"אם היה שם - הוא לא שרד": בעולם מנסים להבין אם נסראללה חוסל

רוב הגורמים לא יודעים מה מצב בכירי חיזבאללה בכלל, והמזכ"ל חסן נסראללה בפרט • לפי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית, ההערכה הישראלית היא שנסראללה חוסל • מהשיחות של גורמים שמקורבים לארגון הטרור השיעי עם סוכנויות הידיעות השונות, ניכר כי מנסים להקטין ככל הניתן את תוצאות התקיפה הישראלית

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: ap, Hussein Malla
מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: ap, Hussein Malla

התקיפה האווירית הישראלית העוצמתית שהתבצעה היום (ו') נגד מטה חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות הביאה ועודנה מביאה לרצף דיווחים מנוגדים, שמצביע על דבר אחד: רוב הגורמים לא יודעים מה מצב בכירי חיזבאללה בכלל, והמזכ"ל חסן נסראללה בפרט.

כשהעוני בשיא והזבל ברחובות: כך הפך חיזבאללה את לבנון למאורת טרור 

לאחר שסוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית "טסנים" דיווחה כי נסראללה לא נהרג, הם שינו את קו הדיווחים לעמום במיוחד: "בעקבות הפרעות במערכות התקשורת בדאחייה, בלתי אפשרי לתת חדשות ברורות. את אלו תקבע הודעת חיזבאללה". לפי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית, ההערכה הישראלית היא שנסראללה חוסל. לאחר מכן, בכיר מודיעין אמריקאי אמר לאותו כלי תקשורת כי אם נסראללה שהה בבניין או מתחתיו, "הוא לא יכול היה לשרוד". 

המידע הרשמי המועט שידוע על המתקפה, היא שארה"ב לא קיבלה התראה מוקדמת. כך לפי הודעה רשמית של הפנטגון. בד בבד, באיי.בי.סי דיווחו מפי בכיר אמריקאי, כי נסראללה וכמה מבכיריו קיימו ביקור קצר במתחם המרכזי שהותקף, וממוקם מתחת לבתי מגורים בדאחייה. המתקפה הנרחבת, לפי משרד הבריאות הלבנוני, הביאה לפי הערכה ראשונית לשני הרוגים ול־76 פצועים. 

מהשיחות של גורמים שמקורבים לארגון הטרור השיעי עם סוכנויות הידיעות השונות, ניכר כי מנסים להקטין ככל הניתן את האירוע. בשלב מוקדם יחסית, גורם שמקורב לחיזבאללה אמר לרויטרס כי נסראללה חי. לעומת זאת, בכיר ביטחוני איראני הודה בפני אותה סוכנות ידיעות כי הם עדיין בודקים את מצבו. במקביל, שגרירות איראן בביירות מסרה כי המתקפה היא "פשע שראוי לעונש הולם".

בה בעת, בתקשורת הערבית ניכרת בורסת שמות נרחבת של מי מבין בכירי חיזבאללה נהרגו. כלי תקשורת לבנונים דיווחו במהרה כי האשם סאפי אל־דין, בן דודו של נסראללה ומי שנחשב למספר 2 של ארגון הטרור ומכהן כראש המועצה המבצעת, נהרג. עם זאת, גורם בחיזבאללה טען בפני רויטרס, כי הבכיר שנמצא ברשימת הסנקציות של מזכירות המסחר האמריקאית, דווקא חי.