אחרי יותר מחודש: חברת התעופה שחוזרת לטוס לישראל

לאחר למעלה מחודש של הקפאת הפעילות, קבוצת לופטהנזה חוזרת להפעיל טיסות לישראל • לופטהנזה הייתה הראשונה לבטל טיסות בגל הביטולים שהחל בסוף חודש יולי על רקע ההסלמה במצב הביטחוני באזור

מטוס לופטהנזה / צילום: יח''צ לופטהנזה
מטוס לופטהנזה / צילום: יח''צ לופטהנזה

קבוצת לופטהנזה - הכוללת את חברות התעופה לופטהנזה איירליינס, אוסטריאן איירליינס, בראסלס איירליינס, סוויס ויורוווינגס - הודיעה כי תחדש את טיסותיה לישראל וממנה החל מ-5 בספטמבר, לאחר למעלה מחודש בו הקפיאה את פעילותה באזור. הקבוצה מפעילה שלל טיסות ליעדים שונים במדינות אירופה כגון גרמניה, אוסטריה, בלגיה ושווייץ.

שדות התעופה המקושרים בעולם: רק אחד מהיעדים של אל על בפנים
האם הציבור מאבד אמון בחברות התעופה הישראליות?

כזכור, לאחר המתקפה הקטלנית על מג'דל שמס, חברות תעופה בינלאומיות החלו לקחת בחשבון את התגובה הישראלית ולבטל טיסות לאזור. קבוצת לופטהנזה הייתה הראשונה להודיע על שינויים והחלה עם ביטול טיסות לישראל מיעדים שונים בגרמניה (פרנקפורט, מינכן) ומישראל לפרנקפורט. לאחר מכן היא המשיכה עם ביטולים של ימים שלמים, באופן מדורג ולמשך למעלה מחודש. לאחר הביטול של לופטהנזה, חברות בינלאומיות רבות נוספות ביטלו את טיסותיהן, בהן יונייטד איירליינס, דלתא, ריינאייר ואיזי ג'ט, שלא השיבו את פעילותן לישראל עד היום.

קבוצת לופטהנזה ביטלה טיסות גם ליעדים נוספים באזור, בהם ביירות, טהרן, עמאן וארביל. נכון לשעה זו, השעיית הטיסות לבירות תימשך עד 30 בספטמבר. הטיסות לעמאן ולארביל חודשו ב-27 באוגוסט. באשר לחידוש הטיסות לתל אביב וממנה, מלופטהנזה נמסר כי עדיין לא ידוע האם הקבוצה תחזור להיקף הפעילות שהיה בטרם החלו הביטולים.

קבוצת לופטהנזה היא קבוצת התעופה הגדולה באירופה ומשתייכת לברית התעופה הגדולה בעולם, "סטאר אלייאנס". טיסות מטעמה של קבוצת לופטהנזה הופסקו ב-7 באוקטובר, בדומה לחברות תעופה בינלאומיות אחרות, אך היו בין הראשונות לחזור בינואר 2024. למעט עצירה קצרה לאחר מתקפת הכטב"מים האיראנית בישראל, חברות המשתייכות לקבוצת לופטהנזה המשיכו לטוס לישראל וממנה בחודשים האחרונים.