בעוד שרוב חברות התעופה האירופיות החליטו להשעות זמנית את פעילותן בארץ בהתאם להמלצת רשויות התעופה באירופה, נותרו עוד כמה שלא חוששות לפעול נגד הזרם.
● "אלפי נוסעים עלולים להיתקע בחו"ל": גם חברות תעופה בבעלות ישראלית מבטלות טיסות
● אל על הודיעה - "כל הטיסות אזלו". כמה יעלה לכם בכל זאת לחזור מיוון?
● הטיסה בוטלה? מתי כדאי לתבוע את חברת התעופה בתביעה ייצוגית
אלה חברות התעופה שממשיכות לפעול בישראל למרות הכול: אל על, ישראייר, ארקיע, פליי דובאי, אתיחאד, אתיופיאן איירליינס, אייר סיישל, טארום, ביז איירליינס, הייסקיי, סמארטווינגס, אזימוט, אוזבקיסטן איירליינס, רד ווינגס, הינאן, איירזנה וגאורגיה איירליינס.
מבדיקת גלובס באתרים של חברות התעופה שעדיין פעילות בארץ עולה כי משדה התעופה של בוקרשט ברומניה ניתן למצוא טיסות לישראל במחיר סביר ובטווח זמן קצר יחסית, עם שלוש חברות תעופה שונות שמפעילות טיסות: טארום, היי סקיי וביז איירליינס, חברת הלואו קוסט שהתחילה לפעול בישראל בסוף אוגוסט, בשיאו של גל ביטולים.
המחירים לטיסות הקרובות ביותר בכל אחת מהחברות נעים בין 132 דולר ל-565 דולר, בעוד שבארקיע למשל גובים למעלה מ-800 דולר לכרטיס לכיוון מאתונה, יעד קרוב בהרבה לעומת בוקרשט.
מחירים לדוגמה לטיסות הקרובות ביותר לישראל בחברות זרות (לכיוון אחד):
- איתיחאד: מאבו דאבי לתל אביב - 962 דולר
- פליי דובאי: מדובאי לתל אביב - 1,212 דולר
- אתיופיאן איירליינס: מאדיס אבבה לתל אביב - 2,004 דולר
- טארום: מבוקרשט לתל אביב - 565 דולר
- ביז איירליינס: מבוקרשט לתל אביב - 132 דולר
- היי סקיי: מבוקרשט לתל אביב - 300 דולר
מקור: אתרי החברות
נזכיר כי לפי שיטת התמחור הנהוגה בענף התעופה, ככל שיש פחות מקומות פנויים על הטיסה - כך המושבים מתומחרים גבוה יותר, ולכן ברגע האחרון המחירים מזנקים. אולם הבדיקה ממחישה את הכלל הידוע: כשיש תחרות, הנוסעים מרוויחים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.