הסתיים המאבק בחברת הטכנולוגיה הביטחונית מישראל: מי ניצח?

ווליו בייס התנגדה להצעות קוגנייט לבחור מחדש ביו"ר לדירקטוריון ולאשר את חבילת התגמול למנכ"ל • קוגנייט: "למדנו רבות מהמשוב מבעלי המניות" • ווליו בייס: "מרוצים מהודעת החברה שתפעל להגברת השקיפות"

אלעד שרון, מנכ''ל קוגנייט / צילום: אתר החברה
אלעד שרון, מנכ''ל קוגנייט / צילום: אתר החברה

בעלי המניות בחברת התוכנה הביטחונית קוגנייט  אישרו את הצעות ההנהלה - מינו מחדש את היו"ר ארל שנקס לדירקטוריון והצביעו בעד חבילת התגמול למנכ"ל אלעד שרון - וזאת למרות התנגדותה של קרן ההשקעות הפרטית VBF של בית ההשקעות ווליו בייס, שמחזיקה ב-9.3% מהמניות והיא בעלת המניות הגדולה בקוגנייט.

ראיון|ודמני על שופרסל: "האחים אמיר לא היו צריכים אפילו להתכופף כדי להרים את הכסף מהרצפה" 
בדיקת גלובס|חודש לוהט לחברות הביטחוניות הישראליות: חוזים במיליארד דולר לאספקת פצצות, טילים ורכיבים צבאיים 

במקביל, לא אושרה ההצעה למנות דירקטור מטעם ווליו בייס. ההצבעות היו בהתאם להמלצות החברות המייעצות לגופים המוסדיים בארה"ב. עם זאת, נראה שבווליו בייס לא מאוכזבים מהתוצאה, מפני שהטענות המרכזיות שלהם נגד קוגנייט היו שהחברה אינה שקופה מספיק והדירקטורים אינם עושים די, ובהודעתה לאחר האסיפה ציינה החברה כי "אנו מודעים לכך שיש לפנינו עוד דרך ועבודה לעשות, ומחויבים לנקוט בצעדים נוספים בחודשים הקרובים לשיפור הרכב הדירקטוריון ולמתן גילויים נוספים".

קוגנייט היא ספקית פתרונות תוכנה ואנליטיקה לארגונים וגופי ממשל בתחום הביטחוני, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 535 מיליון דולר לאחר עלייה של כ-16% במחיר המניה מתחילת 2024. בעבר, החברה נסחרה בשווי גבוה באופן משמעותי מהנוכחי: היא פוצלה לחברה נפרדת מחברת ורינט, שקיבלה על עצמה את השוק האזרחי וקוגנייט את הביטחוני, בשנת 2021. לאחר הפיצול היא נסחרה בשווי גבוה פי 3 יותר מהנוכחי. גם הכנסות החברה ירדו בשנים האחרונות, ובעוד שבשנה שהסתיימה בינואר 2022 ההכנסות היו 474 מיליון דולר, בשנתיים שלאחר מכן הן היו כ-313 מיליון דולר בכל שנה.

קוגנייט ציינה כי "ברצוננו להודות לבעלי המניות שלנו על מעורבותם והשתתפותם באסיפה השנתית. אנו מעריכים את הזמן שהקדישו להבנת הסוגיות ולהצבעה מושכלת, למדנו רבות מהמשוב ומנקודת מבטם. אנו מצפים להמשך המעורבות הבונה עם בעלי המניות בעבודתנו המתמשכת למענם". כאמור החברה הביטחה לנקוט בצעדים לשיפור הרכב הדירקטוריון ומתן גילויים נוספים.

מווליו בייס נמסר: "ווליו בייס מאמינה מאוד בפוטנציאל העסקי של קוגנייט ומכבדת את החלטת בעלי המניות. אנחנו מרוצים מהודעת החברה, לפיה היא תפעל כבר בחודשים הקרובים להגברת השקיפות ולמינוי דירקטורים מקצועיים שיסייעו לצמיחתה. ווליו בייס תמשיך לפעול כבעלת מניות לשם השבחת השווי של קוגנייט לטובת כלל בעלי מניותיה".

מניית ורינט צנחה בכ-18% לאחר הדוחות

בתוך כך, ורינט, החברה שממנה קוגנייט התפצלה לפני כ-3.5 שנים, פרסמה אתמול (ד') דוחות כספיים ומנייתה צנחה במסחר המאוחר ב-17.5%. ורינט, בניהולו של דן בודנר, דיווחה על הכנסות ורווח נקי למניה שהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים. ההכנסות היו ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל, 210 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) החברה עברה מהפסד לרווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 5.5 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 35.6 מיליון דולר, גידול של 14.9% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP למניה היה 49 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-53 סנט.

ורינט הותירה את התחזית השנתית ללא שינוי וממשיכה לצפות להכנסות שיהיו בטווח של 2% מ-933 מיליון דולר, ורווח נקי של 2.9 דולר למניה. במקביל החברה הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות (buy back) ב-200 מיליון דולר. שווי החברה בנאסד"ק לאחר הנפילה במסחר המאוחר הוא 1.5 מיליארד דולר.