קבוצת כלמוביל, אחת מיבואניות הרכב הקל והכבד הגדולות בישראל, הודיעה היום (א') כי היא נכנסת גם לתחום הצמ"ה. החברה הודיעה על רכישת 70% מיבואנית הצמ"ה אפקו שמייבאת שורה ארוכה של מותגי צמ"ה, ובהם TEREX ,HYUNDAI ,BOMAG ועוד. היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים.
● השבוע בענף הרכב | לקראת עליית המיסוי: צונאמי של עשרות אלפי כלי רכב בדרך
לישראל
● מבחן דרכים | לזכותה של יונדאי ייאמר, שהיא התאמצה כדי להצדיק את ההתייקרות של הרכב הזה
מטה החברה ממוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין וכולל מחסן לוגיסטי ומרכז שירות ותחזוקה. אפקו מספקת, בין היתר, כלי צמ"ה לפרויקטי ענק כגון: המטרו, הארכת כביש 6 לצפון וכן היערכות לשיקום תשתיות שנפגעו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
העסקה מותנית באישור רשות התחרות ומהווה שלב נוסף בהרחבת פעילותה של כלמוביל לתחומים סינרגטיים. המחזור השנתי של תחום הצמ"ה מוערך בכ-3 מיליארד שקל, ובמסגרתו נמכרים מדי שנה בישראל כ-10,000 כלים. בהתאם להערכות, מדובר בענף העומד בפני צמיחה משמעותית, בין השאר בשל הצורך בשיקום תשתיות ברחבי הארץ. בענף כבר פועלות קבוצות רכב גדולות, ביניהן מאיר, קרסו ועוד.
אסף חרל"פ, מבעלי כלמוביל, מציין כי "החברה ממשיכה ליישם את אסטרטגיית הצמיחה, גם במציאות הנוכחית של חוסר־ודאות קיצוני. שמנו לנו יעד להרחיב את עסקי הליבה לתחומי התשתיות, האנרגיה, הסביבה, והנדל"ן. ההשקעה באפקו תהיה בסיס להשתלבות בתוכניות הפיתוח של תשתיות איכותיות בישראל".
יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל, מציין: "כניסתנו לתחום הצמ"ה הינה מהלך אסטרטגי שיאפשר לנו להרחיב את הצעת הערך ללקוחותינו בתחום התשתיות, ולפתח מנועי צמיחה בעולם תוכן חדש. אנו מאמינים ששילוב הכוחות עם אפקו, כחברה עתירת ניסיון המייצגת מותגים בינלאומיים מובילים, יהווה מנוף חשוב להתפתחות מואצת בתחום זה".
כלמוביל היא קבוצת יבוא הרכב המובילה בישראל ומעסיקה ברחבי הארץ כ-1,500 עובדים הפועלים בתחומי מכירה, שירות, מימון, לוגיסטיקה, חלפים ומטה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.