחדשו את טיסותיהן מחר.

● קבוצת לופטהנזה ממשיכה עם השעיית הטיסות שלה לתל אביב עד 4 בספטמבר (כולל).

● טוס איירוויז מוסיפים עוד שני קווים חדשים: וינה וסופיה החל מתחילת ספטמבר.