בית המשפט בברזיל הורה לחסום את השימוש בטוויטר במדינה

לאחר שאילון מאסק סירב למנות נציג משפטי של X (טוויטר) בברזיל, שופט בית המשפט העליון הורה להשעות את הגישה לרשת החברתית • מאסק בתגובה צייץ: "הם סוגרים את מקור האמת מספר 1 בברזיל"

אפליקציית X (לשעבר טוויטר) / צילום: Shutterstock
אפליקציית X (לשעבר טוויטר) / צילום: Shutterstock

שופט בית המשפט העליון בברזיל, אלכסנדר דה מוראס, הורה להשעות את הגישה לרשת החברתית X של אילון מאסק. על פי הדיווחים, הוראת השופט הגיעה לאחר שמאסק התבקש למנות נציג משפטי של החברה במדינה, עד יום חמישי האחרון. לאחר שעבר הדד-ליין למינוי, הרשת החברתית של אילון מאסק הודיעה כי לא תענה לבקשה.

ההשקעה שיצרה 84 אלף מיליונרים חדשים - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים 
אימפריה של חיקויים: לחברות האלה היה מוצר "מנצח", ואז הגיעו הסינים 

המחלוקת בין השופט לאילון מאסק החלה כבר בחודש אפריל השנה, אז מוראס הורה על השעיית עשרות חשבונות טוויטר בגין הפצת דיסאינפורמציה. מאסק דחה את בקשתו והאשים את בקשתו של השופט כצנזורה. 

השופט, נתן ל-X ביום רביעי האחרון 24 שעות למנות נציג משפטי חדש בברזיל, דרישה שהוגשה לחברות זרות אחרות הפועלות במדינה, ואיים כי במידה ולא יהיה מענה מ-X, "יינתן עונש של השעיה מיידית של פעילות הרשת החברתית". בפוסט שהכריז על אי ציות לצו, הדגיש מאסק שהוא לא ימלא אחר פקודותיו הבלתי חוקיות של מוראס לצנזר את יריביו הפוליטיים. 

בנוסף, דה מוראס הורה כי כל משתמש בברזיל שינסה להשתמש ב-VPN על מנת להתחבר לרשת החברתית יקבל קנס של 9,000 דולר ביום. 

"הם סוגרים את מקור האמת מספר 1 בברזיל", אמר מאסק בפוסט שפרסם ברשת החברתית X ביום שישי. הפרשה עלולה לגרום ל-X לאבד את ברזיל, שנחשבת למדינה שמחזיקה כ-7% מנתח השוק של X, בזמן שמאסק נאבק בהכנסות מפרסום עבור הפלטפורמה. 

נשיא ברזיל, לואיז אינאסיו לולה דה סילבה, התייחס לפרשה אמש (ו') והדגיש: "רק בגלל שלמאסק יש הרבה כסף, זה לא אומר שהוא יכול לזלזל בך, מי הוא חושב שהוא?"