ההמלצה של רשויות התעופה באירופה שלא לטוס לישראל מכה גלים בענף התעופה החבוט. מלבד בוקרשט, אליה ממשיכות לטוס 3 חברות אירופיות שונות, על הקווים לבירות האירופיות נותרו בעיקר חברות תעופה ישראליות. עוד לפני שהתחיל גל הביטולים האחרון, היצע המקומות היה נמוך במיוחד בשל חגי תשרי שחלים השנה בחודש אוקטובר.
● "אלפי נוסעים עלולים להיתקע בחו"ל": גם חברות תעופה בבעלות ישראלית מבטלות טיסות
● אל על הודיעה - "כל הטיסות אזלו". כמה יעלה לכם בכל זאת לחזור מיוון?
● זאת המדינה האירופית שתוכלו לטוס ממנה במחיר אטרקטיבי
דוגמה לכך היא לונדון, אחת הבירות הפופולריות ביותר באירופה, שעד לא מזמן 3 חברות פעלו בה באופן סדיר: אל על, וויזאייר ובריטיש איירווייז. וירג'ין אטלנטיק תכננה להחזיר את טיסותיה בקו זה במהלך השבוע שעבר, לראשונה מאז ה-7 באוקטובר. אלא שההסלמה הביאה לגל ביטולים שהקטין משמעותית את דרכי ההגעה, וכצפוי גרמה לוירגין להאריך את הביטולים.
בגל הזה, ולאחר שהפגינה יציבות יחסית לאורך המלחמה, בריטיש איירווייז השעתה את פעילותה בישראל, תחילה לימים ספורים ולאחר מכן המשיכה עם ביטולי הטיסות עד 7 באוקטובר 2024.
באשר לחברות הלואו קוסט, וויזאייר השעתה את פעילותה, ונכון לעכשיו לא ברור אם תשוב בקרוב. גם החזרה של חברת הלואו קוסט איזי ג'ט עוד רחוקה (צפויה לחזור במרץ 2025), זה משאיר בקו תל-אביב לונדון המבוקש את אל על לבדה.
אל על מציעה 25 טיסות שבועיות ללונדון בימי ראשון עד שישי, לשדות התעופה לוטון והיתר'ו. מבחינת זמינות, לא נותרו מקומות לתקופה הקרובה, ניתן למצוא מושבים בודדים, וברוב מהמקרים מדובר במושבים במחלקות היוקרה (פרימיום ועסקים). נכון לשעת בדיקת גלובס באתר אל על, לא ניתן היה למצוא כרטיסים כלל במשך כל חודש אוקטובר.
בין הבירות האירופיות שסובלות מהיצע טיסות נמוך במיוחד כעת נמנות גם אמסטרדם, ברצלונה ופריז.
הפוכה מהמגמה: אתיופיאן איירליינס מנסה להיכנס לוואקום?
אתיופיאן איירליינס הודיעה בשבוע שעבר כי החל מאוקטובר הקרוב היא תגביר את תדירות הטיסות לישראל ל-19 טיסות שבועיות. כמו כן החל מחודש נובמבר, החברה מתכננת להפעיל קו חדש מתל אביב למונרוביה, בירת ליבריה, עם שלוש טיסות שבועיות מישראל, דרך אדיס אבבה. זו לא הפעם הראשונה שהחברה מודיעה על הרחבת הפעילות בישראל בשעת המלחמה, אולם כעת ההודעה הגיעה בעיצומה של הסלמה וגל ביטולי טיסות.
למה אתיופיאן מוסיפה טיסות בעיצומה של הסלמה? מאז פרצה המלחמה, חברת התעופה האתיופית שמרה על פעילות סדירה בישראל, למעט אירועי קצה חריגים שהביאו לביטולי טיסות נקודתיים בלבד (ראו: הסטת הטיסה מאדיס אבבה לקהיר לאחר שנסגר המרחב האווירי מעל נתב"ג בחודש שעבר). ניתן לשער כי חברות תעופה שמגיעות ממדינות באזורי סכסוך אלימים לא מהססות - או מהססות פחות - להמשיך את פעילותן בישראל. כך למשל, הטיסות של חברות התעופה הרוסיות נמשכו באופן די סדיר מאז אוקטובר 2023 וממשיכות לפעול כעת כחלק מ-17 החברות האחרונות שנותרו פעילות בארץ.
כמו כן, ייתכן כי החברה מזהה פוטנציאל פעילות לקראת עונת התיירות במזרח הרחוק. בזכות טיסות ההמשך שמציעה החברה, שדה התעופה של אדיס אבבה הפך למוקד קונקשן פופולרי לטיסות למזרח, עבור מי שמוכן להמתין שעות ארוכות בשדה. בענף מעידים כי המחירים של טיסות אלה נמוכים יותר ביחס לחלופות, ובעיקר צעירים פונים לאפשרות זו. נזכיר כי גם חברות התעופה איתיחאד ופליי דובאי הכריזו על הרחבת פעילותן בישראל, ובכך מאפשרות נגישות בטיסות מזרחה עם זמני המתנה קצרים בשדות התעופה באבו דאבי ודובאי.
עוד 3 דברים שקרו בענף:
● וויזאייר מאותתת על אפשרות שתחזור: במערכת ההזמנות ניתן להזמין כרטיסי טיסה מלרנקה לתל אביב החל מ-4 באוקטובר במחיר של 85 דולר לכיוון, ומאתונה לתל אביב החל מ-3 באוקטובר במחיר 100 דולר לכיוון.
● יו"ר רשות התעופה האזרחית, שמואל זכאי, נפגש היום עם EASA במטרה להסיר את ההמלצה לחברות התעופה האירופיות שלא להגיע לארץ.
● הטיסה הראשונה של אייר חיפה המריאה הבוקר מנתב"ג לאילת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.